Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Przez rondo Giedroycia objazdem. Blokada na czas przebudowy

Data publikacji: 20 lipca 2022 r. 07:01
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2022 r. 16:11
Przez rondo Giedroycia objazdem. Blokada na czas przebudowy
Fot. Mirosław WINCONEK  

Co najmniej na kilka najbliższych tygodni kierowcy będą musieli przyzwyczaić się do nagłej, wcześniej jednak nie zapowiedzianej - jak w przypadku innych miejsc - reorganizacji ruchu wokół ronda im. Jerzego Giedroycia w Szczecinie. Ta obowiązuje już od kilku dni, ale widać, że dla wielu ze zmotoryzowanych, którzy trafiają w te okolice trwającej przebudowy torowiska tramwajów w dochodzącej do niego al. Wyzwolenia, ta zmiana jest zaskoczeniem.

Dezorientacja dopada zwlaszcza tych, którzy zjeżdżając z ul. Piotra Skargi, czy nadjeżdżając od Niebuszewa, ewentualnie chcąc objechać plac i wjechać np. ponownie w ul. Stanisława Staszica, czy dalej w ul. Hugona Kołłątaja, widzą blokadę w postaci rozstawionych barier przez całą szerokość jezdni. A za wygrodzeniem ciężki sprzęt budowlany, w tym koparki.

Przejazd przez samo rondo - jak zwykle - jest teraz niemożliwy, ale zastępczo na czas wymiany na nowy odcinka torowiska, gdzie właśnie rozpoczęło się skuwanie starej podbudowy na fragmencie drogi, dla samochodów urządzona została tzw. przewiązka. To nic innego, jak po prostu tymczasowy przejazd przez stary jeszcze pas torów na wysokości nieczynnych przystanków tramwajowych w al. Wyzwolenia. Pozwala on na swobodny skręt z tej ostatniej w lewo i dostanie się ponownie na właściwy pas ruchu w przypadku jazdy w kierunku rozwidleń do ulic Stanisława Staszcia i Hugona Kołłątaja.

Bez zmian nadal można też przejechać na wprost samą al. Wyzwolenia, rozkopaną do połowy, ale w jednym tylko kierunku, czyli do centrum. ©℗

(M) 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@toi
2022-07-21 14:46:28
Wystarczy dobrze oznakować drogi by unikać zaskakiwania kierowców. W tej chwili kierowca zaskakiwany jest w ostatniej chwili ci uniemożliwia wybór drogi alternatywnej. W wypadku tego ronda można mówić o kilku alternatywach których wybór jest jednak utrudniony właśnie ze względu na fatalne oznakowanie dróg w mieście. Po prostu miasto ma gdzieś czas i pieniądze kierowców...
@Wocoa
2022-07-21 08:30:31
z tymi 50 latami torów na Matejki to przesada
Wocoa
2022-07-21 06:53:47
I to jest właśnie ZDiTM... 20 letnie tory wymienią w tym miejscu a 50 letnich i rozsypujących się na Matejki już nie... Teraz tramwaj jedzie tam z prędkością 5km/h jak kiedyś na Potulickiej, pieszo można pokonać ten odcinek szybciej.
@Kołłątaja
2022-07-20 09:07:58
No właśnie w 2003 roku, czyli prawie 20 lat temu. Już czas na wymianę.
Kołłątaja
2022-07-20 08:45:08
Z tego co wiadomo remont był wykonany w 2003 roku. To po co demontują tory w dobrym stanie jedynie można było wymienić krzyzownice i ruszyć z pracami dopiero od targowiska od strony Kusocińskiego
toi
2022-07-20 07:19:19
Dla kierowców każda zmiana jest zaskoczeniem. A wystarczy patrzeć na znaki drogowe, a nie jeździć na pamięć.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA