Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Przetarg na torowiska w poślizgach [GALERIA]

Data publikacji: 05 maja 2020 r. 18:27
Ostatnia aktualizacja: 06 maja 2020 r. 08:40
Przetarg na torowiska w poślizgach
 

Kolejny już raz w odstępie ledwie tygodnia spółka miejska Tramwaje Szczecińskie zakomunikowała o kolejnym wydłużeniu terminu na składanie ofert na przebudowę torowisk w centrum miasta od pl. Żołnierza Polskiego, przez al. Wyzwolenia i dalej ulice Hugona Kołłątaja i Adama Asnyka, aż do pętli na Niebuszewie oraz od pl. Żołnierza Polskiego, przez ul. Jana Matejki do al. Marszałka Józefa Piłsudskiego i pl. Rodła. Pierwotny termin upłynął 29 kwietnia. Aktualny termin – po ponownym przesunięciu – to 14 maja.

Przyczyna następnego poślizgu w terminie składania ofert przez potencjalnych wykonawców i ich otwarcia jest identyczna jak poprzednio.

– Kolejne modyfikacje w dokumentacji spowodowały przesunięcie terminu przyjmowania ofert na jedno z największych zadań, które będzie realizowane w Szczecinie. To standardowa procedura przy tak dużym postępowaniu – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która przy tym przedsięwzięciu pełni rolę inwestora zastępczego w imieniu miasta.

Zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia mówią o tym, że przyszły wykonawca zadania będzie miał na jego realizację 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania z nim umowy.

– Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu: al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do ronda Jerzego Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 mtp, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców – przekonuje Hanna Pieczyńska. – Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Zakres robót, jaki ujęty zostanie w kontrakcie, obejmuje: przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Jerzego Giedroycia (ono pozostanie w dotychczasowym kształcie, bez ingerencji w jego obecną infrastrukturę), przebudowę torowiska w ulicach Hugona Kołłątaja i Adama Asnyka, przebudowę pętli przy dawnym dworcu PKP Niebuszewo, przebudowę torowiska wzdłuż pl. Żołnierza Polskiego, odcinka ul. Jana Matejki od pl. Hołdu Pruskiego do skrzyżowania z al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz przebudowę placów Rodła i Żołnierza Polskiego. Całe przedsięwzięcie zakłada – według opracowanej dokumentacji projektowej – nadanie priorytetu komunikacji miejskiej na wszystkich tych kierunkach, czemu ma służyć urządzenie pasów autobusowo-tramwajowych. Do tego budowę przystanków tzw. wiedeńskich, wzorem tych na ulicach Niemierzyńskiej i Arkońskiej, przebudowę peronów przystankowych, integrację przystanków dla autobusów i tramwajów dla ułatwienia przesiadek, budowę wydzielonych miejsc postojowych, pasów rowerowych, przebudowę chodników i zjazdów. Ponadto przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i sygnalizacja świetlna. Planowane są jednocześnie zmiany w organizacji ruchu. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: Tramwaje Szczecińskie

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Zieleń
2020-05-06 08:11:56
Miasto raczej robi wszystko aby drzewa wyciąć...
Zieleń
2020-05-06 00:10:45
Nie wycinajcie, nie przycinajcie tych pięknych starych drzew. To jest skarb przyrody. Miasto powinno zrobić wszystko żeby te drzewa pozostały.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA