Piątek, 08 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Przetarg na dokończenie obwodnicy Koszalina i Sianowa

Data publikacji: 03 stycznia 2021 r. 07:23
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2021 r. 14:46
Przetarg na dokończenie obwodnicy Koszalina i Sianowa
Fot. GDDKiA  

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłane zostało ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6. To krok do wznowienia budowy fragmentu obwodnicy o długości 7,9 km między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód, gdzie warunki gruntowe spowodowały zmianę dotychczasowego projektu drogi. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku.

Obwodnica Koszalina i Sianowa ma łączną długość 21,1 km. Od jesieni ubiegłego roku funkcjonują odcinki o łącznej długości około 13 km, od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód, połączenie z ulicą Szczecińską (S11) oraz końcowy fragment obwodnicy od węzła Sianów Wschód. Rozprowadzają one ruch z nowej drogi S6, jednak nie dają możliwości ominięcia Koszalina i Sianowa przez ruch tranzytowy. 

Warunki gruntowe opóźniły inwestycję

- Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód (km 6,4 - km 14,3), wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie. - Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy.

Obwodnica Koszalina i Sianowa droga ekspresowa S6

- Problemem były również samowypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet 2 m powyżej poziomu terenu. Próby zastosowania nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził między innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Wobec braku porozumienia z dotychczasowym wykonawcą, odcinek między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy - relacjonuje Mateusz Grzeszczuk.

Nowy projekt obwodnicy Koszalina i Sianowa

W 2019 r. rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, w której wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża, w szczególności w okolicach Góry Chełmskiej i przecięcia z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Ostatecznie zadecydowano o całkowitej zmianie rozwiązań projektowych w tym miejscu. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i co za tym idzie zagłębienia się w skomplikowany geologicznie grunt, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów. Obiekt ten będzie przechodził nad linią kolejową i obszarem o trudnej dla drogowców strukturze podłoża.

W grudniu 2020 roku została uzyskana nowa decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i zmieniona wcześniejsza. Zakończenie przygotowania dokumentacji i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiło rozpoczęcie przetargu na dokończenie robót na tej inwestycji.

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Phxoyx0ux
2021-01-04 14:50:06
Pis co zrobi to sknoci
jaro
2021-01-04 10:42:41
Kolejna obwodnica wstydu rządów PiS
Obwodnica
2021-01-03 14:43:27
Jak nie zmienia trasy przebiegu tego odcinka obwodnicy to nigdy go nie ukoncza. Przebieg na tym odcinku obwodnicy powinien byc wyznaczony na poludniowym obejsciu Sianwa dalej zblizyc się do starej dk6 i po dolnej obwiedni Gory Chełmskiej przed Koszalinem polaczyc się z obecnym wexlem Koszalin Polnoc przy ul Władysława IV
Do @nick
2021-01-03 09:58:29
Poluzuj gumkę w gaciach bo ci żyłka wyjdzie, niech wezmą tych pisowskich nierobow dadzą łopaty i niech budują.
@nick
2021-01-03 09:20:30
Jak nie potrafisz, to nie pchaj się na afisz.
nick
2021-01-03 08:48:41
Państwowa kasa = nie ma winnych.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA