Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Przebudowa węzła drogowego w Podjuchach. Granitową odblokują, ale do finału wciąż daleko

Data publikacji: 20 maja 2021 r. 11:52
Ostatnia aktualizacja: 23 maja 2021 r. 13:38
Przebudowa węzła drogowego w Podjuchach. Granitową odblokują, ale do finału wciąż daleko
Szczecin. Przebudowa węzła drogowego w Podjuchach w kolejnym poślizgu.  

Miało być piętnaście miesięcy. Będzie ich w sumie co najmniej drugie tyle. To już pewne, że nie wcześniej niż w listopadzie lub grudniu tego roku możemy spodziewać się finału budowa węzła drogowego w szczecińskich Podjuchach wzdłuż ul. Floriana Krygiera od mostu Gryfitów nad Regalicą i w rejonie jej skrzyżowania z ul. Granitową wraz z dojazdem do autostrady A6. Inwestycja realizowana przez konsorcjum spółek Roverpol - Rover Infraestructuras zalicza kolejny już poślizg. Aneks do umowy z miastem jest właśnie przygotowywany. Jedyna dobra informacja aktualnie jest taka, że wreszcie nowe skrzyżowanie z rondem u zbiegu ulic Granitowej i Floriana Krygiera będzie w pełni przejezdne od najbliższego poniedziałku, 24 maja. 

Przypomnijmy, że według założeń, duże skrzyżowanie w Podjuchach wraz całą infrastrukturą towarzyszącą miało być gotowe już od sierpnia ubiegłego roku.

Mijają kolejne terminy zakończenia prac

Terminy zakończenia prac były jednak co rusz przekładane: kolejny z nich upłynął z końcem listopada. Potem, zapisany w aneksie z września u.br., nowy został wyznaczony na 15 kwietnia 2021 roku. I ten nie został dotrzymany. Równocześnie rosną wydatki na tę inwestycję. Umowa między miastem i konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras podpisana została 29 maja 2019 r. i opiewała na 104 537 700 zł brutto. Aktualnie, tj. według stanu na dzień zawarcia ostatniego, a jedenastego jak dotąd aneksu z 12 maja br., wynagrodzenie z tytułu ujętych w kontrakcie - jak dotąd - robót dodatkowych, wynosi 114 293 202,36 zł. To jednak nie wszystko, bo odrębną umową, zawartą w kwietniu u.br., urzędnicy magistratu zlecili konsorcjum  przebudowę kanału deszczowego o średnicy 1000 mm na odcinku od komory (za planowanym zjazdem z ul. Ciasnej) do piaskownika (zlokalizowanego przed nasypem kolejowym) za 2 793 120 zł. Biorąc pod uwagę sam kontrakt zasadniczy daje to łączny wzrost kosztów całej inwestycji - na razie - o 9 755 502,36 zł brutto.

- Z uwagi na kumulację robót dodatkowych, przestoje, jak również na projektowanie nowego mostu drogowego nad Regalicą [ten ma powstać na filarach poprzedniej zdemontowanej konstrukcji - od autora], stąd opóźnienia i konieczność przesunięcia terminu ukończenia zadania - Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Przygotowywany jest nowy aneks do umowy. 

Nadzór nad realizacją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania wynosi 72 797 093 zł.

Nowa organizacja ruchu na Granitowej od poniedziałku

- Wykonawca prowadzi aktualnie prace przy pogrążaniu ścianek szczelnych na jednym z przyczółków powstającego mostu. Prowadzone są roboty bitumiczne, brukarskie, wykonywane jest oznakowanie poziome. Wykonywane są również nowe nasadzenia zieleni - wylicza w najnowszym komunikacie o tym co się dzieje na placu budowy 

Remontowi poddawany jest także wiadukt, po którym biegnie jezdnia ul. Floriana Krygiera - to konstrukcja w niewielkiej odległości od mostu Gryfitów nad torem znajdującej się poniżej linii kolejowej. 

Jeśli chodzi o zmiany w organizacji ruchu, to te zaczną obowiązywać w poniedziałek 24 maja, od wczesnych godzin porannych. Udostępniony zostanie przejazd nowo wybudowanymi fragmentami ulic Floriana Krygiera i Granitowej i dodatkowo udostępniona zostanie możliwość poruszania się we wszystkich relacjach na nowym skrzyżowaniu z ruchem okrężnym. Z uwagi na toczące się nadal prace przy przebudowie skrzyżowania ulic Granitowej i Marmurowej, zamknięty dla samochodów zostanie równocześnie wjazd w ul. Marmurową. ©℗

Tekst i fot. Mirosław Winconek

 

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Adam
2021-05-23 13:28:35
Jade tamtend kazdego dnia. To co sie tam wyprawia wola o pomste do nieba. Rano o 8 dwie osoby przy lopacie, po poludniu godzina 15 nie ma nikogo. Na placu budowy nic sie nie dzialo od polowy grudnia do konca marca !!Czy tak powinna wygladac inwestycja na kluczowej drodze wjazdowej do Szczecina ? Swiatla do podjuch w kierunku podjuch powoduja korki ktore zaczynaja sie zaraz za zjazdem na dziewoklicz. Podejrzewam ze ta inwestycja nic nie da, jest pudrem na syfie a nie lekiem na korki w Szczecinie.
kiedy?
2021-05-22 13:01:37
kiedy wreszcie dostanie wykonawca kary za przekroczenie terminów?
belinis
2021-05-21 15:38:15
Termin opóźnienia idzie zgodnie z planem.. słabo.. tak jak każda inwestycja w Szczecinie..
taka prawda
2021-05-21 11:52:16
Robole za wolno pracują.
hihi
2021-05-21 01:37:36
planowany koniec w grudniu czyli praktycznie zakończą w marcu 2022.
Eugeniusz
2021-05-20 23:04:11
Ta inwestycja to od samego początku porażka. Beznadziejny projekt i beznadziejne wykonanie nie dziwie się że budimex się z tego projektu wycofał.
Miki
2021-05-20 20:33:30
"Rondo będzie otwarte we wszystkich kuerunkach-a w kierunku marmurowej będzie zamknięte"to w końcu otwarte czy zamknięte?
Zadzwońmy do Banasia
2021-05-20 20:09:08
A wiecie co...parafrazując pewną sytuację z TV-może trzeba zadzwonić w tej sprawie do Banasia-? ;-) w końcu to rozdawnictwo i dziwne aneksy,terminy idzie wszystko z pieniędzy podatnika czyli naszych wspólnych.Skoro miasto ani służby które są do tego powołane nie kwapią się by wejść do gabinetów i rozpocząć kontrolę,niech zrobi to Banaś i jego urzędnicy.
Inwestycje - sp-ka!
2021-05-20 19:58:46
Spółka inwestycje miejskie? To jakiś żart, lub skecz, co oni robią poza braniem wypłaty?!! Nadzorują swoje wypłaty? Na to wyglada. To nie pierwsza spiepszona inwestycja w tym miescie. Do tego powolano spolke, zeby dac dodatkowe posady kolesiom glownego decydenta miasta, a raczej destruktora. Brawo,wszystko jest rozgrzebane, opóźnione razy 2 lub 3, i na koniec dużo droższe. A decydenci zadowoleni i za nic nie ponoszą odpowiedzialności !!!! Kto ich wybiera? Odp.Rada miasta.......
@AntoniSzczecin
2021-05-20 19:57:20
Jestem świadkiem tej zlekceważone przez wykonawcę inwestycji. Jeżdżę tędy do pracy od wbicia łopaty. Na przemian komunikacja z autem. To co tam był przestój po zimie i trwał jakieś 1,5 miesiąc i widywane byly ledwo dwie koparki i chyba 6 robotników,przechodzi ludzkie pojęcie! Miasto do wykonawcy zachowuje się jakby był jednym dostępnym i nietykalnym wykonawcą.Jakieś 1,5 tygodnia pzed ogłoszeniem o otwarciu węzła pracę rzeczywiście przyspieszyły ale trochę tu a później tam.Dramat! @AntoniSzczecin
TR
2021-05-20 18:57:42
dwa i pół roku robią remont skrzyżowania które zamiast rozwiązać problem nieustannych korków w tym miejscu (jak załatwiłaby to estakada), to je wzmocni (patrz inne ronda w mieście). a po kie licho budują drugi most jak ul. Krygiera do Ustowa jest jednopasmowa? jedyne miejsce do wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych w godzinach szczytu będzie na moście?
zawadzki
2021-05-20 18:17:24
A słuchając wypowiedzi pana Piotra Zielińskiego odnoszę wrażenie, że nie jest on rzecznikiem prasowym miasta lecz rzecznikiem wykonawcy tego dziwnego węzła. Bardzo łagodnie tłumaczy kolejne poślizgi terminów zakończenia prac oraz podpisywanie kolejnych aneksów. Mieszkam w Podjuchach i codziennie oglądam tą ślamazarną inwestycję. Tragedia gdyż to kosztowne skrzyżowanie niczego nie rozwiąże ponieważ wszystkie drogi biegnące od niego są tzw "wąskimi gardłami". Ale co tam, bogaty kraj a kto bogatemu
Z okolic
2021-05-20 18:14:40
Ta inwestycja wychodzi miastu bokiem.Wydział inwestycji sobie z nią kompletnie nie radzi.Nie dziwiłbym się jak do urzędu zawita jakieś CBA. Bo to co się z tą inwestycją wyrabia to w istocie rzeczy kryminał.
Ck
2021-05-20 17:47:21
Za 114 milionów można było wybudować wiadukt i żadnego głupiego ronda nie trzeba. Będzie jeszcze gorzej niż przed przebudową. Jechałem tam dzisiaj. To co tam się dzieje to pogarda dla kierowców.
Viola
2021-05-20 16:21:14
Darmozjad z magistratu, taczki i do roboty! A nie księcia na pasiastych stołkach zgrywać. Księciem trzeba umieć być.
Aga
2021-05-20 15:29:22
Kiedy tam jedziesz to siedzą w ,, telefonie'' i nuc nie robią
Debi
2021-05-20 15:11:30
Niemcy juz przed druga wojna swiatowa w Szczecinie wykonywali przewaznie bezkolizyjne przejazdy w Szczecinie co widać przy przejazdach linii kolejowych z drogowymi. A my w XXI wieku nie potrafimy wybodowano wiaduktu na węźle Granitowa zamiast tego głupiego skrzyzowania nazywanego przez urzednikow miejskich w Szczecinie rondem. Ten co to projektował bezmyslnie powinien ponieść koszty z własnej kieszeni razem z urzędasami miejskimi
Andrzej
2021-05-20 14:35:33
Niech pracownicy Roverpolu przestaną się wreszcie lenić i wezmą za robotę. Ile można czekać na tą drogę.
grosik
2021-05-20 14:32:36
Zupełnie mnie to nie cieszy, bo to w niczym nie poprawi przepustowości pojazdów na linii Szczecin Zdroje - Gryfino, oraz na linii Gumieńce - autostrada. Grosz, wyrzucony w kosz.
Roman
2021-05-20 14:32:30
Pracują na tym rondzie, tak jak pracowali przy estakadzie na Gdańskiej w czasach PRL-u . Dziesięciu kierowników,- a dwóch robotników. Dobre czasy wracają.
Marek
2021-05-20 14:27:39
Przecież pracownikom z Ukrainy nie zależy żeby było szybciej bo to nie jest w ich interesie. Im dłużej trwa budowa tym więcej zarobią więc ,więc sprawa jest oczywista.A że wykonawca wygrywa kolejny przetarg to kierowcy mają kolejne lata koszmaru na drogach
lucjan
2021-05-20 14:18:10
Im dłużej tym dla kieszeni lepiej. Operatorzy kontraktu biorą kasę za nic!
Cug
2021-05-20 13:55:58
Nazwa firmy Amerykanska a fachowość, organizacja pracy, skutecznisc i poziom jak z Bangladeszu. Ta firma to kolejny Energopol Szczecinski dlaczego takie firmy jeszcze funkcjonują na rynku i to jak zwykle w Szczecinie.
Juzek
2021-05-20 12:29:08
Zbudowana będzie północna część Mostu Gryfitów (między obecną a mostem kolejowym). A co z jej odpowiednikiem - drugim wiaduktem nad torami kolejowymi biegnącymi z Podjuch do Dąbia? Czy wspomniany remont poszerzy istniejący wiadukt? Inaczej powstanie tam "wąskie gardło". Ta inwestycja w Podjuchach to najdłużej budowany bubel drogowy w Szczecinie. Miasto wybrało tę firmę kierując się chyba jej nazwą, gdyż prawdopodobnie myślało zrobić tu rondo dla rowerów.
wq
2021-05-20 12:25:12
Czy te robole w ogóle tam pracują czy tylko podpierają łopaty?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA