Prom „Epsilon” czasowo wyłączony z eksploatacji. Co się stało w szwedzkim porcie?
Prom „Epsilon” czasowo wyłączony z eksploatacji. Co się stało w szwedzkim porcie?
Data publikacji: 30 stycznia 2024 r. 21:10
Ostatnia aktualizacja: 09 lutego 2024 r. 14:29
Prom „Epsilon” przy nabrzeżu Kaszubskim w Szczecinie. Fot. Sebastian WOŁOSZ / Unity Line
Prom „Epsilon”, który zaledwie od tygodnia kursuje na trasie Świnoujście – Trelleborg, we wtorek (30 stycznia) został czasowo wyłączony z eksploatacji. Rano miało dość do kolizji jednostki z pirsem w szwedzkim porcie.
– Informujemy, że z przyczyn technicznych prom m/f „Epsilon” z dniem 30.01.2024 zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania – zakomunikowała na swojej stronie internetowej spółka Unity Line, operator promu.
Przypomnijmy, że właścicielem jednostki jest Euroafrica. „Epsilon” został zbudowany w 2011 r. Ma 186 m długości, przeszło 25 m szerokości oraz eksploatacyjną linię ładunkową o długości niemal 2860 m. Może zabrać na pokład 60 samochodów osobowych i 134 pojazdów ciężarowych, co czyni go największą (a także najnowszą) jednostką typu cargo, należącą obecnie do polskiego armatora.
Na początku grudnia ub. roku „Epsilon” dokował w stoczni w Belfaście, a w pierwszej połowie stycznia – w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie, gdzie został przemalowany i przeszedł drobne prace przystosowawcze.
Zgodnie z rozkładem, statek przez większość dni w tygodniu wypływał ze Świnoujścia o godz. 2.15, a do portu Trelleborg zawijał o 8.35. W drogę powrotną wyruszał o godz. 15.55 i o 22.15 przypływał do Świnoujścia.
Portal swinoujskie.info podał, że prom we wtorek rano, przed godz. 8, stracił sterowność i uderzył w nabrzeże. Musiał zostać wyłączny z eksploatacji, aby można było ocenić szkody oraz wykonać niezbędne naprawy i przeglądy.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Sławomir
2024-02-09 13:48:51
Remontowałem tego dziada na gryfi w szczecini
Szczepan
2024-02-02 17:35:14
Powiem to tak. EuroAfrica zawsze kupuje statki sprawne inaczej. Ciekawe ile był przeceniony, że go kupili, a inni nie chcieli. Jedyny sprawny, mimo swoich lat i wielkości, został sprzedany. Galileusz jeszcze daje radę, ale Copernicus co chwilę ma jakieś usterki.
Druga sprawa. Polityka rynkowa Unity Line to kpina. Dali sobie wsadzić pod pachę TT Line, który teraz wymiata wszystko w dwie strony. Dają dobre ceny, rabaty, promocje dla Spedycji. Peter Pan wszystko wymiata.
no szkoda
2024-02-02 10:08:15
oby Polska firma dała radę wyjść z tego. Jak niemiec z finem zostaną to tak podwyższą ceny za przepłynięcie promami, że to się odbije na cenach w sklepach dla zwykłego Kowalskiego.
@Eryk
2024-02-01 18:28:48
Sugerujesz że armator kupił szmelc?
Eryk
2024-02-01 12:57:19
Awarie i błędy były, są i będą.A Ci frustraci którzy wylewają żale na tym forum niech idą w p...u
@Ja
2024-02-01 10:11:18
I kto dostaje mandacik jak samochodzik nie stanął? Kto się tłumaczy?
Marek
2024-01-31 20:36:20
To jest prywatna firma i kupuje na co ma ochotę jak by mieli takich doradców jak wy to by pływali pontonami ‼️
infrastruktura
2024-01-31 12:00:12
kiedy promy elektryczne?
Paweł
2024-01-31 11:41:42
Pływałem z tym kapitanem okej jako człowiek i kpt.firma miała do niego zaufanie zawsze dowodził nowo zakupionymi promami ostatnio Epsilon po prostu miał pecha.
Ja
2024-01-31 09:40:42
Specjaliści wylewają swoje mondrosci i pomyje. A samochodzik nie stanął na światłach i dalej nie pojechał?
obserwator
2024-01-31 08:23:20
Prezesi Euroafricki do dymisji za polityke zakupowaw firmie. Kupują stare zużyte statki i robia z tego wiekie inwestycje i balangi potem na otwarcie .Skandal
a ja pisałem,
2024-01-31 08:20:00
że poobijany w okolicach napisu z nazwą . Chciałoby się powiedzieć : ten typ tak ma ! Jak nie przyp...lisz burtą o keję to nie zacumujesz ! Kto pływa , to wie co mam na myśli . Kiedyś Balbiną na Gryfii taki starszy Pan dobijał do kei za każdym razem idealnie . Młody kursant jak się uczył , to za każdym razem dzwon albo z rufy , albo z dziobu . Sadzę , że Kapitan był trzeźwy ! . Kolega , który pływa z takimi ma inne zdanie w tym temacie .
@Julek
2024-01-31 08:08:32
@Julek - ekspert d/s wypadków morskich ;)
wPISdu
2024-01-31 07:58:36
Zamiast budować skupują używany złom to jest i efekt😅
obserwator
2024-01-31 07:36:26
Tak balanga była zacna. Minister Marchewka i inne VIPY a mnie nie zaprosili.
Kapitan Shettino prawdopodobnie sterował tym promem. Trzeba sprawdzić kto był na mostku w chwili manewrów w porcie. Od tego trzeba zacząć.
Tak to jest jak się kupuje second hand statki.
Znane
2024-01-31 07:05:53
To znane,że po jednym głębszym można stracić sterowność
Sterowność
2024-01-31 06:53:45
Stracił sterowność w porcie ha,ha,ha,,a był tak dobrze remontowany że stracił sterowność, a może kapitan stracił sterowność ...też tak bywa.
przepraszam z góry
2024-01-31 06:46:38
to niemądre i zarazem złośliwe : To są pierwsze sukcesy Koalicji 13 grudnia . Teraz poważniej ! Ile razy jak tylko niedogrzany polityk chce się pogrzać sukcesem reprezentacji , to za każdym razem wtopa . Tak było z Rysiem Czarneckim , o Prezydencie Dudzie nawet nie wspomnę. Politycy trzymajcie się z daleka od gospodarki . Pomóc nie pomożecie , a pecha przynosicie zawsze ! PO zapowiadało konkursy na stanowiska . Jak zrobią politruków szefami , to ta " rozkradziona i zacofana " gospodarka skona !
PABLO
2024-01-31 05:41:22
Kupili zabytek i zdziwieni. TT-LINE Kupił 2 nowe duże promy a Ci kupują używane stare . Śmiech na sali
POsejdon
2024-01-30 21:54:14
Kto jest Jonaszem ?
Doker
2024-01-30 21:32:31
A balanga VIPÓW na przywitaniu promu była taka piękna
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.