poniedziałek, 17 lutego 2020.
Strona główna > Wiadomości > Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy

Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy [GALERIA, FILM]

Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy
Data publikacji: 2020-01-27 15:54
Ostatnia aktualizacja: 2020-01-31 14:00
Wywietleń: 5021 440024

W 2022 roku można będzie dojechać pociągiem ze Szczecina do Warszawy w ciągu niecałych czterech godzin. Zapewniał o tym w poniedziałek (27 stycznia) Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano ostatnie umowy w tej sprawie. Obejmują prace na odcinkach Dobiegniew – Słonice i Wronki – Słonice. Podpisano też umowy dotyczące budowy torów do portu w Policach i przebudowy mostu kolejowego w Podjuchach.

– To jest bardzo dobry dzień dla województwa zachodniopomorskiego – podkreślił wojewoda Tomasz Hinc. – Realizacja ważnych projektów połączenia Szczecina docelowo z naszą stolicą w Warszawie, realizacja odcinka między Szczecinem a Poznaniem, istotnie skróci czas podróży do Poznania i do Warszawy.

Ile trwać ma podróż pociągiem ze Szczecina do Warszawy 

Zakłada się, że pod koniec 2022 roku czas przejazdu pociągiem ze Szczecina do Poznania wyniesie 1,5 godziny, a do Warszawy – trzy godziny i 50 minut.

Wojewoda przypomniał, że wspólnota lokalna na Pomorzu Zachodnim oczekiwała na to od wielu lat.

– To jest strategiczny projekt również dla państwa – zaznaczył, dodając, że skorzystają na tym nie tylko mieszkańcy regionu i turyści, ale również przedsiębiorstwa.

Umowy na przebudowę linii E59 Poznań – Szczecin

W poniedziałek podpisano cztery umowy na przebudowę linii E59 Poznań – Szczecin: dwie w Szczecinie i dwie w Poznaniu. Ich wartość wynosi ok. 1,4 mld zł. Cała inwestycja opiewa na blisko 4 mld zł – to jedno z największych przedsięwzięć PKP PLK z Krajowego Programu Kolejowego. Projekt jest współfinansowany z unijnego instrumentu CEF (Łącząc Europę).

Umowy podpisane w Szczecinie obejmują zadania warte ponad 600 mln zł. Pierwsza dotyczy modernizacji systemów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku Dobiegniew – Słonice, druga – instalacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji oraz urządzeń sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki – Słonice.

– Polskie Linie Kolejowe już od wielu lat prowadzą remont traktu między Szczecinem i Warszawą – mówił Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Jest to zadanie podzielone na kilka dużych projektów, a te – na poszczególne kontrakty. Finansowanie tych projektów mamy zapewnione z funduszy Łącząc Europę. W ostatnim czasie udało nam się wygrać kolejny konkurs i uzyskaliśmy dofinansowanie na kolejny zakres prac. Dzisiaj podpisujemy cztery umowy. Do 2022 roku mamy zamiar zakończyć prace, które pozwolą na podniesienie prędkości do 160 kilometrów na godzinę i skrócenie czasu przejazdu najszybszych pociągów do poniżej czterech godzin.

Całkowita modernizacja linii Szczecin – Poznań (wszystkich odcinków) oznacza 65 przebudowanych przez Strabag peronów na 32 stacjach i przystankach, 187 km zmodernizowanych torów i sieci trakcyjnej oraz 67 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych.

Tory do portu w Policach i most kolejowy

Spółka PKP PLK podpisała w siedzibie ZUW również dwie inne ważne dla regionu umowy.

Jedna, zawarta z Multiconsult Polska dotyczy prac projektowych na budowę nowych torów, zapewniających bezpośredni do jazd do portu w Policach. Wartość umowy na przygotowanie dokumentacji wynosi ok. 4,5 mln zł. Wstępna wartość inwestycji szacowana jest na 122 mln zł.

Drugi dokument to porozumienie zawarte z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w sprawie modernizacji mostu kolejowego na Regalicy w szczecińskich Podjuchach. Chodzi o przygotowanie dokumentacji projektowej za ok. 3 mln zł. Wartość inwestycji szacowana jest na 328,5 mln zł. Wkład PKP PLK w prace budowlane to ok. 110 mln. Zakres prac przedstawił Marek Duklanowski, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, podkreślając, że inwestycja ma znaczenie dla bezpieczeństwa przeciwpowodziowego, ale też znacznie poprawi warunki żeglugowe jednostkom płynącym Odrzańską Drogą Wodną. Nowy most będzie miał dużo większy prześwit (ok. 6,30 m) niż stary. Powstanie nieco na północ od obecnego, po którym pozostanie tylko zwodzone przęsło. Przebudowa ma się zakończyć do 2023 roku.

Podpisanie umów odbyło się w obecności szczecińskich posłów PiS-u: Leszka Dobrzyńskiego i Artura Szałabawki, którzy wymieniali korzyści dla regionu wynikające z realizacji tych infrastrukturalnych projektów.

(ek)

Fot. Ryszard PAKIESER

Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy Pociągiem ze Szczecina do Warszawy w niecałe 4 godz. Podpisali umowy

Komentarze

mic
Znowu kampania wyborcza i znowu podpisywanie w obecności ministrantów.
2020-01-31 13:59:30
wtz
Bardzo mi się podoba, że jak ktoś coś podpisuje, to za nimi stoją Ci kelnerzy.Można zrobić galerie zdjęć gdzie to nie stali oni w tle . Poseł Mucha, tylko wypadł ze stałego składu "Kelnerów".
2020-01-31 13:55:22
kobold
Nic tu sie kupy nie trzyma... Szczecin- Poznań czas ma zejść do 2h, Poznań- Wawa po modernizacji ma być 2,25h. Doliczyć do tego rezerwy czasowe, oblot składu w Poznaniu i to jak bardzo zapowiedzi PLK różnią się od rzeczywistych efektów prac, to jestem pewien że czas podróży Sz Gł- Wawa Centr nie zejdzie poniżej 4:30- i to chodzi o najszybsze pociągi
2020-01-29 16:12:38
Prom
A Prom już skończyli?
2020-01-29 00:53:33
cuda cuda ogłaszają
a do Wrocławia? w takim razie ze 2,5 godz.
2020-01-28 20:26:28
MIESZKANIEC DUNIKOWSKIEGO
CZY NIEWARTO POMYSLEC O POLACZENIU STACJI PKP STOBNO Z POLICAMI W RAMACH MODERNIZACJI LINI SZCZECIN -NIEMCY //OMINIECIE TRANSPORTU CHEMII PRZEZ CENTRUM MIASTA SZCZECINA A PISZE SIE O ROZBUDOWIE CHEMICZNYCH,,POLIC''A I TEZ UWOLNIENIE TRASY PKP DLA KOLEJI REGIONALNEJ BO PRZEWIDUJE DUZY TLOK TRANSPORTOWY NA TEJ TRASIE KOLEJOWEJ\\\A W PRZESZLOSCI CHYBA BYLA TAM JAKAS TRASA KOLEJOWA???
2020-01-28 14:53:09
a na co
Szczecin , kto tu zagląda ?? Nawet nad morze omijają
2020-01-28 13:38:45
NIL
Niedowiarki! Wszystko się zgadza. Ds się w niecałe 4 godziny, z tym że rozkład jazdy będzie przewidywał 6 godzin i 59 minut. Ale tych od rozkładu jazdy nie było na tej uroczystości. Ponadto podany czas nie uwzględnia czasu wsiadania i wysiadania tzw. pasażerów, na których w wolnej Polsce PIS nie ma wpływu (nie ma pieniędzy na program PASAŻER+). Ponadto trzeba wziąć pod uwagę prędkość pociągów poruszających się przed tym EXPRESEM. One pojadą tak jak teraz, a zatem jak dopadnie ich lokomotywa PIS to będzie musiała zwolnić, bo co, ma przeskoczyć?
2020-01-28 10:19:06
maszynista
Jak patrzę na tego (p)osła Dpbrzyńskiego to od razu na myśl przychodzi mi Marek Suski, ten od cyrycy Katarzyny. Takie same wulkany intelektu.
2020-01-28 09:18:54
a tymczasem
28.01.2020, Warszawa (PAP) - Produkcja stali surowej w Polsce w 2019 roku wyniosła 9,1 mln ton, co oznacza spadek rok do roku o 10,8% - wynika z danych stowarzyszenia World Steel Association. Z danych organizacji wynika, że Polska była 19 producentem stali na świecie. W 2018 roku produkcja wyniosła 10.165 tys. ton, czyli rok do roku o 1,6% mniej (PAP Biznes)
2020-01-28 09:08:35
bzdura
Dość pisowskich oszustw
2020-01-28 07:20:03
Czekamy!
Spokojnie komentujący, na rozliczenie czas przyjdzie podczas przejazdu pociągiem ze stoperem :)
2020-01-28 06:50:16
gregor102
opadną Wam kopary..
2020-01-28 00:10:52
Tak jest
Tylko 4 godziny i to promem wybudowanym w Stoczni Szczecińskiej
2020-01-27 22:09:22
Ludwik
Prom zwodują za 3 miesiące. Ale będzie ceremonia!
2020-01-27 20:25:46
I tak leci "kabarecik" PIS
a tak mialo byc pieknie no tak na łapówki dla obywateli jest( 500+),ale reszta lezy,sluzba zdrowia,szkolnictwo,0km autostrad,ekologia,sadownictwo,inflacja,drożyzna , brak pieniedzy na dokonczenie robot drogowych.mieszkania +,mosty na naszych duzych rzekach+,windy w budynkach Do czwartego pietra , leki 75+ samochody elektryczne, promy morskie,autobusy do kazdej malej miejscowosci itd. itd .Moze ktos napisze co udalo sie zrealizowac ...??
2020-01-27 19:29:55
Tylko propaganda jak za komuny...
Więcej głosów daje demoralizujący socjal niż zrealizowana inwestycja. To są rządy PiS!!
2020-01-27 19:25:48
Robert
Dopiero lata 20. XXI wieku, a nasze pociągi już za kilka lat jak Bóg da osiągną zawrotną prędkość 160 km/h! Toż to szczyt technologii!!! Chwała naszym kolejarzom!
2020-01-27 18:51:53
Zako
Dlaczego "Podpisanie umów odbyło się w obecności szczecińskich posłów PiS-u". Co ci i inni "modlący" się (w drugim rzędzie) panowie mają z tą inwestycją wspólnego? Nic, ale wypromować się i partię PIS w blasku fleszy można.
2020-01-27 18:08:37
Odliczający czas ... do PIS-ego upadku
No ale naprawdę wierzyć się nie chce, że tyle rzeczy przez 4,5 roku udało się zrobić. Wymiar sprawiedliwości udało się naprawić, wrak Tupolewa sprowadzić, winnych zamachu osądzić, winnych ukradzenia 300 mld zł PO też, kwota wolna od podatku 8000zł , tak jak obiecano, w końcu wzrosła, Polska wstała z kolan i jest szanowana ,że wszyscy "rozdający karty" na świecie huczą ze śmiechu !!
2020-01-27 18:04:55
X Dymer
Do Poznania w 1,5h (200 km) ??? Niemożliwe, nawet jak podniosą prędkość do 160 kmh. Musiałby jechać ze średnią prędkością 133 kmh. 5 większych stacji po drodze: Dąbie, Stargard, Choszczno, Krzyż, Szamotuły. Kosztowne Pendolino raczej nie puszczą. Realny jest czas 1:45-1:50 ale na pewno nie 1:30 (kiełbasa wyborcza?). 1:30 zawsze lepiej wygląda niż prawie 2h ;-)
2020-01-27 17:36:14
Pytanie
Komu wyszło 4 godziny? Z Poznania do żwawy 3,5
2020-01-27 16:20:51

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
9
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Protest nauczycieli: „Nasze postulaty są wciąż aktualne”

Sonda

Czy popierasz pomysł stopniowej likwidacji roweru miejskiego w Szczecinie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie