Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Pirs na wyspie gotowy

Data publikacji: 10 maja 2016 r. 17:08
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:53
Pirs na wyspie gotowy
 

Prawie 400-metrowy pirs na Ostrowie Brdowskim otrzymał od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Szczecinie pozwolenia na użytkowanie. Część lądowa została dopuszczona do eksploatacji już wcześniej, teraz przyszedł czas na wodną. Tym samym zakończył się pierwszy etap budowy zakładu spółki Bilfinger Mars Offshore, a szczeciński port ma nowe nabrzeże: „Mazowieckie – pirs”.

Pirs do montażu i załadunku konstrukcji stalowych znajduje się na południowym odcinku nabrzeża Mazowieckiego wyspy.

– Przed rozpoczęciem robót kafarowych i czerpalnych sprawdzono, czy na terenie tym występują przedmioty niebezpieczne pochodzenia wojskowego – opowiada o inwestycji Bogna Bartkiewicz, reprezentująca BMO. – Prace budowlane części lądowej rozpoczęły się w czerwcu 2015 r. Od lipca do października wykonano belki żelbetowe oraz place składowe pomiędzy nimi. Następnie na belkach zamontowano szyny dla suwnicy. Część lądowa uzyskała pozwolenie na użytkowanie już wcześniej. Na niej usytuowana jest ogromna suwnica bramowa. Wodna część stanowiska do załadunku będzie przyjmować barki o szerokości do 42 m, długości do 135,8 m 
oraz maksymalnym zanurzeniu 5,5 m.

Oddanie pirsu do eksploatacji kończy pierwszy etap budowy Zakładu Seryjnej Produkcji Wielkogabarytowych Konstrukcji Stalowych na Ostrowie Brdowskim 
w Szczecinie, bo tak się oficjalnie nazywa fabryka BMO. Wytwarzane są tu fundamenty morskich elektrowni wiatrowych. Hala produkcyjna może być w przyszłości rozbudowana o dodatkową – trzecią – nawę.

Dodajmy, że tor pod suwnicą ciągnie się na długości 392 m. Rozstaw szyn to nieco ponad 48 m. Długość części wodnej wynosi 145 m, głębokość akwenu – 6,5 m, a jego powierzchnia – 6380 m kw.

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA