Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Pierwszy miesiąc nowego roweru miejskiego w Szczecinie. Czy to udany start BikeS?

Data publikacji: 02 kwietnia 2022 r. 14:54
Ostatnia aktualizacja: 02 kwietnia 2022 r. 22:21
Pierwszy miesiąc nowego roweru miejskiego w Szczecinie. Czy to udany start BikeS?
W marcu najpopularniejszą strefą BikeS była ta zlokalizowana przy pl. Żołnierza Polskiego w Szczecinie. Fot. Dariusz Gorajski  

Dotychczas konta założyły 5273 osoby. W marcu system szczecińskiego roweru miejskiego naliczył 26 tys. przejazdów i ponad 74 tys. kilometrów pokonanych ze średnią prędkością 9,66 km/h. Przeciętna długość jednego przejazdu to niecałe 3 km  - spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne podsumowała pierwszy miesiąc funkcjonowania nowego BikeS w Szczecinie.

Jak popularność BikeS czwartej generacji ma się do funkcjonowania roweru miejskiego w marcu w poprzednich latach? Brakuje danych za 2021 r., gdyż w zeszłym roku system roweru miejskiego w Szczecinie zaliczył rok przerwy. W 2020 r., kiedy to rozpoczynała się u nas pandemia koronawirusa, wypożyczeń było 17 tys. W ostatnim roku przed pandemią, czyli w 2019, BikeS miał 30 tys. przejazdów. 

- Trzeba jednak pamiętać, że wówczas w systemie było zarejestrowanych ok. 50 tys. osób. Bardziej miarodajną ocenę popularności nowego BikeS przyniosą kolejne miesiące, zwłaszcza maj, kiedy pogoda będzie lepsza niż teraz - ocenia Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki NiOL.

Śledząc dane z całego miesiąca, można jednak zauważyć, że BikeS od debiutu systematycznie zyskiwał na popularności. W pierwszym tygodniu miał 500 wypożyczeń dziennie, w drugim 700, w trzecim 900, a w czwartym już 1100.

Ile kosztuje jazda rowerem miejskim

Minuta jazdy nowym BikeS kosztuje 6 groszy. W nowy cenniku BikeS jest też oferta dla tych, którzy chcą korzystać z rowerów systematycznie. W ramach 30-dniowego abonamentu za 18 zł użytkownik ma 60 minut dziennie. Analogicznie działa abonament 90-dniowy za 45 zł.

Miesięczne abonamenty kupiły 444 osoby, kwartalne – 94. Liczba przejazdów abonamentowych w marcu wyniosła 6844 (26 proc. wszystkich).

Najpopularniejsze strefy postoju BikeS

Jak widać z zestawienia na pierwszych trzech miejscach znalazły się strefy zlokalizowane w najważniejszych węzłach komunikacyjnych w samym centrum Szczecina. Kolejne dwa miejsca to bardzo popularne wśród rowerzystów okolice Urzędu Miasta i Jasnych Błoni. Bardziej oddalone od śródmieścia lokalizacje pojawiają się pod koniec pierwszej i w drugiej dziesiątce podsumowania. 

 

Strefa postoju BikeS

Wypożyczenia

Zwroty

01. Plac Żołnierza Polskiego

916

903

02. Wyzwolenia

874

970

03. Brama Portowa

744

717

04. Urząd Miasta Szczecin

724

672

05. Jasne Błonia - Piotra Skargi

667

634

06. Deptak Bogusława

603

591

07. Plac Grunwaldzki

511

429

08. Floating Arena

447

382

09. Turzyn

443

464

10. Jagiellońska - Boh. Warszawy

437

447

11. Plac Kościuszki

421

408

12. Plac Szarych Szeregów

420

409

13. Chopina - Wszystkich Świętych

419

362

14. Santocka - Witkiewicza

407

409

15. Sowińskiego - Kusocińskiego

406

399

16. Al. Piastów - Sowińskiego

398

301

17. Iwaszkiewicza - Andrzejewskiego

377

435

18. Medicus

366

335

19. Pomnik Mickiewicza - Szczerbcowa

343

325

20. Dworzec Główny PKP - 3 Maja

337

318

 

(k)

Sonda

Czy nowe rowery miejskie IV generacji sprawdzają się w Szczecinie?
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Starsza Pani
2022-05-01 14:14:06
Mam 60 lat do tej pory rower miejski był dla mnie błogosławieństwem. Dobre rozwiązanie dla niezmotoryzowanych. Ale to już skończyło się , ponieważ obecnie trzeba mieć smartfona, na którego mnie nie stać. Ludzie bogaci mają swoje rowery, a ci skromniejsi zostali z niczym. Ale w magistracie nich się cieszą jak dużo robią dla lokalnej społeczności. Niestety nie dla mnie , i dla większości starszych ludzi.
o!!
2022-04-03 20:20:21
lepiej chodniki naprawić za tą kasę co idzie na ten rower.
Rychu
2022-04-03 18:23:10
Ostatnio spóźniłem się na autobus 812 z centrum na Niemcewicza pomyślałem że będzie fajnie go dogonić rowerem a i też się dotlenię fajna sprawa ale min 10zl na rozruch kij z tym mogło być taniej ale gdy dojechałem na Niemcewicza stojak dla rowerów był pełny pomyślałem ok więc zaparkowałem go około 1,5m od stojaka bo tyle rowerów tam było a w tedy moim oczom ukazał się rachunek 11zł dziękujemy rower nie został zaparkowany w strefie co?????? No właśnie 11zl taxi tańsze
Wykluczenie społeczn
2022-04-02 21:54:01
Na stronie internetowej S-bika Szczecin jest napisane że rower jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej . Czyżby ? A od kiedy żeby pojechać tramwajem czy autobusem wymagany jest internet i smartfon , bo póki co wystarczy kupić bilet za gotówkę
Pytam
2022-04-02 21:50:20
Dlaczego żeby wypożyczyć rower trzeba mieć smartfona z internetem ? Czy poprzedni system z SMS był aż tak zły , czy chodziło o wyeliminowanie użytkowników poprzedniego systemu
dyskryminacja
2022-04-02 20:07:40
ten rower to porażka.dopuszcza sie małolatów bez uprawnień ale ze smartfonem lecz już doświadczonych kierowców bez smartfona nie. jazda na czas oznacza ,że zadne przepisy nie istnieją
Jo
2022-04-02 17:22:46
Ten pałąk z przodu,na którym jest koszyk, to chyba niezbyt bezpieczny. Dziwna konstrukcja.
eskpert
2022-04-02 16:39:33
jakiś ochlapus z urzędu wpadł na pomysł żeby tak idiotycznie postawić te stojaki rowerowe w alei Niepodległości, w dwóch rzędach tłumoki trzeba było! kolejne dwa stojaki! co tam chodnik dla pieszych, po co....
szczecinianin
2022-04-02 16:19:36
Nie rozumiem dlaczego nie ma w dalszym ciągu możliwości wypożyczenia roweru na smsa . Przecież to jest rower miejski i powinien być ogólnodostępny a zmuszanie kogoś do zakupu smartfona z internetem nie powinno mieć miejsca . Niedługo każą mieć smartfona żeby kupić bilet na autobus albo zarejestrować się do kolejki doUrzędu
Kierowca
2022-04-02 16:09:37
To prawda, maj ale też już kwiecień powie prawdę o miejskim rowerze. Patrząc na przesłość widać wyrazny spadek zainteresowania

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA