Jak egzekwować należne pasażerom prawa, co zrobić w razie opóźnienia pociągu, do kogo złożyć reklamację - o to najczęściej pytano w czwartek na dworcu Szczecin Główny przedstawicieli Urzędu Transportu Kolejowego. Prowadzili oni tam akcję informacyjno-edukacyjną „Dzień Pasażera".
Z możliwości poznania praw pasażerów kolei skorzystało w godz. 12 - 16 sporo osób.
- Zainteresowani uzyskaniem informacji przy naszym stoisku pojawiali się falami, wraz z przyjeżdżającymi na stację Szczecin Główny pociągami - mówi Magdalena Dydyszko z UTK. - Pytano o podstawowe prawa pasażera, jak je egzekwować, co zrobić w razie opóźnienia pociągu czy obniżonego komfortu podróży, do kogo zgłaszać reklamacje. Natomiast najczęściej zgłaszanym problemem był brak na dworcu oddzielnego punktu informacji kolejowej.
Osoby głuche i niedosłyszące mogły skorzystać z pomocy pracownicy UTK biegle posługującej się polskim językiem migowym,a także obejrzeć w telewizorze przetłumaczone na PJM filmy o prawach pasażera. Dla niewidomych i słabo widzących były informatory w języku Braille`a.
(mag)
Fot. Ryszard PAKIESER