Na pasie przylotniskowych terenów wzdłuż ul. Eskadrowej w Szczecinie od marca tego roku krajobraz zaczął się zmieniać. Na odcinku obrzeży lądowiska najpierw zniknęły samosiejki drzew i krzewów. Teraz zwożona jest tam ziemia i trwa wyrównywanie przez ciężki sprzęt budowlany gruntu pod najnowszą z komunalnych inwestycji drogowych w tym rejonie. Pod parking-gigant na kilkaset aut przy pierwszym odcinku trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeżu.
- Opóźnienie inwestycji wynikało ze zmiany obszaru terenów zalewowych i konieczności uzyskania z tego tytułu odstępstwa do zgody Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej na budowę obiektu na terenach zalewowych - wyjaśnia Piotr Zieliński z centrum informacyjnego urzędu miasta w Szczecinie.
Przypomnijmy, że ekonomiczny i praktyczny sens tej miejskiej inwestycji od początku był i pozostaje co najmniej wątpliwy, co wykazywaliśmy także w publikacjach na ten temat na naszych łamach wielokrotnie. A to z racji skali założeń projektu i zadania, które szczeciński magistrat postanowił zlecić w dodatku w sytuacji, gdy brak choćby symulacji potencjalnych zmian zachowań zmotoryzowanych w powiązaniu z oferowanymi dla nich zachętami finansowymi do tego, by zaczęli zostawiać swoje auta na wlocie do miasta przy szerokiej arterii dojazdowej w kierunku centrum i przesiadali się na transport publiczny, w tym przypadku do tramwajów na przystanku „Hangarowa nż".
Więcej w czwartkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z dn. 14.04.2016 r.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Sedina2008
2016-04-14 16:39:40
Odpowiedź dla "Ja". Zanim zaczniesz o kimś mówić debil pomyśl (chyba umiesz?). Wyjazd z parkingu i nawrotka będą możliwe przy stacji Orlenu
Parking MUSI być bezpłatny
2016-04-14 14:38:22
To warunek żeby ktokolwiek tam się zatrzymywał
parking
2016-04-14 14:34:07
Następne pieniądze podatników w błoto.Jeżeli nie prokurator to może NIK ?
Przecież takich "kwiatków" jest na pęczki.
Gość
2016-04-14 09:54:46
Parking ma zachęcić kierowców do pozostawienia na nim samochodów, a nie zmusić do tego.
Dryja
2016-04-14 09:23:24
Jak koncepcja parkingu przesiadkowego się nie sprawdzi to obok wybuduje się jakieś Centrum Handlowe.
Ognik
2016-04-14 09:15:04
Nic powstrzyma to kierowców od wjazdu do miasta! Jedyną "zachętą" do pozostawienia kochanego autka na parkingu to winiety na wjazd (jak w Berlinie), ograniczenia dla pojazdów powyżej 20 roku "życia" samochodu i bezpłatny bilet na środki komunikacji dla tych kierowców którzy pozostawią auto na parkingu.
Berlin
2016-04-14 09:12:29
wszyscy zachwycamy sie jak to na zachodzie, jak to w Niemczech, jak to w Berlinie. No wlasnie a w Berlinie wlasnie tak jest jak ma byc w Szczecinie. Czy slyszeliscie o - "Parkingi typu P+R (PARK AND RIDE) znajdują się w całej Europie. W niektórych miastach są płatne (bardzo małe kwoty), a w innych, tak jak w Berlinie - bezpłatne.
W niemieckiej stolicy umiejscowione są na obrzeżach miasta, ale w pobliżu komunikacji miejskiej. Tutaj można bezpiecznie zostawić samochód i udać się w dalszą drogę metrem (U-Bahn) lub kolejką podmiejską (S-Bahn)" - i co wy na to?
ja
2016-04-14 08:34:24
wyjazd z parkingu i nawrotka na prawobrzeże dopiero na wysokości trasy zamkowej? hahahha debile
Franek
2016-04-14 08:33:20
Jeden pomylony koleś od projektów wymyślił drugiemu kolesiowi od organizacji ruchu pomysł na niepotrzebny parking. Koleś od projektów zarobił, koleś od organizacji ruchu który przepchnął pomysł na niepotrzebny parking też, jeszcze zarobił wykonawca robót, ciekawe czy też z namaszczenia ?
bogdan
2016-04-14 07:30:09
kolejna durna inwestycja w Szczecinie
Papier wytrzyma wszstko
2016-04-14 06:47:14
Czy natura wie o tym, że na papierze zmieniono teren zalewowy na inny?
Marian
2016-04-14 00:57:46
Idea dobra ale nie w tym miejscu. Ludzie predzej by skorzystali jak by mogli zostawic auto np przy urzedzie celnym.
Zobaczcie co sie dzieje pod trasa zamkowa. Tam gdzie nie ma strefy. Takie pargingi ok ale blizej.
No i 2 sprawa. Jadac z 4 osobowa rodzina na bilety z tego miejsca musze wydac okolo 10zl do centrum. w dwie strony daje mi 20zl. to ja juz wole zatankowac to moje auto i wjechac do centrum.
3 sprawa jaki szybki tramwaj jak torowisko a raczej tory sie rozwalaja i jest ograniczenie predkosci?
Czyt
2016-04-13 22:32:08
Kolejna bezsensowna inwestycja "przygłupów" z UM nie wnosząca nic do poprawy sytuacji parkingowej w tym mieście. Mieszkańcy prawobrzeża jeżeli zdecydują się na podróż samochodem do centrum na pewno nie skorzystają z tego rozwiązania (przesiadać się w połowie drogi na tramwaj - nie ma to sensu). Przyjezdni z kolei, jeżeli wybierają się do centrum to jadą do niego w jakimś konkretnym celu np. na zakupy i też będą to miejsce omijać "szerokim łukiem". Przejechali "naście" kilometrów to te 4-5 już dojadą do centrum. Poza tym niewielu osobom będzie się chciało jechać tramwajem z zakupami (z hipermarketu) oraz szkoda im będzie czasu na podróż tramwajem, w końcu muszą jeszcze wrócić do domów.
P.S. Super inwestycja dla fanów imprez lotniczych, będą mieli gdzie zaparkować w cywilizowanych warunkach.
kiki
2016-04-13 21:31:09
Krzystek pojedż i zobabacz parking między ZUS-em a Jaśminowa przystanet autobusowy teren idealny
Chre miasto urzędników i radnych
kierowca
2016-04-13 21:29:05
Nikogo nie zmusi bo cywilizacja pragnie nowinek technologicznych za wszelką cenę. Moim zdanim miasto musi dopłacić kierowcom aby pozostawili auta , czyli : darmowa komunikacja miejska,rower miejski itp. tak będzie :) nie da się rozwijać technologi i udawać że motoryzacja jest dla wieśniaków z poza miast ! bo my w mieście chcemy być ja wieśniaki i żyć eko!
Lolek
2016-04-13 21:18:32
Jak będą auta wracać na Prawobrzeże?
zmusi kierowców do przesiadki w tzw. szybki tramwaj
2016-04-13 21:03:10
Para w gwizdek, Kasa w powietrze. Nieźle kolega kolegi trafi grosza z UM.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.