piątek, 04 grudnia 2020r.

Ekspertyzy szynowe są, ale... [GALERIA]

Data publikacji: 2016-04-13 12:01
Ostatnia aktualizacja: 2019-09-09 13:50
Ekspertyzy szynowe są, ale...
Fot. Mirosław WINCONEK  

Czekamy wciąż na wyniki kilku ekspertyz szyn i spawów zleconych z odcinka trasy tramwajów od Basenu Górniczego do mostu Długiego. Te – przypomnijmy – pękały na początku stycznia tego roku jak bańki mydlane po niespełna czterech miesiącach eksploatacji. Ze względów bezpieczeństwa pasażerów w trybie natychmiastowym do odwołania wyłączono torowiska na ul. Gdańskiej, ul. Energetyków po Basen Górniczy, a przy okazji także odcinek tzw. szybkiego tramwaju do pętli przy ul. Turkusowej, bo i tam już wcześniej pękać zaczęły spawy.

Wady miało w sumie aż 108 na ponad 800 spawów w torowiskach, jakie przebudowywał Energopol Szczecin S.A. z podwykonawcą krakowską spółką Taumer. Poprawkowe roboty wymusiły aż trzytygodniowy przestój w kursowaniu tramwajów na Międzyodrze i prawobrzeże. Własne badania zleciły spółki Energopol i Taumer. O niezależne od nich ekspertyzy miała też zadbać spółka Tramwaje Szczecińskie, zlecający w imieniu miasta inwestycję, na którą wydano ponad 75 mln zł.

Oto co usłyszeliśmy na ten temat w ostatnich dniach od przedstawicieli wykonawców i inwestora, czyli miasta.

Jarosław Gaszyński, rzecznik Energopolu Szczecin S.A., zakomunikował: - Wykonana na zlecenie inwestora ekspertyza dotycząca pęknięć spawów, które wystąpiły na modernizowanym  torowisku została przez Energopol Szczecin przekazana do spółki Tramwaje Szczecińskie. Spółka TS zadecyduje kiedy zostanie to upublicznione i opatrzy stosownym komentarzem kompetentnych osób. Nie znam tej ekspertyzy.

Hanna Pieczyńska, rzecznik TS, użytkownika i inwestora zastępczego, a zarazem ZDiTM, organizatora przewozów, oznajmiła: - Dokument od Energopolu otrzymaliśmy 6 kwietnia i przekazaliśmy go do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. Dodatkowo czekamy na ostateczną ekspertyzę Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Spodziewamy się jej w połowie miesiąca. Media będą o wszystkim oczywiście poinformowane najszybciej jak tylko będzie to możliwe.

Szefostwo podwykonawcy inwestycji torowej, w której po ledwie kilku miesiącach puściły spawy, tj. spółki Taumer z Krakowa, od minionego czwartku milczy w tej sprawie. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Więcej środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 13 kwietnia 2016 roku.

 

Komentarze

Mario
2016-04-14 02:14:24
od 1945 roku uklady sie nie zmieniaja tylko przechodza z pokolenie na pokolenie. po 89 jest to coraz lepiej widoczne a co bedzie dalej z tym co sie dzieje nepotyzm kolesiostwo i wszechobecna korupcja tylko Bog jeden wie! Nic sie nie zmieni dopoki rzadza nami ludzie PIS PO SLD PSL oni tylko partje i stanowiska zmieniaja. Marcinkewicz Kasniewski to tylko 2 przyklady osob ktore maja cieple posadki i zgarniaja od 40tys miesiecznie w zwyz. Rozpad przemyslu i ciche przyzwolenie spoleczenstwa oto powody. Szkoda pisac
kIKI
2016-04-13 21:34:54
pPRZEPIERA SIĘ ZNA SPALARNIĄ JUŻ NAS ZAPEKLOWAŁ I ON OCENI Z KRZYSTKIEM
Spawy
2016-04-13 18:43:19
Przypominam, że złącza spawane stali to potocznie spoiny. "Spawy" to coś takiego, jak "kuń" albo "laubzega".
Jakób
2016-04-13 12:37:03
@ Ekspertyzy .. - Prokuratorów min. Ziobro posłał "w kamasze". Czy pani rzecznik TS, to nie jest ta pani, co w "Kronice" TVP3 mówiła, że sprzedaż biletów w automatach w tramwajach powinna odbywać się tylko na kartę? A co ze starszymi ludźmi, którzy mają pieniądze ale karty nie mają i nie będą mieli, bo nie umieją się nią posługiwać? Może warto sobie uświadomić, że są ludzie, którzy nie mają internetu a nawet konta w banku.
Ekspertyzy robią też KOLESIE ???
2016-04-13 12:19:17
Czy w Szczecinie jest jaki prokurator ?

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ