Niezależnie od perypetii z przedłużającą się budową trasy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, za którą odpowiada PKP PLK wraz z wyłonionymi przez nią wykonawcami prac, w rejonach jej przyszłych przystanków na terenie samego Szczecina pojawia się nowa infrastruktura miejska z chodnikami, parkingami, stojakami rowerowymi, oświetlonymi dojściami i oznakowaniami.
Dobiega końca jej urządzanie m.in. na Pomorzanach od ul. Mieszka I. Od dłuższego czasu jest ona gotowa np. przy przystanku Niemierzyn u zbiegu ulic Arkońskiej i Wszystkich Świętych. Powstaje również w Zdunowie, na Gocławiu czy przy przystankach SKM Stołczyn Północny (Nad Odrą), Skolwin Północny (Artyleryjska).
Dla innych lokalizacji spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie nadal szuka wykonawców. Część z przetargów jest na etapie otwarcia i analizy ofert, a niektóre trzeba było ponowić, jak w przypadku: Cmentarza Centralnego (Ku Słońcu), Dąbia (Południe), Stołczyna (Glinek), Zdroje, a wcześniej także przy dawnych stacjach Pogodno, Żelechowa i Golęcino.
Zakres prac do wykonania w otoczeniu przystanków przyszłej SKM jest różny w każdym z miejsc, a tym samym i wydatki na nie dość zróżnicowane, bo od kilkuset tysięcy złotych do miliona złotych. Są i kosztowniejsze, jak choćby ten przy nowej stacji PKP w Zdunowie z budżetem na poziomie nieco ponad trzech milionów złotych. W rozpisanych ostatnio przez SIM przetargach są jednak i takie, gdzie trzeba będzie za infrastrukturę zapłacić nawet kilkanaście milionów złotych. ©℗
(M)