Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Otoczenie przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej się zmienia

Data publikacji: 30 czerwca 2022 r. 09:51
Ostatnia aktualizacja: 01 lipca 2022 r. 07:58
Otoczenie przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej się zmienia
Ul. Mieszka I. Nowy parking i dojście do przystanku przyszłej SKM. Prace są na finiszu. Wykonawcą jest spółka KRISTONE Krystian Suda, której podobne zlecenia powierzone zostały dotąd także przy przystankach Skolwin Północny (Artyleryjska), Stołczyn Północny (Nad Odrą), Gocław i Niemierzyn. Fot. Mirosław WINCONEK  

Niezależnie od perypetii z przedłużającą się budową trasy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, za którą odpowiada PKP PLK wraz z wyłonionymi przez nią wykonawcami prac, w rejonach jej przyszłych przystanków na terenie samego Szczecina pojawia się nowa infrastruktura miejska z chodnikami, parkingami, stojakami rowerowymi, oświetlonymi dojściami i oznakowaniami.

Dobiega końca jej urządzanie m.in. na Pomorzanach od ul. Mieszka I. Od dłuższego czasu jest ona gotowa np. przy przystanku Niemierzyn u zbiegu ulic Arkońskiej i Wszystkich Świętych. Powstaje również w Zdunowie, na Gocławiu czy przy przystankach SKM Stołczyn Północny (Nad Odrą), Skolwin Północny (Artyleryjska).

Dla innych lokalizacji spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie nadal szuka wykonawców. Część z przetargów jest na etapie otwarcia i analizy ofert, a niektóre trzeba było ponowić, jak w przypadku: Cmentarza Centralnego (Ku Słońcu), Dąbia (Południe), Stołczyna (Glinek), Zdroje, a wcześniej także przy dawnych stacjach Pogodno, Żelechowa i Golęcino.

Zakres prac do wykonania w otoczeniu przystanków przyszłej SKM jest różny w każdym z miejsc, a tym samym i wydatki na nie dość zróżnicowane, bo od kilkuset tysięcy złotych do miliona złotych. Są i kosztowniejsze, jak choćby ten przy nowej stacji PKP w Zdunowie z budżetem na poziomie nieco ponad trzech milionów złotych. W rozpisanych ostatnio przez SIM przetargach są jednak i takie, gdzie trzeba będzie za infrastrukturę zapłacić nawet kilkanaście milionów złotych. ©℗

(M)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

cóż
2022-07-01 07:41:09
PKP to stan umysłu. Tam dalej jest głęboka komuna.
mks
2022-06-30 21:31:58
jak jedni skończą-MIASTO, to drudzy dopiero zaczną-PKP i to dopiero w 2024.
Robert
2022-06-30 18:17:56
Te spółki kolejowe to dramat. Zobaczcie ile już lat trwa przebudowa linii Szczecin -Poznań! I to do g.. prędkości 160 km/h. W XXI wieku niby w Europie.
@Kurier24
2022-06-30 17:27:18
Tytuł powinien brzmieć:Otoczenie bardzo niestety niepewnej co do realizacji Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej się zmienia
Zakład
2022-06-30 13:55:01
Założę się że jak zaczną przebudowę torowiska to się okaże że trzeba połowę przystanków i parkingów rozkopać na potrzeby przebudowy.To jak zacząć budowę domu od rabatek przed domem
klemens
2022-06-30 12:33:10
otoczenie kolei się zmienia ? Tej kolei nie ma . Jest tylko w umysłach urzędasów SOM , którzy z tym pomysłem dotrwają do emerytury .
Prawie jak
2022-06-30 11:08:50
Ta Trakcja to już prawie jak Energopol . Zaczął, rozgrzebał i porzucił roboty na Kijewo . Ważne że kasa leci
Pkp
2022-06-30 11:00:18
Przy rosnących cenach prądu to chyba drezyny będą jeździć
Zdarzą ?
2022-06-30 10:32:55
Jakiej kolei metropolitalnej. Czy ktoś jeszcze wierzy że zdążą i nie stracą dofinansowania ?
z SKM-ki
2022-06-30 10:27:49
nic nie będzie, a na pewno do końca przyszłego roku. Nie ma najmniejszych szans. Od Skolwina do Polic jeden nowy tor wciąż nie wypoziomowany. Bez słupów trakcyjnych. Na Golęcinie i Niebuszewie to samo, o Pomorzanach nie wspominając. Gorzej będzie, jak PKP weźmie się do roboty, a przy okazji zdewastują tę całą otaczającą infrastrukturę, którą teraz miasto przebudowuje.
budować
2022-06-30 10:05:53
Niech wreszcie Trakcja i PKP ruszą cztery litery i zaczną wykonywać rzetelnie zleconą im robotę.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA