Ogłosili przetarg na cztery kolejne autobusy elektryczne dla Szczecina
Ogłosili przetarg na cztery kolejne autobusy elektryczne dla Szczecina
Data publikacji: 30 grudnia 2024 r. 21:46
Ostatnia aktualizacja: 31 grudnia 2024 r. 13:01
Fot. SPAK
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” ogłosiło w poniedziałek przetarg na zakup czterech niskopodłogowych autobusów elektrycznych.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Długość autobusu: 11,80 - 12,50 m. Liczba miejsc pasażerskich: minimum: 75, w tym: min. 28 siedzących.
- Pojazd musi być wyposażony w klimatyzację, rampę najazdową dla wózków, dwie dwuportowe ładowarki USB w przestrzeni pasażerskiej, oświetlenie wewnętrzne LED, przeszkloną, wydzieloną kabinę kierowcy typu zamkniętego, monitoring złożony z minimum ośmiu kamer, z czego: min. czterech monitorujących wnętrze pojazdu, jednej - przód pojazdu, jednej tylnej i dwóch bocznych - informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.
Układ napędowy autobusu powinien być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywania jej do doładowania magazynu energii (tzw. rekuperacji). Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe ma umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) przy zasileniu elektrycznym co najmniej 120 km, przy czym pojemność magazynu energii musi być nie mniejsza niż 120 kWh. Pojazd powinien zapewniać możliwość ładowania plug-in oraz pantografowego.
Wykonawca ma zagwarantować sprawność autobusu przez minimum cztery lata bez limitu kilometrów. Zamawiającym jest miasto Szczecin, SPAK pełni w postępowaniu rolę pełnomocnika. Termin składania ofert to 3 lutego 2025 r. Termin wykonania zamówienia wynosi 365 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
Zakup autobusów jest możliwy dzięki dofinansowaniu, jakie Gmina Szczecin otrzymała na projekt pt. „Zielony transport publiczny w Gminie Miasto Szczecin – faza II: zakup bezemisyjnego taboru” w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy.
Na początku listopada 2024 r. Szczecin podpisał umowę o wartości 55 mln zł na dostawę 14 elektrycznych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach. Także ta umowa jest finansowana ze środków, które gmina Szczecin pozyskała z rządowego programu „Zielony transport publicznych” w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Obecnie SPAK ma 103 autobusy, w tym 16 elektrycznych. Po zrealizowaniu obu zamówień flota elektryków SPAK powiększy się do 34 sztuk.
(k)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Mieszkaniec starej
2024-12-31 16:19:44
gacie upierz, podmyj się to i oczy przestaną cię szczypać...
DoWert
2024-12-31 12:58:52
Jedna osoba zginęła, a kilka innych zostało rannych po tym, jak na statku przewożącym tysiące samochodów wybuchł pożar , w jednym z 25 elektrycznych aut, a ogień rozprzestrzenił się bardzo szybko.Myśl !!
Przetarg
2024-12-31 12:53:33
PKP Intercity kupi od Niemców pociągi za 17 mld zł i przetarg na autobusy czy też ?
Mieszkaniec starej
2024-12-31 09:45:11
dzielnicy ma teraz taki problem! Przez tę posraną ekologię prąd , drewno, węgiel ,gaz wszystko jest droższe do tego stopnia, że mieszkańcy w dupie mają drony i kontrole. Palą w piecach pod osłoną nocy wszystkim co się tylko chce palić !Efekt taki,że rankiem nie możesz otworzyć okna!Wychodząc na zewnątrz jesteś narażony na nowoczesną komorę gazową.Nie można oddychać, bo aż oczy szczypią.Kto wie, czy taki ze Straży Miejskiej sam nie pali w swojej chacie opon?Zarabia dobrze , więc Go stać na opony!
Przyjdą czasy, że
2024-12-31 09:38:35
Ekoświrów wsadzi się do tych autobusów i wyprawi się w podróż w wybranym przez nich kierunku. Tam gdzie nimi dojadą będzie ich osada! Niech sobie urządzają się ekologicznie i zdrowo.Pewnie planeta ich przetrzyma, nie spali się do tego czasu, ale to ich wybór!
żadna ekologia
2024-12-31 09:19:21
Czy miasto ma jakąś koncepcję na ulitylizacje baterii?
Elektryczny ktoś
2024-12-31 07:05:17
Jaka analiza, autobusy są i tylko 2 w miarę sprawne ładowarki na mieście. Wystarczy być pasażerem pętli na Kołłątaja w soboty lub niedzielę.Jedno wielkie zamieszanie. Autobusy lini 69,89,57,82, często odjeżdżają z peronu lini 51 ludzie biegają klną,plują a dajcie spokój.
nie ma darmowych
2024-12-31 06:47:04
obiadów . To twierdzenie jest stare .wszelkie dopłaty to ktoś musi na to się złożyć.Najczęściej jest to beneficjent który został obciążony podatkiem często większym niż sama dopłata .Po drodze ten podatek został ograbiony przez administrację a sam beneficjent dostał dopłatę z ideologią , nakazem na co ma wydać. Tym razem sSzczecin uległ kapłanom klimatu.
droższy bilet
2024-12-31 06:41:26
Autobus zeroemisyjny kosztuje średnio 3,4 mln zł, gdy za niskoemisyjny trzeba zapłacić 1,4 mln zł. Nie jest to koniec wydatków. W przypadku napędu bateryjnego niezbędne są ładowarki, wodorowy wymaga stacji tankowania.24 mar 2024
koszty
2024-12-31 06:40:06
Autobus z silnikiem wysokoprężnym kosztuje 0,9 mln zł, akumulatorowy 2,4 mln zł. Na dodatek samorządowcy narzekają, że diesle są wygodniejsze i tańsze w użytkowaniu – wskazuje Pyliński. Koszt wozokilometra autobusu z dieslem wyniósł w 2022 roku 8,88 zł, na gaz 9,18 zł, a prąd 9,15 zł, z napędem hybrydowym 9,31 zł.
Wert
2024-12-31 06:05:38
W sumie dobra decyzja, bo diesle tylko się palą.
Drodzy szczecinianie
2024-12-31 02:14:32
Mogliśmy kupić 12 niezawodnych w każdych warunkach, nowych, tradycyjnych autobusów, a kupujemy 4 zabaweczki na 120 km. Może na ekoświryzm trzeba już zacząć szczepić? Przecież nie przetrwamy tej ciężkiej choroby umysłu na dłuższą metę.
a analiza
2024-12-30 23:26:57
a analiza jak się sprawdzają elektryki które już Szczecin ma?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.