poniedziałek, 16 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Odnowią nabrzeża i kupią statki

Odnowią nabrzeża i kupią statki

Odnowią nabrzeża i kupią statki
Data publikacji: 2018-01-05 17:57
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:00
Wywietleń: 3371 308234

Reprezentacyjne nabrzeża u stóp Wałów Chrobrego w Szczecinie i tak zostaną zrewitalizowane – zapowiada Grupa Kapitałowa Polska Żegluga Morska. To komentarz do braku zgody udziałowców ze strony miejskiej Żeglugi Szczecińskiej na dokapitalizowanie spółki Polsteam Żegluga Szczecińska kwotą ok. 20 mln zł. Środki miały być przeznaczone na modernizację nabrzeży. Taki wniosek złożyła Żegluga Polska, mająca większość udziałów w PŻS.

Zgodnie z zapowiedzią, w piątek (5 stycznia) odbyło się zgromadzenie wspólników spółki Polsteam Żegluga Szczecińska, na którym postawiono wniosek dotyczący jej dokapitalizowania. Przypomnijmy, że udziałowcami w PŻS są: Żegluga Polska z Grupy PŻM (51 proc. udziałów) oraz należąca do miasta Żegluga Szczecińska (49 proc.).

– Udziałowcy ze strony Żeglugi Szczecińskiej nie poparli wniosku Żeglugi Polskiej o dofinansowaniu spółki Polsteam Żegluga Szczecińska kwotą 20 mln zł – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy GK PŻM. – Pieniądze te miały być przeznaczone na remont nabrzeży i podniesienie ich rentowności. 

Zarządca komisaryczny PŻM Paweł Brzezicki podkreślił, że pomimo sprzeciwu miasta, armator będzie konsekwentnie dążył w kierunku rewitalizacji nabrzeży (Wieleckiego i bulwaru Chrobrego). Ponadto, zamierza w najbliższej przyszłości znacznie poszerzyć ofertę spółki PŻS o nowe, bardzo atrakcyjne dla mieszkańców i turystów usługi.

– Oprócz przeprowadzenia kompleksowej modernizacji statków wycieczkowych „Odra Queen” i „Peene Queen”, która już trwa, zostaną zakupione tzw. houseboaty (domki na wodzie), poszerzając ofertę hotelową w mieście – wymienia K. Gogol. – Grupa PŻM planuje również zakup dwóch dużych i szybkich katamaranów. Jeden z nich będzie pływał na trasie Szczecin – Świnoujście. Drugi ma w sezonie letnim odbywać rejsy na Bornholm.

Tekst i fot. Elżbieta Kubowska

Komentarze

do kłamców i pseudoznawców
PŻM nie jest bankrutem. Ma płynność finansową i coraz lepsze wyniki, bo i BDI jest na znacznie wyższym poziomie niż rok temu. Używany katamaran wcale dużo nie kosztuje i szybko na siebie zarobi.
2018-01-06 08:25:13
Pływak
PŻM niech zajmie się transportem morskim.Sprawną działalnością i rozwojem na tym trudnym rynku.
2018-01-06 08:04:56
do narzekaczy i chwalących PŻM
"Nikt nie da ci tyle, co ja mogę ci obiecać" - tak tylko można odpowiedzieć na propozycje pana Brzezickiego. Typowe dla przedstawicieli dobrej zmiany. Nie przeprowadzili ekspertyzy, a już wiedzą, że 20 mln zł wystarczy. Otóż na pogłębienie nabrzeża na Wałach do 9 metrów i w związku z tym konieczności wybudowania całej nowej ściany nabrzeża oraz pozostałej infrastruktury, nie wystarczy. Tak gruntowny remont to minimum 40 mln zł. PŻM jest w tej chwili bankrutem, co smuci, więc tym bardziej nie mogę zrozumieć po co szarpie się na taką inwestycję. Miasto wyremontowało wszystkie nabrzeża, które są piękne. Nie mogło wyremontować Wałów Chrobrego, bo nie jest ich właścicielem. Myślicie, że PŻM zagwarantuje wam taką jakość remontu jak zrobiło to miasto? Mrzonki...
2018-01-06 00:44:39
HogoFogo
Widać jak na dłoni, że magistratowi nie zależy na odnowieniu nabrzeży tylko na ich przejęciu. Naciski ze strony przyszłych właścicieli gastro-budek musza być niezwykle silne. UM chce wydać kilkadziesiąt milionów aby zapewnić miejsce dla kolejnych knajp. Żadnego przetargu na użytkowanie tego miejsca nie będzie, tak jak nie było dotychczas. Sprawa cuchnie na milę, a lemingi udają że pachnie fiołkami.
2018-01-06 00:19:45
OKI
Pan Brzezicki wie co robic Nie martwcie sie o PŻM poki jest on zarzadca komisarycznym ...
2018-01-05 23:49:55
Wraca jak boomerang
katamaran to już kiedyś był nazywał się chyba Boomerang i podobno przynosił straty. Dlaczego PŻM wraca teraz do tego pomysłu? Houseboty na wodzie jako uzupełnienie miejsc hotelowych!? świetny pomysł dla 400- tysięcznego miasta w centrum Europy. Czekamy na następne. Może dżonki dla rybaków albo dłubanki na Odrze w centrum miasta? to byłoby coś!!!
2018-01-05 23:43:29
znawca tematu
Skąd PŻM weźmie 20 mln złotych jeżeli jest zadłużona na ok. 1 mld. zł . Czyżby państwo czyli mamy znowu dopłacać do państwowej firmy.
2018-01-05 21:07:48
Nie kumam
Firma w której wprowadzono zarząd komisaryczny ze względu na trudną sytuacje finansową, wprowadza oszczędności na załodze będzie kupować dwa szybkie katamarany i remontować nabrzeże za 20 mln? To jak to jest firma ma pieniądze czy ich nie ma bo nie kumam?
2018-01-05 20:53:59
Rozsadny gdzie masz mozg
Lepsze byly platfusy? 30mld rocznie zlodziejom z Vatu, stocznie rozwalone, LoT, KGHM, Lasy za grosze chcieli oddac... Szkoada gadac...
2018-01-05 19:24:34
Rozsądny
hahaha jasne. Nie wierzę PiSowskim partyjniaczkom. Firma na skraju bankructwa podobno a oni 20 mlilionów na nabrzeża znajdą..
2018-01-05 18:51:57
Szczecinianin
Brawo PŻM! Przynajmniej na ich nabrzeżu nie postawią kolejnej budy golemowej tak jak jest na nabrzeżu miejskim.
2018-01-05 18:19:13

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
2
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie