Niedziela 02 października 2022r. 
REKLAMA

Od czwartku asfaltowanie i tramwajowe wahadło. Przebudowa ul. Energetyków przy nowym rondzie [GALERIA]

Data publikacji: 2022-04-07 06:47
Ostatnia aktualizacja: 2022-04-08 08:56
Od czwartku asfaltowanie i tramwajowe wahadło. Przebudowa ul. Energetyków przy nowym rondzie
Przebudowa w rejonie ulic: Energetyków, św. Floriana, Władysława IV i budowa nowego ronda Portowców. Będą zwężenia i utrudnienia w przejeździe dla samochodów od dziś, a od niedzieli kilkumiesięczne zmiany czekają także pasażerów korzystających z tramwajów linii 2, 7, 8, które kursować będą według specjalnych rozkładów. Fot. Mirosław WINCONEK  

Od czwartku (7 kwietnia) kolejny etap utrudnień dla kierowców na przebudowywanym odcinku ul. Energetyków w rejonie nowo powstającego ronda im. Portowców na wysokości jej skrzyżowania z ul. św. Floriana. A od najbliższej niedzieli, 10 kwietnia, nowinki dla pasażerów tramwajów linii 2, 7 i 8, które kursują na prawobrzeże. 

Te z powodu robót przy rozbudowie układu torów o nowe rozjazdy w kierunku ul. Władysława IV, którą w przyszłości ma biec nowa trasa tramwajów przez Łasztownię i most Kłodny, najpierw na pół dnia zostaną w ogóle wycofane. Wrócą na szlak między mostem Długim i pętlą Turkusowa, ale pokonując już odcinek w obu kierunkach do mostu Portowego nad Parnicą wahadłowo tylko jednym torem.

Asfaltowanie do niedzieli

Wyprzedzając wcześniej zaplanowany harmonogram, spółka MTM z Gdyni, wykonawca inwestycji, rozpocznie prace związane z układaniem nawierzchni asfaltowych w obrębie nowego ronda. Potrwają one do niedzieli 10 kwietnia. W tym czasie wzdłuż ul. Energetyków w obrębie ronda mogą występować utrudnienia dla kierowców w postaci tymczasowych zwężeń do jednego pasa ruchu.

– Prace wykonywane będą metodą slurry seal. Mieszanka slurry seal jest wytwarzana na miejscu jej wbudowania, w specjalnej maszynie (kombajnie) spełniającej jednocześnie rolę wytwórni i układarki. Rozseparowane komponenty (kruszywo, emulsja asfaltowa, woda, cement) podawane są w niej z oddzielnych zbiorników przez system dozujący w ustalonych proporcjach do bębna mieszalnika. Czas stwardnienia mieszanki slurry seal następuje zwykle w okresie od 1 do 3 godzin, w zależności od warunków pogodowych. Tak wylana warstwa osiąga pełną stabilność po całkowitym odparowaniu wody – tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Zmiany na tramwajowych torach

Według zapowiedzi, w najbliższą niedzielę 10 kwietnia od północy do godz. 12 wyłączony zostanie całkowicie także ruch tramwajów na ul. Energetyków. Kursowanie linii nr 2 w tym okresie będzie zawieszone. Natomiast składy linii 7 i 8 pojadą w tym czasie według specjalnych rozkładów z Bramy Portowej do pętli „Potulicka”. Stąd (z przystankami początkowym i końcowym w zatoczce obok budek kwiaciarek) na trasie przez ul. Wyszyńskiego do pętli Turkusowa komunikację zapewnią autobusy linii zastępczej 807.

Natomiast od niedzielnego południa ruch tramwajów linii 2, 7 i 8 zostanie wznowiony, ale te w obu kierunkach poruszać się będą ul. Energetyków tylko jednym torem – tym za mostem Długim w kierunku Basenu Górniczego. Tor do centrum będzie nieczynny. Przejazdy tramwajów ma regulować sygnalizacja świetlna. Jedna nakładka na tory, tzw. eska, ułożona zostanie tuż przed wjazdem w obręb urządzanego ronda na wysokości skrzyżowania z ul. św. Floriana, a druga na moście Portowym nad Parnicą. Będą umożliwiały wjazdy i zjazdy na sąsiedni właściwy tor po minięciu placu przebudowy. Prace przy urządzaniu nowego rozjazdu torowego z odnogą w stronę ul. Władysława IV powinny zakończyć się w III kwartale tego roku, czyli najpóźniej we wrześniu. Tymczasowo do odwołania pasażerowie nie będą mogli korzystać ze stałych przystanków „Energetyków” pod estakadami Trasy Zamkowej. ©℗

Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marek
2022-04-09 18:04:32
Jak łatwo nasze władze miejskie zrażają ludzi do siebie i do komunikacji miejskiej. Strasznie się popsuło odkąd Krzystek wział sobie oszołomskie przystawki do koalicji i wziął się za wielką poliitykę
Nick
2022-04-08 08:15:43
Przystanek tymczasowy na Energetyków wg spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie jest niebezpieczny. To zlikwidujcie przystanki wiedeńskie. Tam pieszy też przechodzi przez jezdnie, żeby wejść do tramwaju. Banda idiotów niekorzystająca z komunikacji miejskiej. Komunikacja w tym mieście jest tak zorganizowana, że nic dziwnego, że tyle osób woli jeździć samochodami. Było 81 jeżdżące aż do dworca pkp na Kolumba, skrócili do pl. Kościuszki. 61 jeździło na Kolumba, teraz Owocowa. Same przesiadki
Wędkarz miejski
2022-04-08 03:13:21
Most Kłodny z torami tramwajowymi, gdzie 100 dalej jest podobny most to strata finansowa miasta. Powinni wydać te pieniądze na POSZERZENIE mostu Długiego i zrobić pasy tramwajowe bez ruchu samochodowego, potem dwa pasy w każdym kierunku na wprost na Wyszyńskiego i po jednym pasie na zjazdy na nabrzeże oraz z nabrzeża z kierunku Pomorzan osobny skręt na most, bo teraz wszyscy stoją w długiej kolejce od Dworca tylko po to aby po 4-5 cyklach świateł skręcić na most, co utrudnia przejazd na wprost!
Znawca trasy Energet
2022-04-08 03:06:36
Dlaczego nie zrobią nowej formy ronda z uproszczonym skrętem dla jadących do portu i z portu? Powinny byc tam bypassy po stronie prawej dla zjeżdżających z głównej trasy do Portu oraz tych, co włączają się z Portu do trasy głównej. Podobnie jak to zrobili na nowym rondzie na Głębokim. Wiadomo, że na dużym rondzie zdecydowana większość samochodów będzie jechać na wprost a zatem ci, co obecnie stali i czekali na wyjazd z Portu aby włączyć sie w Energetyków nadal będą stali tylko teraz przed rondem
Beniamin
2022-04-07 14:31:03
Sądzę że jeden most więcej nie poprawi sytulacie z zakorkowanym wjazdem i wyjazdem z miasta. Tu są potrzebne conajmniem dwie przeprawy przez odrę,może druga gdzieś w oklicach dworca,prezed wojna tam właśnie był most.
jg729
2022-04-07 11:54:40
Może ktoś zwróci uwagę na fakt likwidacji przystanku Energetyków. Czyli dla pracujących w tej okolicy codzienny spacer na Wyszyńskiego. To jest dbanie o dobrą kondycję spacerowiczów przed i po pracy.
Oby
2022-04-07 11:35:55
Rondo w wersji roboczej pokazało, że powinno być tam od dawna, więc po zakończeniu prac będzie o wiele lepiej.
Obserwator
2022-04-07 10:49:33
@Do alex 2022-04-07 09:52:14 [..] Most Kłodny jest niezbędny, bo w tamtą stronę rozwija się teraz miasto. - Poważnie, w tym kierunku rozwija się miasto? Oj co musiało niejednemu umknąć :)
@Do alex
2022-04-07 09:52:14
Na co komu te nitki Trasy Zamkowej? Most Kłodny jest niezbędny, bo w tamtą stronę rozwija się teraz miasto.
Do alex
2022-04-07 09:46:33
Po co komu ten most kłodny? Przez to zlikwidują 2nitkivtrasy zamkowej które są bardzo potrzebne
Alex
2022-04-07 07:27:52
A kiedy wreszcie wystartuje budowa tak oczekiwanego przez mieszkańców Szczecina Mostu Kłodnego?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA