Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Obwodnica Sianowa na S6 oddana do użytku

Data publikacji: 08 lipca 2023 r. 18:05
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2023 r. 14:19
Obwodnica Sianowa na S6 oddana do użytku
Fot. GDDKiA  

Kierowcy mogą od soboty ominąć miasto po jego północnej stronie korzystając z blisko 5,5 km dwujezdniowej trasy pomiędzy węzłami Sianów Zachód i Sianów Wschód. Obecnie prowadzone są prace przy budowie dalszego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, do węzła Koszalin Wschód, który ma być gotowy w przyszłym roku. 

Obwodnica Koszalina i Sianowa została częściowo oddana do ruchu w roku 2019 wraz z odcinkiem S6 Goleniów - Koszalin. Już po rozpoczęciu inwestycji okazało się jednak, że na fragmencie od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód, występują zwierciadła wód gruntowych z kilkoma poziomami wodonośnymi. W efekcie realizacja inwestycji została przerwana i projekt drogi musiał zostać zmieniony. W miejsce wiaduktu pod linią kolejową Koszalin - Gdańsk zaprojektowano estakadę o długości niemal 800 metrów przechodzącą nad linią kolejową.

- Dotychczasowa DK6 prowadziła przez środek starówki w Sianowie wąską ulicą Armii Polskiej, a kierowcy mieli do pokonania ciasne zakręty pod kątem niemal 90 stopni i szereg skrzyżowań oraz przejść dla pieszych - opowiada Matusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - To wszystko sprawiało, że ruch był spowolniony i często tworzyły się zatory. Powodowało to również uciążliwości związane z hałasem, spalinami i problemy w ruchu lokalnym. Teraz po udostępnieniu kierowcom obwodnicy cały ruch tranzytowy, w tym przede wszystkim pojazdów ciężkich ominie Sianów. Zyskają zarówno kierowcy jadący nową drogą ekspresową, jak i również mieszkańcy Sianowa. 

Obwodnica Sianowa w ciagu S6

Podobnie, jak reszta obwodnicy Koszalina i Sianowa, nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku znajdują się dwa węzły drogowe. Nowo wybudowany Sianów Zachód łączący S6 z DW203 i obecną DK6 oraz Sianów Wschód wybudowany w ramach pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa, który częściowo funkcjonuje już od 2019 roku. Na obwodnicy Sianowa znajdują się dwa wiadukty nad obwodnicą, dwa mosty oraz wiadukt w ciągu S6 nad drogą lokalną. Na tym fragmencie S6 również konieczne było wykonanie wzmocnień podłoża.

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa jest dofinansowania kwotą 370,8 mln zł ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu POIiŚ w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do trola "do"
2023-07-11 13:55:43
Idź być pisowskim trolem kopiuj-wklej gdzieś indziej. Do redakcji: dlaczego nie blokujecie tego jawnego trola?
Do @Do Weronika
2023-07-10 21:17:16
Dramatyczny apel podwykonawcy A2. Nie mam pracy, sprzedałem firmę. Co mam powiedzieć dzieciom .zostałem z niczym. Nie mam nawet domu .Sławomir Nowak powiedział , że Autostrada A2 nie będzie przejezdna na Euro. Zamiast drogi - objazdy .MYŚL !!!!!!!
Do Sianów
2023-07-10 21:11:24
Z kolei Warszawa, Lublin i Poznań utraciły dofinansowanie z UE w łącznej kwocie ok. 25 mln zł. Powodem tej sytuacji były nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień publicznych i wykonaniu umów o realizację robót. Gdańsk, Szczecin, Warszawa i Wrocław traciły szanse na pieniądze z Unii, bo szwankowało tam planowanie inwestycji. Zasady opracowywania wieloletnich planów inwestycyjnych były tam nieprzejrzyste, a plany wydatków były wielokrotnie zmieniane i nie realizowano ich w pełni. Myśl
Do Key West
2023-07-10 21:07:04
Koszt budowy kilometra obwodnicy Warszawy wyniósł 200 mln złotych. To najdroższa droga na świecie. O połowę tańsze były autostrady budowane w Alpach, gdzie trzeba było drążyć tunele w skałach czy na bagnach Florydy, gdzie budowlańcy musieli osuszać i utwardzać trasy. Z kolei cena autostrady na niemieckich równinach, w podobnych warunkach do tych pod Warszawą, wynosiła 40 mln złotych za kilometr. Z raportu NIK, z 2012 roku, wynikało, że urzędnicy nie radzili sobie z planowaniem remontów dróg .
Do zed
2023-07-10 21:04:18
Premier Donald Tusk zapowiedział, że od 11 maja zostaną obniżone o połowę opłaty za przejazd odcinkami autostrad państwowych. Przekaz premiera był taki, że to decyzja rządu, jednak był to wymóg Unii Europejskiej, która wykazała, że opłaty są zawyżone, a GDDKiA nie może zarabiać na trasie, której budowę w większości sfinansowała Unia. Bruksela zagroziła, że jeśli opłaty nie zostaną zmniejszone, rząd będzie musiał zwrócić unijne pieniądze.
Do Dominik
2023-07-10 21:02:26
Łącznik z autostradą A2 przy granicy z Niemcami popękał siedem miesięcy po remoncie, który kosztował blisko 17 milionów złotych. Stało się to 50 dni przed Euro 2012, a drogowcy obawiali się, że nawierzchnia nie przetrwa kolejnej zimy.Raport Światowego Forum Ekonomicznego z 2012 roku oceniał, że Polska pod względem jakości dróg zajmowała 125 miejsce na 132 oceniane kraje. Gorzej pod tym względem było jedynie w Bośni i Hercegowinie, Haiti, Mołdawii i Mongolii.
Do Obiektywny
2023-07-10 21:00:38
Donald Tusk przed Euro 2012 dokonał wizytacji autostrady, podziwiał ją jednak z helikoptera, ponieważ nieukończona autostrada była nieprzejezdna. Pod koniec 2012 roku został oddany do użytku 33-kilometrowy odcinek autostrady A4 – od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni. Kierowcy nie mogli jednak z niego korzystać, ponieważ nie były jeszcze gotowe węzły, które umożliwiały wjazd na ten fragment drogi.
Do Wojtek
2023-07-10 20:57:17
W 2012 roku, po ataku zimy okazało się, że część wybudowanych już autostrad ma zniszczoną nawierzchnię i wymaga remontu. Popękała autostrada A2 i to na nowo wybudowanych odcinkach. Pęknięcia pojawiły się też na A1 między Toruniem a Strykowem. Na autostradzie A1 drogowcy naliczyli aż 80 pęknięć po zimie. Z kolei na budowanej autostradzie między Łodzią a Warszawą stwierdzono ponad 50 poprzecznych pęknięć, głębokich na 8 centymetrów .
Do Weronika
2023-07-10 20:54:02
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego sporządza coroczne sprawozdania na temat bezpieczeństwa drogowego. Radzie w 2011 roku przewodniczył minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, pod raportem podpisał się też Donald Tusk. Rządowy dokument „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego” rozmijał się z raportem NIK w tej sprawie. W swoim raporcie rząd pominął stan dróg, który według NIK był główną przyczyną złego stanu bezpieczeństwa.
Sianów
2023-07-10 13:35:03
Często jeżdżę do rodziny w Sianowie. Po przeczytaniu nagłówka aż krzyknąłem z radości "w końcu!", po czym przeczytałem że guzik z tego, bo dalej droga od Szczecina kończy się przy zjeździe na Jamno i trzeba się przedzierać przez osiedle północ w Koszalinie, a potem starą 6 do Sianowa. Z punktu widzenia Szczecina, to otwarcie nic nie zmienia. Artkuł tylko w błąd wprowadza
Key West
2023-07-10 13:32:04
Czy to są jakieś jaja? Polska wciąż 100 lat za murzynami. W Stanach w latach 30 XXw powstał 150km odcinek drogi Overseas Highway z przylądka Key West na północ, który biegnie pomiędzy wyspami w zatoce karaibskiej. 150 km po dnie morskim, można było wybudować 100 lat temu w USA, a polskich "inżynierów" przerasta kilka km po wodach podziemnych? jeszcze to szumne otwarcie, które niczego nie zmienia, bo żeby jechać w kierunku 3miasta, wciąż trzeba zjeżdżać w koszalinie na starą 6 przez miasto
zed
2023-07-10 07:02:04
A obwodnica Koszalina dalej nieprzejezdna. Ten rząd nie ma pojęcia o budowaniu dróg w Polsce.
Kolberger
2023-07-09 16:27:59
Trzeba mieć tupet, żeby otworzyć z wieloletnim opóźnieniem kawałek z całości, która już dawno powinna funkcjonować. I jeszcze się tym chwalić! Zobaczcie sobie jak w krajach cywilizowanych budowano autostrady czy koleje wysokich prędkości, np. w Hiszpanii. I to nie przez popegeerowskie pola i łąki płaskie jak stół tylko w terenach wysokich gór. Ja na miejscu rządzących milczałbym ze wstydu i modlił się, żeby nikt tego nie wyciągnął. Porażka na całego
@Do Weronika
2023-07-09 11:15:26
Czytaj ze zrozumieniem. Zresztą Weronika ci, jełopie wyżej wytłumaczyła, o co jej chodzi. I jeszcze jedno. Myśl!!!
Dominik
2023-07-09 10:43:28
Od 5 lat cała trasa powinna być przejezdna, więc puszenie się oddanym wreszcie jej kawałkiem, kiedy inne nadal są na święty nigdy planowane, to groteska. Podobnie z trwającą od kilkunastu lat przebudową linii kolejowej Szczecin-Poznań. Nie dość, że do nędznych 160 km/h (pierwotnie miało być 200 km/h ale ta „zawrotna” prędkość nie mieściła się w pustych głowach zarządzających PKP), to jeszcze też końca nie widać. Tylko odpartyjnienie tych molochów może coś pomoc.
Obiektywny
2023-07-09 10:21:08
Kogo wy jeszcze próbujecie oszukać narodowi socjaliści ? Przecież każdy rozsądny spojrzy w źródła internetowe i zobaczy kiedy podjęto decyzję o budowie tej drogi, kiedy podpisano umowy, z jakich pieniędzy było to budowane. Widać także, że za tej beznadziei w zarządzaniu opóźnienia trwają już 5 lat i końca nie widać. A to nie jakieś skomplikowane autostrady w wysokich górach z tunelami, tylko kawałek prostej drogi przez równinę polami. Nawet tego nie potraficie dokończyć swoimi nędznymi kadrami
Wojtek
2023-07-09 08:40:10
Przypomnę tylko, że pierwsze odcinki drogi S6 otwarto już w 2009, a ten rzeczony miał być gotowy w lipcu 2018 roku. Więc bajanie, że inni nie budowali, a ci są sprawni w działaniach wobec oczywistych faktów można sobie między bajki włożyć. 5 lat opóźnienia, a końca całej drogi nie widać. Wstyd i hańba takie zarządzanie w GDDKiA!
Weronika
2023-07-09 08:25:28
Przecież olbrzymia większość tych nieudolnie kończonych obecnie, z wielkim opóźnieniem inwestycji ma rodowód sprzed 2015 roku. Nawet pawiany postawione u sterów władzy dokończyłyby wreszcie taką obwodnicę. Pieniądze były, ale póki co są wstrzymane przez głupie decyzje rządzących, a bez UE to nic nie wybudujemy. Było to widać przed 2004 ile budowaliśmy z własnych zerowych środków autostrad czy modernizowaliśmy linii kolejowych.
To znaczy
2023-07-09 06:54:11
To znaczy wiadomo, że to nie jest prawda, ale co, kto będzie te pieniądze zwracał? Ja wiem, jak jest, kontrole robiliśmy po to, żeby wyszło, że jest dobrze. A jest źle, ale to są setki milionów złotych. Elżbieta Bieńkowska Platforma Obywatelska .
Do W końcu
2023-07-09 06:45:38
Piniendzy niema i nie będzie , tak wiadomo jak było , obecnie rządzi ZP i robi inwestycje , które są złem dla totalnej opozycji jako tej nieudolnej w swoich działaniach !
Do Weronika
2023-07-09 06:43:10
Narzekać , narzekać jedyne co zostaje . 4 czerwca 1989 po demokratycznych wyborach , mieliśmy wybrane rządy które mogły inwestycje drogowe wykonywać i co , już wtedy trzeba było narzekać i co nie dało się . Myśl !
W końcu
2023-07-08 20:42:02
Tyle lat czekania, szkoda, że nie można było zrobić tego 10 lat wcześniej, ale wiadomo, jak było :)
Weronika
2023-07-08 19:33:20
Ile jeszcze będą się pierdzielić z tym kawałkiem drogi ? Nieudolność GDDKiA jest porażająca! Mogą tylko z PKP konkurować! Państwowe molochy są bardzo nieefektywne, a zamiast zarządzania panuje tam specyficzny stan umysłu.
Super!
2023-07-08 19:11:09
Bardzo dobra wiadomość!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA