Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Nowe umowy na „drogę życia”. Powstaną kolejne odcinki S11

Data publikacji: 04 marca 2020 r. 20:07
Ostatnia aktualizacja: 08 marca 2020 r. 10:03
Nowe umowy na „drogę życia”. Powstaną kolejne odcinki S11
 

- Od dzisiaj faza marzeń przechodzi w stan realizacji – zapewniał Paweł Weber, wiceminister infrastruktury. W środę (4 marca) w koszalińskiej delegaturze Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego podpisane zostały dwie umowy na zaprojektowanie i budowę odcinków drogi ekspresowej S11 o wartości ponad miliarda złotych. Oddanie do użytku ma nastąpić w 2023 roku.

To sfinalizowanie pełnej inwestycji za 1,5 mld zł na odcinku długości 47,7 km, bo porozumienie dotyczące drogi Zegrze Pomorskie – Kłanino było zawarte 7 lutego br. Równocześnie podpisane zostały umowy na nadzór nad przedsięwzięciami przez szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowe odcinki S11: Koszalin-Zegrze Pomorskie i Kłanino-Bobolice

Budimex SA zrealizuje odcinek Koszalin - Zegrze Pomorskie długości 16,8 km za 579,8 mln zł. Nadzór w ramach umowy o wartości 8,6 mln zł będzie sprawowało konsorcjum firm AECOM oraz DiM. Z kolei 11,6-kilometrowy odcinek Kłanino - Bobolice za 450 mln zł wykona konsorcjum firm Kobylarnia SA  i Mirbud SA, zaś nadzór warty 8,5 mln zł zapewni Lafrentz Polska.

- Droga S11 zapewni komfort jazdy kierowcom w sezonie turystycznym i pozwoli lepiej skomunikować Pomorze z pozostałą częścią kraju – mówił wiceminister, aby podkreślać rolę parlamentarzystów za starania na rzecz realizacji inwestycji.

Małgorzata Golińska, wiceminister klimatu, dodała, że będą dalsze działania poselskie, aby powstające odcinki drogi ekspresowej połączyć z trasą A2.

- Krajowa „jedenastka” latem jest drogą przez mękę, a S11 stanie się drogą słońca i komfortu – tryskał optymizmem poseł Czesław Hoc.

Kiedy powstaną nowe odcinki S11?

Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA, stwierdził, że w myśl kontraktów wykonawcy mają 17 miesięcy na zaprojektowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest jesienią przyszłego roku. Uzyskanie pozwolenia od wojewody zachodniopomorskiego na użytkowanie drogi ma nastąpić we wrześniu 2023 roku.

Na trasie S11 w ubiegłym roku do ruchu została już oddana obwodnica Szczecinka, a trwa realizacja obwodnicy Olesna i Kępna. Umowa na odcinek Koszalin – Bobolice stanowi pierwszy fragment szlakowy tej drogi ekspresowej, a dla pozostałych odcinków S11 trwa proces przygotowawczy. Docelowo czteropasmowa jezdnia, po dwóch nitkach w obu kierunkach i z węzłami drogowymi, zapewni dogodne połączenie Pomorza z Wielkopolską i dalej do Śląska. ©℗

Tekst i fot. (m)

Na zdjęciu: Umowa oddziału GDDKiA z kolejnym wykonawcą drogi S11 podpisana, co za trzy lata zapewni lepszy komfort jazdy kierowcom z południa Polski oraz mieszkańcom Pomorza Środkowego.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Heniek
2020-03-07 11:01:39
Po cholerę nam ta 11? Nie nasza wina, że Poznań leży w środku niczego i przez to pcha się wakacyjnie na nasze atrakcyjne tereny. Kluczowa dla rozwoju regionu jest 10!!!! Kiedy te zakute łby w rządzie to zrozumieją ???
podróżny
2020-03-06 12:10:00
Nie chcę 11. Chcę 10!!! 10 to kluczowa droga dla Szczecina a wyglada jak gminna szosa. Człowiek ryzykuje tam życie jadąc w konwoju tirów, próbując wyminąć maszyny rolnicze, motorynki i rowery.
Kunigas@
2020-03-05 07:37:09
Ooooo podpisuje protegowany posła Szałabawki ! No to się dzieje ! Czy to dobre ! Ta trasa ???
Max
2020-03-04 23:23:14
Brak słów. Droga życia czyli nikomu niepotrzebna dróżka sezonowo wykorzystywana do dojazdów do Kołobrzegu przez ludzi z interioru. I droga śmierci- 10 - wąska, kręta, zatłoczona do granic możliwości ciągnikami siodłowymi, bardzo ważna gospodarczo dla Szczecina, Bydgoszczy i Torunia. Czy ktoś w tym ministerstwie myśli logicznie?
Eugeniusz
2020-03-04 22:34:15
A co dalej z S10, moim zdaniem ważniejszą trasą dla naszego regionu? Może w tym dziesięcioleciu pojedziemy obwodnicą Wałcza jak wszystko dobrze pójdzie i rozpisanych zostanie kilkadziesiąt przetargów na każdą pojedynczą czynność.
Robert
2020-03-04 22:18:37
A ważniejsza i niebezpieczniejsza droga nr 10 leży... Czy to żeby. Poznaniacy mogli dojechać latem nad morze jest istotniejsze od połączenia Szczecina ze stolicą??? Rozumiem, że decyzje zapadają politycznie, ale w końcu niech nasi wybrańcy do sejmu zaczną dbać o Pomorze Zachodnie!!!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA