Niedziela, 04 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Nowe tory, asfalt i perony przystanków w rejonie pl. Szarych Szeregów [GALERIA]

Data publikacji: 09 maja 2020 r. 16:01
Ostatnia aktualizacja: 10 maja 2020 r. 23:15
Nowe tory, asfalt i perony przystanków w rejonie pl. Szarych Szeregów
 

Początek maja niesie kolejne zmiany i postęp prac przy urządzaniu nowego układu komunikacyjnego w rejonie szczecińskiego pl. Szarych Szeregów i na odcinku alei Piłsudskiego do wysokości pl. Odrodzenia. Z każdym tygodniem nabiera on coraz bardziej wyrazistych kształtów i dowodzi, że z utrzymaniem tempa przy realizacji tego zadania ZUE SA z Krakowa, jego wykonawca, doskonale sobie radzi.

W pasie jezdni wokół wyspy ronda pl. Szarych Szeregów na całej jej szerokości wylana została pierwsza warstwa nowej nawierzchni asfaltowej. To tylko część prac prowadzonych w jego rejonie, a związanych z trwającą przebudową torowiska. W al. Piłsudskiego na odcinku do pl. Odrodzenia zespawane i zamocowane do betonowej płyty fundamentowej podbudowy oba tory w części zostały już zalane kolejną warstwą betonu. A na innych fragmentach trwają jeszcze prace montażowe przed podobną operacją wypełniania międzytorzy.

Szyny i wykopy

Na odcinkach podbudowy podtorza przyszłych jezdni, które będą pełnić rolę pasów autobusowo-tramwajowych, od wysokości przejścia dla pieszych przy przystankach i dalej w pasie przejazdu przez jezdnię wokół centralnej wyspy ronda i na samej wyspie na rozwidleniu w kierunkach al. Piastów i al. Wojska Polskiego – też ułożone zostały szyny, które po spawaniu sukcesywnie mocowane są do podłoża. Trwa również część prac branży sanitarnej – przebudowa gazociągu, kanalizacji deszczowej oraz prace elektroenergetyczne, likwidacja kolizji elektrycznych. Z użyciem ciężkiego sprzętu prowadzone są m.in. wykopy w rejonach prawoskrętów z al. Wojska Polskiego w al. Piłsudskiego oraz z tej ostatniej w ul. Wielkopolską i wzdłuż budynków przy tej ostatniej. Wzdłuż przebiegu nowego torowiska ustawiona została również większość z nowych słupów trakcji. Rozpoczęły się również prace brukarskie i ziemne w skrajniach jezdni (układane są krawężniki, trwa urządzanie nowych peronów przystankowych).

ZUE własnymi siłami

Główne prace specjalistyczne związane z montażem torowiska, sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem zwrotnic krakowskie ZUE wykonuje własnymi siłami. Natomiast pozostałe prace wykonywane są przez podwykonawców, głównie to są miejscowe firmy, ze Szczecina i województwa zachodniopomorskiego, z którymi ZUE SA już wielokrotnie wcześniej współpracowało przy okazji innych kontraktów realizowanych w Szczecinie, jak choćby modernizacji i rozbudowie zajezdni Pogodno.

Po zakończeniu obecnego podetapu robót, którego finał powinien nastąpić na przełomie maja i czerwca, wykonawca przystąpi do realizacji podetapu trzeciego w kierunku al. Piastów, gdzie do wykonania pozostanie sam wlot bez ingerencji w głąb samej alei Piastów (tj. do wysokości przejścia dla pieszych, gdzie jest już pas zmodernizowanego torowiska.

To pierwszy etap przebudowy 

Przypomnijmy, że przebudowa w rejonie pl. Szarych Szeregów i na odcinku ul. Piłsudskiego jest pierwszym z dwóch zadań realizowanych w ramach jednego kontraktu zawartego z ZUE SA z Krakowa. Ten węzeł komunikacyjny modernizowany jest jako pierwszy z pakietu inwestycji zaplanowanych do wykonania ze wsparciem finansowym z funduszy Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

A kontrakt z ZUE SA obejmuje również w trzecim etapie budowę nowego fragmentu torowiska z rozjazdami i całą infrastrukturą oraz modernizację układu drogowo-komunikacyjnego w węźle ul. Wyszyńskiego – ul. Nabrzeże Wieleckie – most Długi za kwotę ok. 25,9 mln zł. Z zaplanowanym finałem do 27 stycznia 2021 roku.

Łączna wartość inwestycji zleconej ZUE SA wynosi 44 894 559 zł. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

xxx
2020-05-10 22:14:32
Szkoda ze nie ma torow w kierunku wojska Polskiego.Moze jeszcze będzie zmiana koncepcji. W latach 80 jeszcze na placu byly pozostałości torow widoczne jak jezdzilo sie tramwajem.
Po co piony ?
2020-05-10 19:28:03
Skoro projekt zakłada niepełny pion słupów trakcji i ktoś to odbiera to znaczy ze tak ma być. Pionowanie może podrożyć koszty całej inwestycji
do xyz
2020-05-09 22:03:06
A ja myślę ,że te słupy celowo są tak zamontowane,nie w pionie.
XYZ
2020-05-09 21:08:58
Tylko nowe słupy trakcji elektrycznej pionu nie trzymają. Czy ktoś od inwwstora to odbiera ?
Franek
2020-05-09 16:15:43
Dobre fotki, codziennie się przejeżdża to nie ma się kiedy przyjrzeć postępem prac

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA