Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Nowe oznakowanie dla kierowców. PAT na Arkońskiej

Data publikacji: 04 sierpnia 2021 r. 17:43
Ostatnia aktualizacja: 06 sierpnia 2021 r. 12:28
Nowe oznakowanie dla kierowców. PAT na Arkońskiej
Fot. Mirosław WINCONEK  

Od kilku dni kierowcy oswajają się z nową organizacją ruchu na odcinku ul. Arkońskiej między pętlą Las Arkoński do wysokości przystanku przy rondzie Jana Olszewskiego. Wytyczony tam został właśnie postulowany od dłuższego czasu pas autobusowo-tramwajowy. Pojawiło się nowe oznakowanie poziome na jezdni. O zmianie zasad poruszania się tą trasą informują równocześnie nowe znaki drogowe.

Tym samym teraz na tym fragmencie nowej arterii z torowiskiem dla tramwajów ruch w obu kierunkach odbywa się tak samo jak od kilku już lat na odcinku ul. Arkońskiej od pętli Las Arkoński do skrzyżowania z ul. Wszystkich Świętych. Co oznacza, że kierowcy mają do dyspozycji po jednym prawym pasie ruchu w każdym kierunku, a na ich szerokości muszą liczyć się z koniecznością zdjęcia nogi z gazu, bo wzdłuż nich urządzone są tzw. przystanki wiedeńskie tramwajów i autobusów. Z PAT-a mogą również korzystać motocykliści.

Dwa wewnętrzne pasy jezdni, w której przebiega torowisko, są wyłączone z ogólnego ruchu kołowego. Te przeznaczone są dla tramwajów i autobusów, o czym zmotoryzowanym ma przypominać stosowne oznakowanie wymalowane na nawierzchni z napisami „BUS”. Takie rozwiązanie ma – w założeniu – wymusić na kierowcach ostrożną jazdę i stosowanie się do obowiązujących na drodze dopuszczalnych prędkości jazdy. Dotąd notorycznie przez wielu z nich ignorowanych. Tylko w ostatnich tygodniach doszło tam do dwóch poważnych wypadków, w tym jednego dachowania autem tuż przed wejściem na pobliski stadion Arkonii. Skutki demolki w tym miejscu, jak i w rejonie pobliskiego zakrętu na wysokości skrzyżowania z ul. Międzyparkową, tuż obok dojścia i zjazdu do kompleksu Arkonki, w postaci wygiętych przęseł wygrodzenia jezdni, widoczne są tam do dziś.

Większość kierowców – jak wynika z naszych obserwacji – stosuje się do nowych reguł jazdy. Choć zdarzają się wciąż tacy, którzy mkną środkiem jezdni jak gdyby nigdy nic, nie zważając na wprowadzone zmiany.

Stosowne oznakowanie poziome jest na tyle czytelne, że z poruszaniem się ul. Arkońską nikt nie powinien mieć najmniejszych rozterek czy tłumaczeń typu „zagapiłem się”, „a jak ostatnio jechałem, to tych znaków nie było”.

Warto jednocześnie pamiętać, że samochodem możliwy jest – co rzecz oczywista – zjazd na pas autobusowo-tramwajowy w tych miejscach, gdzie służy on zarazem jako lewoskręt: przy wjeździe na parking, który znajduje się naprzeciwko stadionu Arkonii oraz na wysokości wjazdu na parking leśny przy Polanie Czerwonej, obok Arkonki. ©℗

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marek
2021-08-06 11:56:33
Niestety przebudowa Arkońskiej przerosła planistów i władze miasta. Tory tramwajowe powinny być po zewnętrznej stronie jezdni, a samochody powinny jechać środkiem. Wtedy wystarczył by jeden pas, a ruch byłby płynny.
Misio
2021-08-05 21:47:27
A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości, albo staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze wczoraj nie było.... Wnoszę o przemianowanie Arkońskiej na "Barei"
andy
2021-08-05 21:45:58
Tam jest potrzebna co kilka dni Policja z miernikiem prędkości a nie garby, PATy czy inne durnoty. Te wladze miasta nadają się do kosza na śmieci
durnowate garby.
2021-08-05 19:01:42
A ja sobie jadę 20 km/h, bo przez te durnowate garby wiedeńskie szybciej się nie da. Przez to jest wieksza emisja spalin, bo mało obciążony silnik ma gorsze spalanie. Brawo debile od inżynierii komunikacji.
Mak
2021-08-05 16:03:14
Miasto funduje w tym miejscu kolejny odcinek, który można porównać do ostrej miażdżycy. Ilość aut rośnie, a drogi się po przebudowach zwężają. To jakiś obłęd. Może szybki tramwaj też niech zwolnią w obawie przed przechodzącymi przez jezdnię słoniami (to taki mały sarkazm).
EKSPERT
2021-08-05 11:15:25
zamiast to zrobić od razu po przebudowie drogi to te miernoty urzędnicze dopiero zareagowały po niebezpiecznych zdarzeniach drogowych, jak kurde można robić przystanek wiedeński i dopuścić ruch pojazdów na obu pasach, czy w urzędzie i policji pracują tumoki? jak można taki projekt zaakceptować
Kruk77szczecin
2021-08-05 10:48:49
Mądrale szybko jeżdżący nie dość że łamią przepisy drogowe to jeszcze wyzywają ludzi którzy są odpowiedzialni za bezpieczny ruch w tym mieście. Czego tu spodziewać się od nich. Brak kultury osobistej, a także na jezdni. A a jeszcze pogarda dla ludzi, którzy jeżdżą zgodnie z przepisami.
Dobra decyzja
2021-08-05 09:58:27
Będzie tam teraz zdecydowanie bezpieczniej.
zzz
2021-08-05 08:56:11
Czyli na te kilka, a może kilkanaście tysięcy samochodów, które w tygodniu tamtędy przejeżdżają, były dwa, które w OSTATNICH TYGODNIACH spowodowały wypadek. Z takim podejsciem do statystyki takie miejsca jak plac Kościuszki, plac Szarych Szeregów i wiele innych miejsc powinny być na stałe zamknięte. Żenada. Nowa droda, dobra widoczność, ruch ZKM mały, a duża część drogi zamknięta dla normalnego ruchu. W imię bezpieczeństwa jak zwykle. To może w ogóle nie wychodźmy z domu.
gg
2021-08-05 08:27:03
Do wszystkich narzekaczy, takie są efekty bezmyślnego jeżdżenia. Tam jest ograniczenie do 50/40 cały czas, a 60% kierowców traktuje to jak autostradę i często po 80-90 na godzinę zasuwa. Wyrwane barierki po obu stronach świadczą, że wielu nie umie po prostu jeździć i są zagrożeniem. Zakaz wyprzedzanai przed pętlą na Arkońśkiej jest w ogóle olewany po całości. Podsumowując sami sobie kierowcy taki los zgotowali, Ja osobiście nie mam problemu z tym rozwiązaniem, będzie spokojniej.
Janek
2021-08-05 08:10:26
Lepiej późno niż wcale. Nie rozumiem narzekaczy. Przecież od początku było wiadomo, że tak ma wyglądać Arkońska, tak to zostało zaprojektowane i zbudowane. Nowocześnie, biorąc pod uwagę potrzeby wszystkich użytkowników ruchu, nie tylko kierowców indywidualnych pojazdów mechanicznych.
Detox
2021-08-05 08:00:05
Do wszystkich krytykujacych - podziekujcie tym wszystkim z ciężką nogą co tam zap… ostatnie wypadki to efekt tylko i wyłącznie prędkości, gdyby nie oni byłoby jak dawniej, a tak, wszyscy bedziecie jak te barany cisnac jednym pasem
Nakaz pedałowania
2021-08-05 02:16:56
Dla pierdzących w stołki z urzędu wiejskiego należy wprowadzić bezwzględny zakaz korzystania z samochodów prywatnych i służbowych i jednoczesny przymus poruszania się rowerem - oczywiście nie elektrycznym. Taka zmiana perspektywy na pewno nie zmusi ich do myślenia, gdyż od lat udowadniają, że ten proces jest im obcy. Chodzi o to, żeby mieli mniej czasu na psucie organizacji ruchu.
Stefan
2021-08-04 23:20:46
Czysty kretynizm!
Dziwne
2021-08-04 22:14:23
A czy z autobusu można wysadzać pasażerów na jezdnie?
zew morza
2021-08-04 21:52:00
myślałem że będzie to trochę jako część obwodnicy i w miarę szybkie połączenie z Oś.Zawadzkiego i dalej a tu d----zupa.
Gosc
2021-08-04 21:19:31
Mało mamy korków ale znaleźli się tacy co stwierdziła że ten buspas jest niezbędny że względu na dzieci które chodzą na treningi na stadion Arkonii. Jeżdżę tam od lat ale tych niby sportowców widziałam może dwa razy
Ajo
2021-08-04 21:17:15
Kolejne kretyńskie pseudousprawnienie ruchu, i tak jak dotychczas powodujące ograniczenie płynnosci ruchu i korki. Nie prosciej było radar postawic?
mi9
2021-08-04 20:53:38
tam jest aż taki ruch że trzeba było zrobić buspas? autobusy w korku stały?
Mam pytanie
2021-08-04 20:53:22
Próbuję czytać 24kurier na smartfonie. Ale ta strona tańczy (ucieka) na ekranie. Dlaczego?
Miś II
2021-08-04 20:49:15
Wydać taką kasę dla drogi jednopasmowej ? To jakiś horror ! Nonszalancja władz Miasta !
fin
2021-08-04 20:42:01
brawo zarząd ruchu , czy kto tam. te 10 linii autobusowych i 6 linii tramwajowych rzeczywiście wymagało oddzielnego pasa ruchu. No i te 1 - 2 minutowe postoje na przystankach. Piesi po zmianach od 1 lipca mają fantastyczne przejścia . Wszystko to usprawniło ruch samochodów
Stefan
2021-08-04 20:24:07
Np. ja.
Nareszcie
2021-08-04 19:48:27
Ale dlaczego na jego stworzenie musieliśmy czekać tyle miesięcy?
Policeman
2021-08-04 19:22:48
chore, nowoczesna dwupasmowa droga jest ograniczana do ruchu po jednym pasie! Należy zadać sobie pytanie w jakim celu poprawiono standard jezdni za grube pieniądze? Od pilnowania przestygania przepisów jest policja, może foto radar, a nie ograniczanie przepustowości jezdni
Stefan
2021-08-04 18:45:42
Wielu kierowców to dzbany które powinny mieć badania psychologiczne, są tumokami
Darek
2021-08-04 18:34:11
Niestety nie wszyscy

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA