Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Nowa przeprawa na Regalicy bez poślizgu [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 16 marca 2017 r. 00:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:31
Nowa przeprawa na Regalicy bez poślizgu
 

Nie tylko przęsła szczecińskiego mostu Cłowego trzeba było rozebrać. Z obu brzegów Regalicy zdążyły zniknąć również oba przyczółki wcześniej zdemontowanej konstrukcji. Nie ma po nich już śladu. Samotna koparka w środę, 15 marca, kończyła roboty ziemne przy skarpie od strony zabarykadowanego od miesięcy starego wjazdu na byłą przeprawę od Dąbia. Czy to oznacza, a jeśli tak, to o ile ewentualnie wydłużenie czasu budowy i oddania do użytku nowego mostu? Według zapewnień ZDiTM, który zlecił w imieniu miasta inwestycję, kalendarz jest napięty, ale wykonawca nie planuje przesunięcia terminu. Ten do końca lipca 2017 pozostaje aktualny.

- Teraz na placu budowy widać niewiele, ale to nie oznacza, że nie dzieję się nic. Części przyczółków - korpusu i skrzydełek, zostały rozebrane do poziomu fundamentów. Wszystkie wykonywane obecnie roboty wokół tych elementów zostały przewidziane umową i nie zagrażają terminowi przywrócenia przeprawy do używania - oświadczyła w środę Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

Wkrótce mają rozpocząć się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach w Regalicy. Prowadzone obecnie roboty mają na celu przygotowanie podpór na przyjęcie przygotowywanej w Gdyni nowej, stalowej konstrukcji nośnej budowli nad rzeką.

- Równolegle do robót prowadzonych w Szczecinie realizowane są również prace w Gdyni - tworzona jest stalowa konstrukcja przęseł mostu. Istotną zmianą związaną z wytworem konstrukcji jest nowa technologia montażu konstrukcji stalowej, która według wstępnych założeń zakładała transport 9 nowych części drogą wodną i scalanie na placu budowy w Szczecinie. Ostateczny projekt scalenia i montażu konstrukcji zakłada wytworzenie 24 segmentów, które zostaną połączone na nabrzeżu w Gdyni w dwa elementy o długości po około 14 m x 100 m. Transport przęseł do Szczecina odbędzie się drogą wodną w dwóch częściach, a na miejscu oba elementy zostaną nasunięte na podpory - dodała H. Pieczyńska.

Zgodnie z harmonogramem powinno to nastąpić w pierwszej połowie maja. Aby przyspieszyć roboty, w Gdyni wykonane zostaną również elementy żelbetowe zespalające poszczególne dźwigary skrzynkowe, żelbetowa płyta dolna zespolona z płytą dolną dźwigara oraz deskowania pod żelbetową płytę pomostu.Wszystko po to, by realne było terminowe, tj. do 31 lipca br., oddanie nowej przeprawy do eksploatacji.

- Przyjęty harmonogram robót dla Mostu Cłowego jest mocno napięty, ale na dzień dzisiejszy prace odbywają się zgodnie z harmonogramem, a termin nie jest zagrożony. Most ma być przejezdny na zlot finałowy regat TSR 2017 w piewrszy weekend sierpnia - poinformowała rzeczniczka ZDiTM.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Vistal Gdynia SA i Vistal Infrastructure sp. z o.o., a ma ona kosztować ok. 18,7 miliona złotych. ©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mariusz
2017-03-17 03:31:46
Szkoda że zleceniodawca nie chciał skorzystać z firm lokalnych. Warto rozwijać nasze firmy i dawać zlecenia najbliżej.
Poinformowany
2017-03-16 19:52:49
Panie Redaktorze, sugeruję zwrócić się po informacje do Generalnego Wykonawcy prac, a nie do Magistratu. Sytuacja jest niestety o wiele bardziej skomplikowana, niż głosi nam Zleceniodawca. Przyczółek zachodni zapadał się i to było prawdopodobną przyczyną spękań w przęśle zachodnim Mostu Cłowego. W obliczu tej sytuacji zapadła decyzja o zastosowaniu technologii palowania, celem wzmocnienia obu przyczółków. Między bajki zatem możemy włożyć oficjalne komunikaty o utrzymaniu reżimów czasowych i finansowych. Na chwilę obecną nic jeszcze nie wiadomo na temat faktycznego stanu podpór nurtowych, choć łożyska z podpory wschodniej zniknęły już przed dwoma miesiącami. Pamiętać należy, że konstrukcja nowej przeprawy jest dużo cięższa od rozebranej.
123
2017-03-16 10:35:04
Nie wiem po co ten pospiech na ttsr czyzby kilkaset tys.turystow mialoby przyjechac do nas samochodami i to 1 sierpnia przez ten most?-nie, lepiej zrobic cos dluzej a dobrze zeby bylo na lata a nie na 2 dni imprezy, nie wiem czy 2 filary ktore zostaly tez nie powinny byc zdemontowane ,co z tego ze wszystko nowe jak calosc przez stare filary moze sie zaczac zapadac za 10 lat i znow wszystko od nowa...
skajper
2017-03-16 10:21:11
@normalka : skoro taki mądry wtedy byłeś i się na tym znasz w co wątpie trzeba było zgłaszać swoje uwagi do osób odpowiedzialnych za projekt,budowę rozbiórkę ,nagle wielki janusz budownictwa się tu mądrzy,co oddadzą w październiku? pieniądze? kaucję ? i kto ?naucz się pisać logicznie.
normalka
2017-03-16 09:43:36
Od początku było wiadome, że remont skończy się budową nowego mostu. Co do terminu to, albo spartolą bo się pieszą, albo w lipcu okaże się, może w październiku oddadzą.
Przygotowanie inwestycji
2017-03-16 07:45:28
Czy rozbiórka przyczółków i budowa nowych była przewidziana w pierwotnej umowie z Wykonawcą robót, czy też z przyczyn niezależnych - są to roboty wcześniej nie przewidziane, za które trzeba dodatkowo zapłacić? Coś mi się wydaje, że dokładne oględziny istniejących filarów /np. atest nurkowy/ - oznajmią wszem i wobec, że ... ich stan techniczny kwalifikuje je do rozbiórki.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA