W tym roku szczecińska infrastruktura rowerowa ma się powiększyć nie tylko o kolejne stacje Bike_S. W projekcie budżetu miasta na rok 2016 zapisano też m.in. stworzenie około 500 miejsc parkingowych dla jednośladów, oraz dokumentacji nowych tras.
W zeszłym tygodniu otwarto oferty przetargowe firm zainteresowanych rozbudową systemu Bike_S. Zainteresowane są trzy firmy, miasto obecnie sprawdza zgłoszenia pod kontem formalnym. Lecz powiększenie sieci o 46 stacji, w tym o 29 na prawobrzeżu, to niejedyne rowerowe plany na ten rok. Trzy miliony złotych z okładem zapisano na pierwszy etap budowy ścieżki wzdłuż ul. 26 Kwietnia (odcinek al. Bohaterów Warszawy – ul. Santocka).
- Realizacja zacznie się prawdopodobnie w trzecim kwartale roku – mówi Tomasz Loga, oficer rowerowy.
Szymon WASILEWSKI
Więcej w środowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu
Fot. Dariusz GORAJSKI
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
i po co te napinki?
2016-02-10 17:09:58
Sam jestem kierowcą, mieszkam i pracuję w centrum. Ale jeśli pogoda pozwala i nie jadę dalej niż 3-4 km, to nie wyjeżdżam autem, ale wolę rowerem, bo zdrowiej, bo taniej i... łatwiej zaparkować.
I jak słyszę "kierowców" winiących rowerzystów za dziury w jezdni, za brak miejsc do parkowania, za korki, to zaczynam się zastanawiać, czy do obowiązkowego egzaminu na prawo jazdy nie powinno aby zostać włączone sprawdzanie IQ i/lub podstaw logicznego myślenia.
Wieśniak
2016-02-10 16:25:13
A że Szczecin to wioska z tramwajami to jak najbardziej rowery pasują i trzeba rozwijać ścieżki rowerowe jak miasto nie radzi sobie z SST. Rowerem szybciej i sprawniej porusza się po Szczecinie od komunikacji miejskiej a jak ktoś tylko siedzi z du.. przed komputerem cały dzień i zero aktywności fizycznej to niech nie krytykują tych co maja inny zdrowy styl życia
tom
2016-02-10 12:03:05
3mln nie wystarcza nawet na łatanie dziu w drogach, straszni rowerzysci, będą zjadac kierowcow ktorzy stoja w korkach
taka prawda
2016-02-10 10:59:44
Rowerkowi panoszą się jakby byli najważniejsi. A oni w tym łańcuchu komunikacyjnym powinni być na końcu po pieszych i samochodach / tramwajach. A rowerkowi nie płacą OC, nie zakładają zimowych „laczków”, nie mówiąc o odpowiednim oświetleniu pojazdu (nawet w dzień). Rowerek jest dobry, ale na… wsi, rekreacyjnie poza miastem.
Kto pedałuje w Szczecinie
2016-02-10 08:56:43
Co się dzieje w tym mieście? Jakiś oficer rowerowy, ponad 3 miliony złotych i to tylko na pierwszy etap?
Nie wspominając o zabraniu kierowcom pasa jezdni na Jagiellońskiej i miejsc parkingowych na Niepodległości.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.