Środa, 27 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Nad kanałem Zielonym stary most w przebudowie

Data publikacji: 26 marca 2022 r. 20:45
Ostatnia aktualizacja: 28 marca 2022 r. 15:01
Nad kanałem Zielonym stary most w przebudowie
Fot. Mirosław WINCONEK  

Most nad Kanałem Zielonym z Łasztowni na Kępę Parnicą został już rozebrany do połowy. Jego stare filary posłużą jako podpory nowej konstrukcji. Generalną przebudowę tej ważnej, choć rozmiarami niewielkiej, przeprawy na Międzyodrzu ZDiTM zlecił spółce NIWA Szczecin.

– W rejonie ulic Celnej i ul. Leona Heyki zaawansowanie robót jest znaczne. Zdemontowana została połowa mostu (przęseł), zazbrojone i zabetonowane zostały nadbudowy podpór, a na najbliższe dni planowany jest montaż nowych belek nośnych – wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Na ten moment nie ma zmian względem terminu końcowego wykonania prac.

Przebudowa trwa od początku tego roku. Wykonawca dostał na nią 300 dni. Wymiana całego ustroju nośnego i przywrócenie normalnego tam ruchu powinno nastąpić na przełomie listopada i grudnia tego roku. Spółka NIWA Szczecin skalkulowała wynagrodzenie na 5 421 547,64 zł brutto.

Przypomnijmy, że przeprawa wymagała kapitalnego remontu, bo degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość. W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o wytyczeniu zwężenia i wprowadzeniu ruchu jednym pasem w obu kierunkach.

Teraz utrzymywany jest tam nadal ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. ©℗

(M)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

fin
2022-03-28 14:57:01
przecież to nie był stary most , pamiętam w latach 60-ych jak chodziliśmy ferajną na ryby przy tym kanale , obok była Centrala Rybna , to nowy most ...Istniejąca konstrukcja Mostu Zielonego powstała w latach 1976-77, Co ciekawe, wciąż w dobry stanie są drewniane pale, na których od lat opierają się fundamenty podpór. Problemem są natomiast uszkodzenia elementów prefabrykowanych przęseł.Czyli drewno wytrzymało tylko nowe przęsła betonowe padły.
@Marcin
2022-03-27 22:10:25
on socjalistyczna zazdrość, ty socjalistyczna mentalność roszczeniowa... - dobraliście się dziewczyny jak w korcu maku
prześwit!
2022-03-27 18:32:43
co z kolejowym wiaduktem?
Dupa
2022-03-27 16:17:16
Poszerzyć trochę póki można. Będzie tam spory ruch
Marcin
2022-03-27 14:28:07
?Pierd.......lisz, właśnie tak się buduje, ma być spójność, będzie tam mieszkać fura ludzi i musi być dojazd. Ale Ciebie PiSowski lamenciarzu najbardziej męczy, że developer będzie miała dojazd. Typowa socjalistyczna zazdrość.
Piotr K.
2022-03-27 11:14:26
to z myślą o kolesiach z firm deweloperskich, niech sobie budują apartamenciki a ja im zrobię drogi

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA