Most nad Kanałem Zielonym z Łasztowni na Kępę Parnicą został już rozebrany do połowy. Jego stare filary posłużą jako podpory nowej konstrukcji. Generalną przebudowę tej ważnej, choć rozmiarami niewielkiej, przeprawy na Międzyodrzu ZDiTM zlecił spółce NIWA Szczecin.
– W rejonie ulic Celnej i ul. Leona Heyki zaawansowanie robót jest znaczne. Zdemontowana została połowa mostu (przęseł), zazbrojone i zabetonowane zostały nadbudowy podpór, a na najbliższe dni planowany jest montaż nowych belek nośnych – wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Na ten moment nie ma zmian względem terminu końcowego wykonania prac.
Przebudowa trwa od początku tego roku. Wykonawca dostał na nią 300 dni. Wymiana całego ustroju nośnego i przywrócenie normalnego tam ruchu powinno nastąpić na przełomie listopada i grudnia tego roku. Spółka NIWA Szczecin skalkulowała wynagrodzenie na 5 421 547,64 zł brutto.
Przypomnijmy, że przeprawa wymagała kapitalnego remontu, bo degradacji uległy prefabrykowane dźwigary, a korozji łożyska wałkowe. Na podstawie ekspertyzy stwierdzono, że miejscami obiekt został niedbale wykonany i zaprojektowany, co wpłynęło na jego małą trwałość. W 2019 roku, aby nie obniżać nośności do 20 ton, zapadła decyzja o wytyczeniu zwężenia i wprowadzeniu ruchu jednym pasem w obu kierunkach.
Teraz utrzymywany jest tam nadal ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. ©℗
(M)