Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Na ul. Jana z Kolna. Letnie fastrygi torowe [GALERIA]

Data publikacji: 22 lipca 2019 r. 23:58
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019 r. 18:11
Na ul. Jana z Kolna. Letnie fastrygi torowe
 

Trwają roboty torowe w pasie torowiska dla tramwajów wzdłuż ul. Jana z Kolna w Szczecinie - na jej odcinku od Trasy Zamkowej i skrzyżowaniu. Demontowane są tam stare, zniszczone już płyty. Wymieniane są też na nowe szyny na najbardziej zużytych fragmentach obu torów.

Prace związane z reanimacją, czyli przywracaniem do stanu używalności i poprawą bezpieczeństwa eksploatowanej infrastruktury wykonują pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie w ramach bieżącego utrzymania torowisk.

- Roboty polegają na usunięciu starej zabudowy torów i ułożeniu oraz ustabilizowaniu nowych elementów prefabrykowanych o wymiarach dostosowanych do rozstawu szyn. Zmianą objęty jest odcinek. Łącznie wykorzystanych zostało 1966 płyt - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Tramwajów Szczecińskich. - Oprócz wymiany płyt betonowych wymienionych 27 sztuk szyn tramwajowych co ma korzystny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji torowiska.

Na podstawie rocznej oceny stanu technicznego szczecińskich torowisk wymieniane są najbardziej zniszczone odcinki szyn. Takie prace w tym roku były prowadzone wcześniej m.in. na ulicach: Jacka Malczewskiego i w al. Wyzwolenia. Ponadto łuki szyn wymienione zostały chociażby na wyjeździe tramwajów z mocno obciążonej pętli na Niebuszewie, czy na wyspie ronda Jerzego Giedroycia na wyłączonym czasowo z ruchu tramwajów fragmencie torowiska.

W ramach bieżącego utrzymania infrastruktury torowej ekipy Pogotowia Technicznego spółki Tramwaje Szczecińskie w kwietniu wymieniły także na nowe szyny o łącznej długości 81 m w pasie torowiska na pl. Grunwaldzkim. Prace w mniejszym zakresie prowadzone były także w rejonie ul. Strzałowskiej, a także na ulicach: Światowida, Teofila Firlika, Stanisława Dubois oraz Pawła Stalmacha.

Brygady torowe spółki TS zajmują się utrzymaniem bieżącym zwrotnic, wszelkimi pracami spawalniczymi wykonywanymi w infrastrukturze torowej, której w naszym mieście jest około 120 km, oraz pracami interwencyjnymi związanymi z awariami zgłaszanymi przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych. Poddawane są codziennym kontrolom i jeśli wymaga tego sytuacja, wówczas wykonywane są przy nich prace w trybie awaryjnym.

Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, zwłaszcza te związane z wycinką starych fragmentów szyn i wstawianiu w ich miejsce tych fabrycznie nowych. Tak aby nie powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

oliviru100
2019-07-25 18:09:09
A co tam tramwajem n jeździły od 1955 do 1996 roku i dawał radę to i toru wytrzumaja
gg
2019-07-23 11:36:16
@Wały Chrobrego mniej ważne od Mickiewicza :wazne ze koscioly sie buduje i remontuje ,stadion aquapark, na pincet tez jest- a to na papieroski ,fajki a teraz obnizenie pitu z 18 do 17 % to strata dla takiego miasta jak Szczecin ok 100-150 mln rocznie ,bo to 40% budzetu, BRAWO WY
ABC
2019-07-23 09:56:18
co tam jakies remonty, nowe tory ,wazne ze poszedł rabacik 1,5 mln dla parafii na gumiencach a pasazerowie sie beda bujac w starych tatrach bez klimy po torach jak z makaronu, oczywiscie to nie ostatni datek ,wczesniej bylo wiecej, panstwo watykan jest bardzo biedne i prosi wszystkich o datki ,WINCEJ WINCEJ !!! a 1 mln zabraklo do kapitalnego remontu mickiewicza
Wały Chrobrego mniej ważne od Mickiewicza
2019-07-23 09:18:00
To torowisko ma 44 lata. Na Gdańskiej / Energetyków już minimum 2x remontowano torowiska w tym czasie. A tu nic w planach nie ma.
Ano
2019-07-23 09:06:28
Dobre i to - na duże inwestycje w całym mieście nas nie stać - trzeba powoli robić to co najważniejsze a w niektórych miejscach doraźnie naprawiać - takie życie. Proszę sobie zobaczyć na koszta generalnego remontu torów na Placu Szarych Szeregów czy krzyżówki na Ul. Wyszyńskiego - to są grube miliony.
Humanista od szyn
2019-07-23 08:45:56
Przecież nie chodzi o to, żeby szyny były proste, lecz o to, żeby w czasie Pyromagic tłuszcza nie połamała kończyn przechodząc przez tory.
kobold
2019-07-23 07:26:12
Pudrowanie trupa i wywalanie pieniędzy w błoto... Trzeba to powiedzieć wprost, jakieś 30% infry tramwajowej dokonuje swojego żywota
pik
2019-07-23 07:20:22
a płyty są kładzione na piasek po deszczach piach jest wypłukany i płyty sie chwieją

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA