Trwają roboty torowe w pasie torowiska dla tramwajów wzdłuż ul. Jana z Kolna w Szczecinie - na jej odcinku od Trasy Zamkowej i skrzyżowaniu. Demontowane są tam stare, zniszczone już płyty. Wymieniane są też na nowe szyny na najbardziej zużytych fragmentach obu torów.
Prace związane z reanimacją, czyli przywracaniem do stanu używalności i poprawą bezpieczeństwa eksploatowanej infrastruktury wykonują pracownicy spółki Tramwaje Szczecińskie w ramach bieżącego utrzymania torowisk.
- Roboty polegają na usunięciu starej zabudowy torów i ułożeniu oraz ustabilizowaniu nowych elementów prefabrykowanych o wymiarach dostosowanych do rozstawu szyn. Zmianą objęty jest odcinek. Łącznie wykorzystanych zostało 1966 płyt - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Tramwajów Szczecińskich. - Oprócz wymiany płyt betonowych wymienionych 27 sztuk szyn tramwajowych co ma korzystny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji torowiska.
Na podstawie rocznej oceny stanu technicznego szczecińskich torowisk wymieniane są najbardziej zniszczone odcinki szyn. Takie prace w tym roku były prowadzone wcześniej m.in. na ulicach: Jacka Malczewskiego i w al. Wyzwolenia. Ponadto łuki szyn wymienione zostały chociażby na wyjeździe tramwajów z mocno obciążonej pętli na Niebuszewie, czy na wyspie ronda Jerzego Giedroycia na wyłączonym czasowo z ruchu tramwajów fragmencie torowiska.
W ramach bieżącego utrzymania infrastruktury torowej ekipy Pogotowia Technicznego spółki Tramwaje Szczecińskie w kwietniu wymieniły także na nowe szyny o łącznej długości 81 m w pasie torowiska na pl. Grunwaldzkim. Prace w mniejszym zakresie prowadzone były także w rejonie ul. Strzałowskiej, a także na ulicach: Światowida, Teofila Firlika, Stanisława Dubois oraz Pawła Stalmacha.
Brygady torowe spółki TS zajmują się utrzymaniem bieżącym zwrotnic, wszelkimi pracami spawalniczymi wykonywanymi w infrastrukturze torowej, której w naszym mieście jest około 120 km, oraz pracami interwencyjnymi związanymi z awariami zgłaszanymi przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych. Poddawane są codziennym kontrolom i jeśli wymaga tego sytuacja, wówczas wykonywane są przy nich prace w trybie awaryjnym.
Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, zwłaszcza te związane z wycinką starych fragmentów szyn i wstawianiu w ich miejsce tych fabrycznie nowych. Tak aby nie powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK