piątek, 03 lipca 2020.
Strona główna > Wiadomości > Na sesji o nabrzeżach, ale bez PŻM

Na sesji o nabrzeżach, ale bez PŻM

Na sesji o nabrzeżach, ale bez PŻM
Data publikacji: 2018-03-27 08:48
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:06
Wywietleń: 1604 320337

Na wtorkowej (27 marca) sesji Rady Miasta nie dojdzie do publicznej wymiany poglądów między prezydentem Szczecina a zarządcą komisarycznym PŻM na temat sporu tej firmy z miastem o atrakcyjne bulwary nadodrzańskie.

Zarządca armatora – Paweł Brzezicki - nie odpowiedział na zaproszenie do udziału w dzisiejszej sesji Rady Miasta Szczecin. W jej trakcie prezydent Szczecina ma przedstawić radnym informację dotyczącą aktualnej sytuacji sporu między miastem a PŻM. Chodzi o atrakcyjne nabrzeża położone u stóp Wałów Chrobrego. Użytkownikiem wieczystym nabrzeża Wieleckiego i bulwaru Chrobrego jest Polsteam Żegluga Szczecińska, w której udziałowcami są dwie firmy – Żegluga Polska SA (z grupy PŻM) Polskiej Żeglugi Morskiej)oraz spółka miejska Żegluga Szczecińska.

Aby miasto mogło przejąć te tereny, musi nabyć resztę udziałów w Polsteam Żegluga Szczecińska. Dzięki temu można będzie pozwolić Żegludze Szczecińskiej faktycznie przejąć kontrolę nad Nabrzeżem Wieleckim i Bulwarem Chrobrego. Ma to pozwolić na rozpoczęcie modernizacji nabrzeży. Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku miasto informowało, że została podpisana umowa przedwstępna, a Żegluga Szczecińska posiada odpowiednie zgody na przeprowadzenie transakcji. Okazało się jednak, że Żegluga Polska SA nie uzyskała wymaganej zgody Skarbu Państwa, który w dodatku zaproponował miastu odkupienie jego udziałów.

W grudniu 2017 roku do przewodniczącego Rady Miasta Szczecin trafiło pismo z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zdaniem resortu Polsteam Żegluga Szczecińska nie rozważa transakcji przeniesienia własności nabrzeży, gdyż ich eksploatacja jest rentowna. Miasto ma jednak inne zdanie na ten temat. W listopadzie ubiegłego roku Żegluga Szczecińska zdecydowała się na skierowanie sprawy na drogę sądową przeciwko Polsteam – Żegluga Szczecińska. Sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu powództwa poprzez zakaz obciążania nabrzeży ograniczonymi prawami rzeczowymi, a także zakaz oddawania ich w najem, dzierżawę, leasing i użyczenie.

(dar)

Fot. Elżbieta Kubowska

Komentarze

Spawacz z Gryfii
Za 9 miesięcy ub. roku skasowała 32 tys. zł, więcej niż ja, który zasuwam w doku.
2018-03-27 12:43:10
agresssor
PiSowski burdel .Przypominam Ministerstwu Gospodarki Morskiej i Śródlądowej ze miasto Szczecin jest miastem polskim a wszystkie te firmy są firmami państwowymi. Więc o co chodzi w tym burdelu ?O jakiej rentowności tu mowa ? kto ma odkupić nabrzeże ? miasto polskie od władz polskich .Brudziński do roboty
2018-03-27 11:49:16
do ....
Żadnej radnej w zarządzie stoczni Gryfia nie ma, więc nie kłam.
2018-03-27 11:26:33
wert
niech PŻM natychmiast oddaje nabrzeże Szczecinowi !
2018-03-27 10:26:54
....
Ktos wie co dokladnie Pani radna wykonuje w zarzadzie stoczni gryfia i ile za to kasy bierze? bo przeciez wykształcenia w tym temacie nie posiada.
2018-03-27 10:16:43
elektorat
Szkoda, że poprzedni prezes spółki podległej PŻM Mark Wit tak szybko zrezygnował z pracy, jak go żona wepchnęła na stołek. Teraz mógłby walczyć o interes PŻM, a ona o ... No właśnie, o czyj, bo nikt jej nie rozumie, nawet ona sama siebie.
2018-03-27 09:33:43
nb
Widocznie nowy prezes spółki jeszcze się nie nauczył, co ma mówić.
2018-03-27 09:05:24

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Filmy

#GaszynChallenge Kurier Szczeciński dla Franka Kępy

Nekrologi

Sonda

Czy zagłosujesz w drugiej turze wyborów prezydenckich?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie