Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Na sesji o nabrzeżach, ale bez PŻM

Data publikacji: 27 marca 2018 r. 08:48
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:06
Na sesji o nabrzeżach, ale bez PŻM
 

Na wtorkowej (27 marca) sesji Rady Miasta nie dojdzie do publicznej wymiany poglądów między prezydentem Szczecina a zarządcą komisarycznym PŻM na temat sporu tej firmy z miastem o atrakcyjne bulwary nadodrzańskie.

Zarządca armatora – Paweł Brzezicki - nie odpowiedział na zaproszenie do udziału w dzisiejszej sesji Rady Miasta Szczecin. W jej trakcie prezydent Szczecina ma przedstawić radnym informację dotyczącą aktualnej sytuacji sporu między miastem a PŻM. Chodzi o atrakcyjne nabrzeża położone u stóp Wałów Chrobrego. Użytkownikiem wieczystym nabrzeża Wieleckiego i bulwaru Chrobrego jest Polsteam Żegluga Szczecińska, w której udziałowcami są dwie firmy – Żegluga Polska SA (z grupy PŻM) Polskiej Żeglugi Morskiej)oraz spółka miejska Żegluga Szczecińska.

Aby miasto mogło przejąć te tereny, musi nabyć resztę udziałów w Polsteam Żegluga Szczecińska. Dzięki temu można będzie pozwolić Żegludze Szczecińskiej faktycznie przejąć kontrolę nad Nabrzeżem Wieleckim i Bulwarem Chrobrego. Ma to pozwolić na rozpoczęcie modernizacji nabrzeży. Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku miasto informowało, że została podpisana umowa przedwstępna, a Żegluga Szczecińska posiada odpowiednie zgody na przeprowadzenie transakcji. Okazało się jednak, że Żegluga Polska SA nie uzyskała wymaganej zgody Skarbu Państwa, który w dodatku zaproponował miastu odkupienie jego udziałów.

W grudniu 2017 roku do przewodniczącego Rady Miasta Szczecin trafiło pismo z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zdaniem resortu Polsteam Żegluga Szczecińska nie rozważa transakcji przeniesienia własności nabrzeży, gdyż ich eksploatacja jest rentowna. Miasto ma jednak inne zdanie na ten temat. W listopadzie ubiegłego roku Żegluga Szczecińska zdecydowała się na skierowanie sprawy na drogę sądową przeciwko Polsteam – Żegluga Szczecińska. Sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu powództwa poprzez zakaz obciążania nabrzeży ograniczonymi prawami rzeczowymi, a także zakaz oddawania ich w najem, dzierżawę, leasing i użyczenie.

(dar)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Spawacz z Gryfii
2018-03-27 12:43:10
Za 9 miesięcy ub. roku skasowała 32 tys. zł, więcej niż ja, który zasuwam w doku.
agresssor
2018-03-27 11:49:16
PiSowski burdel .Przypominam Ministerstwu Gospodarki Morskiej i Śródlądowej ze miasto Szczecin jest miastem polskim a wszystkie te firmy są firmami państwowymi. Więc o co chodzi w tym burdelu ?O jakiej rentowności tu mowa ? kto ma odkupić nabrzeże ? miasto polskie od władz polskich .Brudziński do roboty
do ....
2018-03-27 11:26:33
Żadnej radnej w zarządzie stoczni Gryfia nie ma, więc nie kłam.
wert
2018-03-27 10:26:54
niech PŻM natychmiast oddaje nabrzeże Szczecinowi !
....
2018-03-27 10:16:43
Ktos wie co dokladnie Pani radna wykonuje w zarzadzie stoczni gryfia i ile za to kasy bierze? bo przeciez wykształcenia w tym temacie nie posiada.
elektorat
2018-03-27 09:33:43
Szkoda, że poprzedni prezes spółki podległej PŻM Mark Wit tak szybko zrezygnował z pracy, jak go żona wepchnęła na stołek. Teraz mógłby walczyć o interes PŻM, a ona o ... No właśnie, o czyj, bo nikt jej nie rozumie, nawet ona sama siebie.
nb
2018-03-27 09:05:24
Widocznie nowy prezes spółki jeszcze się nie nauczył, co ma mówić.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA