Poniedziałek, 22 grudnia 2025 r. 
REKLAMA

Most przejezdny, ale...

Data publikacji: 11 września 2015 r. 21:14
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:34
Most przejezdny, ale...
 

Dostęp do nowej infrastruktury łączącej część lądową miasta i Ostrów Brdowski jest nieograniczony i niczym nieutrudniony - twierdzi spółka Mars Most Brdowski. To odpowiedź na pismo marszałka zachodniopomorskiego, który wezwał firmę do złożenia wyjaśnień w tej sprawie.

REKLAMA

Przypomnijmy, że 26 sierpnia otwarto dla ruchu drogę dojazdową, łączącą ul. Ludową w Szczecinie z nowym mostem Brdowskim. Był to II etap przedsięwzięcia pn. Połączenie mostowo-drogowe w celu skomunikowania terenów inwestycyjnych Gryfia Biznes Park”. 

Marszałka Olgierda Geblewicza zaniepokoiły informacje w mediach o ograniczeniu możliwości korzystania z mostu, w tym przez pracowników Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Zażądał wyjaśnień od inwestora i zapowiedział kontrolę. Powszechna dostępność mostu i drogi była bowiem warunkiem przyznania unijnego dofinansowania na poziomie 85 proc. kosztów.

Spółka Mars Most Brdowski poinformowała w piątek, że dostęp do całości nowo wybudowanej infrastruktury jest nieograniczony i niczym nieutrudniony, a jej użytkowanie - bezpłatne i ogólnodostępne.

- Żaden z podmiotów nie zwracał się dotychczas do spółki Mars Most Brdowski z informacją bądź zastrzeżeniem dotyczącym trudności w korzystaniu z infrastruktury - czytamy w stanowisku zarządu spółki.

Zarząd dodał, że według jego wiedzy, zastosowane rozwiązania zapewniają wszystkim podmiotom funkcjonującym na terenie Gryfia Biznes Park możliwość dojazdu od granicy inwestycji w głąb Ostrowa Brdowskiego.

Tymczasem MSR Gryfia poinformowała, że ustala z Zarządem Dróg i Komunikacji Miejskiej optymalną trasę przejazdu transportu publicznego na tym terenie. W rozmowach uczestniczy też Bilfinger Mars Offshore, firma budująca na Ostrowie Brdowskim fabrykę fundamentów morskich elektrowni wiatrowych.

- Równolegle prowadzone są rozmowy z przewoźnikami na temat możliwości zorganizowania transportu dla pracowników, co pozwoli zastąpić przeprawę promową - podała w komunikacie MSR Gryfia. ©

(ek)

Fot. Robert Stachnik

 

 

 

REKLAMA

Komentarze

@jerzyn
2015-09-13 17:50:57
No skoro to jest grunt Bilfinger'a to przecież na swoim może sobie zbudować co chce - aby było zgodne z planem zagospodarowania i pozwoleniem na budowę. Prawda? Choć z tego co wiem, ogrodzenie i bramy pozwolenia na budowę nie wymagają, a wręcz przeciwnie - masz prawo ogrodzić SWÓJ teren.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jerzyn
2015-09-12 16:54:36
Tak sam most jest dostępny dla każdego , piękny jest widok na Odrę widać doki ,stocznie i pochylnie ,nawet statki i pontony budowane na terenie stoczni szczecineckie . pis twierdzi że tam hula wiatr. Tyko po zejściu z mostu jest teren bilfinger mars offshore zagrodzony bramą . Gdzie żaden pracownik GRYFII nie ma wstępu ,a samochody które chcą przejechać muszą płacić myto ponoć 150 zł.a do przejazdu jest odcinek 100 m . Jestem ciekaw czy stocznia też płaci za możliwość dotarcia do doku nr 5
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Paweł
2015-09-12 12:33:43
Szefu nie przytulił odpowiedniej prowizji za dofinansowanie i teraz szuka jak by tu jednak wyciągnąć jeszcze, albo za karę uwalić. Nikt nie widzi problemów, ale on tak.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA