Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Monitoring bez konkretów

Data publikacji: 03 kwietnia 2022 r. 21:06
Ostatnia aktualizacja: 04 kwietnia 2022 r. 20:54
Monitoring bez konkretów
System monitoringu nie stanowi obligatoryjnego wyposażenia autobusów komunikacji miejskiej. Fot. Marek Klasa  

Radny miejski Krzysztof Romianowski 8 marca wystąpił z interpelacją dotyczącą monitoringu w nocnych autobusach w Szczecinie. Niemal trzy tygodnie czekał, by miasto odpowiedziało mu to, co wie przeciętny pasażer. Czyli że obecność monitoringu w nocnym autobusie to sprawa losowa i nie jest wymagany.

- W związku z sytuacjami pobić kierowców autobusów w nocnej komunikacji, bardzo proszę o informację, ile codziennie wyjeżdża brygad nocnych na terenie Szczecina i w ilu autobusach, które są kierowane na linie nocne, zainstalowany jest monitoring - napisał Krzysztof Romianowski. - Proszę także o dane od wszystkich przewoźników realizujących kursy nocne na terenie Szczecina, tj. SPA Dąbie, SPA Klonowica oraz PKS Szczecin.

Przewoźników jest więcej, bo kursy na terenie Szczecina realizuje także Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. W odpowiedzi udzielonej przez Annę Szotkowską, zastępcę prezydenta miasta, radny znajdzie dokładną liczbę pojazdów kierowanych przez każdą ze spółek na 13 linii kursujących w dni powszednie i 15, które kursują wyłącznie w soboty i niedziele.

- System monitoringu nie stanowi obligatoryjnego wyposażenia autobusów komunikacji miejskiej, brak jest więc podstaw, by wymagać od przewoźników kierowania na linie nocne autobusów z monitoringiem pokładowym - odpowiada Anna Szotkowska. - Autobusy ekspediowane są na linie przez dyspozytorów zajezdni. Pojazdy nie są również na stałe przypisane do obsługi jednej linii, co oznacza, że każdego dnia dyspozytor może kierować na nie zarówno pojazd wyposażony w monitoring, jak i bez tego systemu.

W związku z powyższym nie jest możliwe udzielenie odpowiedzi na pytanie w części dotyczącej liczby wyposażonych w monitoring pojazdów obsługujących linie nocne. ©℗

ToT

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

STETTIN
2022-04-05 17:47:20
kiedyś wcisnąłem przycisk napadowy. dyspozytor z centrali ruchu zadzwonił do mnie po .... 40 MINUTACH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pasażer
2022-04-04 20:02:05
Niech radni zaczną jeździć komunikacją miejską i ryje im obija to może zmądrzeją Poczekajmy do wyborów to zobaczymy co będą ćwierkać???
Kierowca
2022-04-04 15:56:16
Tym samym dano jasno do zrozumienia kierowcom oraz pasażerom,że ich bezpieczeństwo przez pracodawcę nie jest priorytetem i pozostaje poza marginesem zainteresowania.SUPER
moncia
2022-04-04 08:23:31
Ten brak konkretów w przypadku monitoringu to jest takie nawijanie makaronu na uszy .
Morele
2022-04-04 05:56:13
Przecież monitoring w autobusach jest Miasta i to Miasto odpowiada za montaż a nie Spółki. Jest ponoć w autobusach centralny system zarządzania komunikacja miejską za 50 baniek w skład którego wchodzi również monitoring.
Strach
2022-04-04 02:29:26
W Szczecinie autobusami KOMUNIKACJI Miejskiej strach jeździć w dzień a co dopiero w nocy
Edek
2022-04-03 22:08:03
Na kiego te wi fi w autobusach czy tramwajach a nie ma monitoringu. Wprowadzić uchwałę że ma być monitoring i tyle
PpP
2022-04-03 21:27:15
Obudził się 😁A nie lepiej gdyby ZDTiM oraz PKS zamiast wydawać kasę na wi-fi i inne idiotyczne inwestycje podpisały umowę z którąś z firm ochroniarskich? Niestety na policję często nie można liczyć w takich sytuacjach. Każdy autobus i tramwaj wyposażyć w alarm napadowy i realnie podniesie to poziom bezpieczeństwa

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA