Miliardy na tory z Poznania do Szczecina
[GALERIA]
Data publikacji: 23 maja 2020 r. 14:09
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020 r. 08:08
Trwają prace na magistrali E59 Poznań – Szczecin. Powstają bardziej dostępne perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną.
Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin-Dąbie.
– W Wielkopolsce, na szlaku Poznań – Wronki, pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami – informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK SA. – Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie.
Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin-Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem-Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. W Stargardzie nowy wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi system komunikacji w mieście.
Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin-Dąbie to inwestycja warta ok. 4 mld zł. Kwotą ok. 2,2 mld zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej – instrument „Łącząc Europę” (CEF). Realizacja zadania planowana jest do końca 2022 r.
(reg)
Fot. PLK
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@SromotnikBezwstydny
2020-05-25 00:37:19
pocieszny jesteś w tym hejterstwie - ta frustracja to chyba efekt utraconej kasiorki - nikt nie zmarnował tyle kasy w kolejnictwie co rzad PO/PSL nawet rzutem na taśmę udało im się sprywatyzować PKP Energa... nie wiadomo po co...
Swoją droga nie rozumiem tego potężnego nakładu inwestycji jeśli nie rozwiąże się systemowych ograniczeń - należy pomyśleć o podniesieniu napięcia w sieci trakcyjnej (stopniowo do co najmniej 6kV w połączeniu z modernizacja lokomotyw i osprzętu trakcyjnego), do tego automatyzacja by podnieść bezpieczeństwo - koniec z pijanymi dróżnikami i nastawniczymi) - taki program świetnie nadawałby się do tego by budować nasz rodzimy przemysł i kadrę inżynierską.
SromotnikBezwstydny
2020-05-24 12:48:10
Tylko miliardy z UE troszkę zmuszają PiSdzielczych darmozjadów i krętaczy do modernizacji kaczej PRLki... Tu kawałek torowiska, tam jakiś most czy wiadukt ,ówdzie kawałek szosy -rozgrzebią, nie kończąc( vide węzeł Kijewo, S3,tunel świnoujski itp.) zżerają miliardy Euro....
ixol
2020-05-24 10:30:45
Wreszcie coś się powoli ruszyło. Oby się udało.
Zbyt długo dewastowano polską kolej, doprowadzając do wykluczenia komunikacyjnego wiosek i miast, a nawet całych regionów.
Robert
2020-05-24 09:36:31
Raczej ze Szczecina do Poznania, a nie odwrotnie! Historycznie pierwszy pociąg, który w życiu zobaczyli poznaniacy wjechał ze Szczecina.
Od 2006 roku nasze wspaniałe koleje organizowały przebudowę, początkowo zupełnie sensownie jak na XXI wiek do 200 km/h. Niestety biedaczyska nie zdążyły w poprzedniej perspektywie finansowej i pieniądze przepadły. Dziarsko zabrali się w nowej perspektywie od 2014 roku i już sukces! Po 14 latach w końcu coś robią. Niestety prędkość będzie taka jak w latach 30. XX wieku na trasie Berlin-Szczecin.
Żenujące to nasze pseudo mocarstwo regionalne, ze swoją niemocą, pomimo że UE sypneła już kasą na inwestycję 200 km/h już w 2006 roku.
zgred
2020-05-24 09:21:16
Jak już wszystko zrobią, to tak się ułoży rozkład jazdy pociągów aby nic nie pasowało z połączeniami i przesiadkami z ościennych miast. Będzie pusto i wygodnie dla Szczecina.
No, ale kogo prowincja w Szczecinie obchodzi.
Dla mnie przykładem jak traktuje się region poza Szczecinem jest rozkopany węzeł Rzęśnica. Od strony Chociwla nie da rady wjechać do Szczecina, bo trzeba tylko skręcać w prawo na Goleniów. I to ile miesięcy.
O węźle Kijewo wstyd pisać.
Chwilkowski
2020-05-24 08:32:21
Marnowanie kasy. Trzeba podnieść prędkość powyżej 160km/h np 250km/h a wtedy znikną wszystkie przejazdy kolejowe i kolej będzie oplacalna bo szybka. Do Gdańska tak jest a u nas PIS tylko gada i buduje stepki w krzakach
@17:20:11
2020-05-23 23:50:53
Prawie w 100 % racja !Może poza ocipieniem klimatu . Bezkrytycznym fanom unii Polska i jej wartości raczej sa obce, za euro oddadzą pewnie wszystko - nawet matkę .
ha, ha, ha
2020-05-23 21:18:32
"Powstają bardziej dostępne perony..." tzn. że można wpaść między wagon a peron, ponieważ w Polsce obowiązują takie skrajnie jakby miał u nas wciąż kursować tabor radziecki/rosyjski, niestety dla pasażerów to udręka wsiadania - odl. lub wysokość krawędzi peronu niedopasowana do wagonów!
@ Do Januszy europejskich
2020-05-23 18:18:27
Ile bierzesz od ruskich za pisanie takich bzdetów?
Do Januszy europejskich
2020-05-23 17:20:11
Wejściu do Unii zawdzięczamy przede wszystkim utratę suwerenności, zawłaszczenie rynku, tysiące durnych ograniczeń i uregulowań, likwidację polskiego przemysłu, ogromną emigrację przeważnie młodych ludzi powodującą lukę pokoleniową w kraju, ocipienie klimatu, promocję dewiacji na ulicach i wkrótce podmianę etniczną. Do przejęcia zostały jeszcze polska ziemia uprawna i polskie lasy. Potem można gasić światło.
Dwa PO_niższe wpisy
2020-05-23 16:03:12
PO_chodzą od niekumatych, którzy nie "czają" iż @ Dumny to po...eb (Neumann) robiący za trolla. Wszyscy trzej to p..y (Neumann).
Dziękujemy Unio
2020-05-23 15:55:04
Dzięki Unii Europejskiej Polska wciąż się rozwija
Do Dumny
2020-05-23 15:17:35
Odbudowę Polski zawdzięczamy sami sobie, że glosowaliśmy za wejściem do UE. Panu Dudzie oraz "Naczelnikowi" zawdzięczamy bajzel, kumoterstwo, marnotrawienie pieniędzy pochodzących z naszych podatków i z UE. Zwiększenie ilości pieniędzy zawdzięczamy wzrostowi gospodarczemu na całym świecie.Jak się skończy dobra koniunktura to "Dumny" może zrozumie, do czego doprowadziły rządy nieudaczników i kolesi z PIS-u.
Dumny
2020-05-23 14:45:18
Odbudowę Polski z ruiny zawdzięczamy wyłącznie Panu Prezydentowi Dudzie i rządowi PIS-u pod światłym kierownictwem Pana Prezesa - Naczelnika Państwa.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.