Amazon wspólnie z Fundacją “Dr Clown” zorganizował świąteczne atrakcje dla małych pacjentów z sześciu placówek znajdujących się w pobliżu centrów logistycznych firmy. Specjalnie dla podopiecznych szpitali przygotowano ponad 700 prezentów, kolorowe iluminacje, świąteczne choinki i występy artystyczne. W sobotę dzieci ze szpitala “Zdroje” obejrzały specjalny pokaz choreograficzny z rekwizytami led i wysłuchały świątecznej piosenki w wykonaniu śpiewaka operowego.
- Mikołajki to niezwykły dzień, na który z niecierpliwością i utęsknieniem czeka każde dziecko. Dotyczy to także małych pacjentów, którzy ten wyjątkowy czas muszą spędzić w szpitalu. Każdego roku nasi pracownicy starają się, aby dla wszystkich maluchów ten dzień był radosny - mówi dr n. med. Łukasz Tyszler, dyrektor szpitala “Zdroje” w Szczecinie. - Niestety, obecne okoliczności związane z pandemią ograniczyły nasze możliwości działań w tym zakresie. Tym bardziej jesteśmy bardzo wdzięczni i pragniemy serdecznie podziękować naszym tegorocznym Mikołajom, czyli pracownikom Amazon i wolontariuszom Fundacji “Dr Clown” za to, że pamiętają o naszych najmłodszych pacjentach i przygotowali dla nich nie tylko wspaniałe prezenty, lecz także uatrakcyjnili ten dzień wyjątkowym występem artystycznym.
- Od ponad 20 lat wykorzystujemy dobroczynne właściwości uśmiechu, aby wspierać chorych w powrocie do zdrowia. W obecnej sytuacji dzieci w szpitalach są jeszcze bardziej odizolowane i mają utrudniony kontakt z najbliższymi, co wzmaga w nich poczucie niepewności i strachu - mówi Agata Bednarek, prezes Fundacji “Dr Clown”. - Doktorzy Clowni na co dzień dbają o to, aby dzieci miały jak najwięcej okazji do radości. Szczególnie teraz, w tym przedświątecznym czasie to dla nas ważny, aby każdy pacjent otrzymał ciepło i odrobinę magii.
Świąteczne atrakcje przygotowano dla podopiecznych szpitala “Zdroje” w Szczecinie, Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Bytomiu, Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu, Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci - Łupkowa, Ośrodka im. M. Konopnickiej w Łodzi oraz Milickiego Centrum Medycznego.
- Na akcje przedświąteczne przeznaczamy ponad pół miliona złotych. Dlatego bardzo nas cieszy, że pracownicy Amazon zadbali o świąteczną atmosferę, niosąc pomoc i wsparcie chorym dzieciom oraz potrzebującym rodzinom. Mamy nadzieję, że nasza akcja wprowadziła promyk nadziei i radości dla szpitalnych pomieszczeń - dodaje Blanka Fijołek, CEE PR&Community Manager w Amazon.
(isz)