Niedziela, 06 października 2024 r. 
REKLAMA

Mieszkańcy powiedzieli „nie” terminalowi kontenerowemu

Data publikacji: 08 lipca 2024 r. 21:29
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2024 r. 13:46
Mieszkańcy powiedzieli „nie” terminalowi kontenerowemu
 

Mieszkańcy Świnoujścia z osiedla, w którym ma powstać terminal kontenerowy, jednogłośnie zagłosowali przeciw lokalizacji terminala kontenerowego na swojej plaży. Przez aklamację. - Podczas budowy gazoportu zapewniano nas, że na wschód od ul. Ku Morzu nie powstanie już żadna przemysłowa inwestycja. Tutaj mamy naszą plażę, niezwykłe zabytki, ostatnie miejsca rekreacji. Oszukano nas - tłumaczą rozmówcy „Kuriera”.

Było to spotkanie mieszkańców osiedla Warszów, które poprzedziło sesję Rady Miasta dotyczącą terminalu kontenerowego, która ma odbyć się we wtorek, o g. 14.30 w hotelu Interferie. Najważniejszym punktem spotkania była opinia mieszkańców w sprawie tej inwestycji. Wszyscy obecni na spotkaniu mieszkańcy zagłosowali przeciw terminalowi, żaden się nie wstrzymał, żaden nie podniósł ręki „za”. Warto dodać, że nie jest to pierwsze takie głosowanie mieszkańców w tej sprawie. Stanowcze „nie” powiedzieli już podczas zebrania mieszkańców w czerwcu 2017 roku.

Głosowanie poprzedziła relacja prezydent Joanny Agatowskiej oraz jej zastępcy Arkadiusza Mazepy ze spotkania m.in. z przedstawicielami inwestora chcącego wybudować terminal kontenerowy. Warto dodać, że ci mają pojawić się osobiście na wtorkowej sesji Rady Miasta. Z relacji samorządowców wynika, że przedstawiciele katarsko-belgijskiego konsorcjum nie wiedzieli o wielu brakach infrastrukturalnych bezpośrednio lub pośrednio powiązanych z ich inwestycją, tj. brakiem dróg dojazdowych, bocznic czy problemami z zaopatrzeniem w wodę (czyli w związku z kwestiami, które w swoim odwołaniu do decyzji lokalizacyjnej wskazał samorząd), a także społecznych, bo sądzili, że lokalnie ta inwestycja jest w Świnoujściu akceptowana. Tymczasem od lat wiadomo, że wcale nie jest. Pominięto konsultacje społeczne. Wbrew pierwszym zapewnieniom - nie było też żadnego referendum. „Kurier” o sprawie informował wielokrotnie.

Mieszkańcy prawobrzeżnej części Świnoujścia przeciw terminalowi protestują wspierani także przez tych mieszkańców lewobrzeża, którzy nie chcą, żeby miasto „z modnego kurortu zamieniło się w drugą Gdynię”. Uważają, że samorząd pod wodzą Janusza Żmurkiewicza niespecjalnie słuchał ich głosu i stąd m.in. fałszywe przekonanie, że tej inwestycji sprzeciwią się tylko Niemcy, które powielają krajowe media. - Zwyczajnie nas przez lata ignorowano - padały głosy z sali.

Na terminalu kontenerowym ma się nie skończyć. Zgodnie z informacją wzbogaconą o wizualizację, która wpadła w ręce samorządowców, podaną na spotkaniu przez radnego Dariusza Krzywdę - plany decydentów zakładają nie tylko budowę kontrowersyjnego terminala kontenerowego przez katarsko-belgijskie konsorcjum, ale dalej na wschód - także portu uniwersalnego. Problem w tym, że jest to kolejne złamanie społecznej obietnicy złożonej mieszkańcom przez przedstawicieli władz portu oraz polityków podczas budowy gazoportu, że kolejne tereny, objęte zresztą programem ochronnym NATURA 2000, nie będą przez port anektowane.

Przypomnijmy, że blokada ul. Ku Morzu w związku z tzw. strefą bezpieczeństwa to z punktu widzenia zarówno mieszkańców, jak i świnoujskich samorządowców tylko pretekst, bo chodzi o to, żeby do ruiny doprowadzić dwa czołowe zabytki regionu, tj. latarnię morską i Fort Gerharda, wypędzić ludzi z plaży na Warszowie, żeby inwestor nie martwił się o ruch turystyczny obok swojej inwestycji - tak podczas budowy, jak i eksploatacji.  Mieszkańcy są zdeterminowani, żeby walczyć o swoją „małą ojczyznę”. Zapowiadają kolejne protesty.

Tekst i fot. BaT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kaśka
2024-07-21 13:10:22
Czytam artykuł, czytam komentarze i nie wiem dlaczego nie wypowiadają się osoby które pamiętają terminal kontenerowy w Świnoujściu. Może dlatego, że był to nierentowny. Pan Marchewka mógł nie pamiętać, choć wydaje się, że był dorosły, Pan Gróbarczyk nie był zainteresowany sprawami przeładunków portowych. Znam kogoś, kto przywoził na pontonach suwnice z portu kontenerowego w Świnoujściu do portu w Szczecinie. Zdjęcia mogę poszukać.
mark
2024-07-18 14:54:42
Wiecie co ludzie takiej glupoty jak ci co demonstrujom przeciw-jeszcze nie widzialem. Zycze wam wszystkim zebyscie w tej usmiechnientej Polsce mieli co do gara wlozyc Zebyscie nie musieli prosic u Niemca na chleb Polska jednak to olbrzymi -Ciemnogröd
@Do @Nick`
2024-07-15 19:17:26
Za niemieckie pieniądze deprawuje się polską młodzież2024-07-10 12:50, zaburza i niszczy strukturę rodziny i kupuje wedle uznania, takie a nie inne przekonania i poglądy kadry naukowej uniwersytetów. Ustala kto zasługuje w Polsce na stereotypowe miano faszysty. Tak osłabia się strukturę narodu i niszczy państwo. Wszystko to pod okiem i często przy współudziale polskich polityków i przy biernej postawie polskich służb specjalnych. Bez względu na opcję polityczną proceder ten trwa nieprzerwanie .
@Yoo
2024-07-11 14:32:23
"interes państwa i przyszłych pokoleń" - ale ty nie rozumiesz że tu nie ma żadnego interesu państwa, oszukano was. Pisowska mafia chciała na tym lody kręcić i wmówiła wam jaka to kluczowa inwestycja dla gospodarki i bezpieczeństwa. A tak naprawdę to hajs zarobiłby prywatny inwestor i chińczycy, bo mieliby nowy port zbytu swojego badziewia. Polska miała by z tego guzik w pętelce. A mieszkańcy Świnoujścia same straty
Yoo
2024-07-10 21:17:08
Ta natura 2000 jasne nikogo nie obchodzi interes państwa i przyszłych pokoleń tylko ze tu i teraz spadną wam ceny nieruchomości i 20 lat na zmywaku w GB pójdzie się pier.....
@Leszek
2024-07-10 19:56:57
w pierwszej kolejności ABW powinna przyjrzeć się takim wpisom, jak twój, bo twoi mocodawcy to katarsko-arabsko-chiński interes? Terminal kontenerowy to nie polska racja stanu i nie bezpieczeństwo kraju. To biznes...no właśnie czyj? I te kiełbaski serwowane tak, niby spontanicznie przez prywatnych sponsorów? Idźcie, wynoście się sprzedawczyki. Precz od plaży na Warszowie i obszarów Natura 2000, oraz zabytków na prawobrzeżu Świnoujścia.
mieszkaniec Warszowa
2024-07-10 19:51:18
Bedą dalsze protesty, bo nie ma naszej zgody i nie będzie. Nie oddamy plaży i obszaru Natura 2000. Nie pozwolimy doprowadzić do zniszczenia i ruiny zabytków: Fortu Gerharda. Latarni Morskiej i przepięknego Falochronu Centralnego (dawniej nazywanego falochronem wschodnim).
@@ @Ta Agatowska, to
2024-07-10 18:56:41
Dla was pewnie lepsza była by B. Nowak z jej słynnym zdaniem: "Głosowałam tak, jak potrzebowało PiS". Bo przecież zdanie mieszkańców, wyborców, partnerów się nie liczy, ważne czego chce partia i prezes. Tfu!
@@ @Ta Agatowska, to
2024-07-10 18:45:46
Obserwuję od ponad 20 lat. Były lata tłuste i chude. Dlatego jestem spokojny.
@ @Ta Agatowska, to
2024-07-10 18:07:57
Doczytaj wpis do końca i sam się zastanów czy Agatowska reprezentuje rzeczywiście interes mieszkańców. Nie myśl tylko o dobrych latach, pomyśl tez o gorszych.
@@Ta Agatowska, to
2024-07-10 17:21:11
Lepiej bym nie napisała. Tak, Pani Prezydent, Joanna Agatowska to jest prawdziwy człowiek. Z krwi i kości polityk, Świnoujścianka, która rozumie, która chce rozumieć problemy mieszkańców i wyciąga pomocną dłoń. Brawo Pani Prezydent! Świetny start!!!
@Swinoujszczanin
2024-07-10 12:55:34
Te dzbanie. Po pierwsze mówi się jełopie " Świnoujścianin". Szczasz to ty w gacie! Po drugie. Patologia na Warszowie, na Modrzejewskiej 20 to twoi kumple z krzywej, czy z innej suteryny na lewobrzeżu Świnoujścia. Po trzecie łapy precz te brudne od naszej plaży, zabytków i obszaru Natura 2000. Bujaj się frajerze!
@Ta Agatowska, to
2024-07-10 12:54:46
Robi dokładnie to, co do niej należy - reprezentuje interesy mieszkańców swojego miasta. Mieszkańców, nie polityków, nie arabskiego inwestora czy żydowskich banków, które oczywiście też na tej inwestycji łapę położą. Wiem ze dla pisowców to wielkie zaskoczenie że można mieć zdanie odmienne od linii partyjnej ale patrzcie i się uczcie, może kiedyś do tego dojrzejecie!
@Do @Nick`
2024-07-10 12:50:57
Co to ma idioto wspólnego z wPiSem do którego się odnosisz? Aż tak jesteś tępy że nie potrafisz naPiSać czegoś z sensem i na temat? PiSowska propaganda aż tak bardzo ci mózg wyżarła?
@Michał
2024-07-10 12:48:20
Kolejny pisowki kretyn, nie wiedzący do czego służy caps lock ani znaki interpunkcyjne. Jakie to typowe dla pisowskich fanatyków. Patriotyzm na japie, a język ojczysty w dupie. Zakłamani hipokryci
Jak widać
2024-07-10 12:34:19
Jak widać, obietnice Kosiniaka-Kamysza o akademikach za złotówkę okazały się bardziej chwytliwe na plakatach wyborczych niż w rzeczywistości. Ceny zakwaterowania studentów nadal rosną, a polityczne deklaracje o tanim zakwaterowaniu stały się kolejnym przykładem, jak łatwo jest obiecywać i nie zrealizować. Studenci mogą tylko marzyć o złotówkowych akademikach, patrząc na swoje rosnące rachunki i przypominając sobie słowa lidera PSL – To jest nasza kolejna gwarancja.
Do czy to ma sens?
2024-07-10 11:26:31
Jeżeli Niemcy protestują w tej sprawie , to ma to sens , inaczej by tego nie robili . Prosto , łatwo i na temat .
Andrea
2024-07-10 10:34:34
Proponuję postawić ten terminal na Pustyni Błędowskiej, może morza tam nie ma ale jest piasek. Trzeba się było w porcie nie osiedlać.
czy to ma sens?
2024-07-10 10:23:05
jeśli będą realne zyski to budować jak najszybciej ale jeśli to ma być tylko wydumana inwestycja w stylu kanału na mierzei to lepiej dać sobie spokój.
Z boku
2024-07-09 23:55:18
Małomiasteczkowość, matolęctwo, ciasnota umysłowa - zarówno po stronie mieszkańców, jak i tych, którzy proponują lokalizację.
@Ciekawy
2024-07-09 22:37:01
Dlatego mieszkańcy Warszowa opowiedzą się jednoznacznie, aby terminal kontenerowy wybudowali tobie pod stawa młyny, a ty zostaniesz ze swoim szwagrem łapotkowym. Dlaczego szwagier?
Do @Nick
2024-07-09 20:04:37
Polska ma zadbać o to, by kontrolowana przez Rosjan rafineria we wschodnich Niemczech – Schwedt miała odpowiednią ilość ropy. Rosyjska ropa jest tańsza, niemiecka rafineria będzie wykańczała ekonomicznie te polskie, które nie omijają sankcji. Jeszcze chwila, a rosyjski gaz popłynie Nord Stream I i Nord Stream II.
Gość
2024-07-09 19:37:31
Ile Wam Niemcy obiecywali aby nie powstała ta inwestycja która dla Polski to okno na świat i duże pieniądze.
DoObserwator
2024-07-09 19:30:19
Naród, który traci pamięć przestaje być Narodem – staje się jedynie zbiorem ludzi, czasowo zajmujących dane terytorium.
To się po
2024-07-09 19:07:12
To się po prostu w głowie nie mieści. Nie mieści mi się w głowie że oni mają poparcie. Kim są ci ludzie którzy ich popierają ? Bez poparcia oni by się nie odważyli tak postępować. Czy wy ludzie oszaleliście? Czy wy takiej Polski chcecie ? Czy wam nie wstyd ? Czy wy macie honor zasady ? Proszę Was przejrzyjcie na oczy
Ta Agatowska, to
2024-07-09 18:47:42
jakaś dziwna jest. Lansuje się na utrudnianiu rozwoju gospodarczego własnego(?) kraju. Koniec końców może być taki, że ona zwieje w jakieś pewnie europejskie parlamenty, a Świnoujście zostanie na jednej turystycznej karcie i to z tej drugiej strony miasta. Teraz wystarczy, że znowu wpływowy miłośnik wirusów znany z programu operacyjnego komputera przewidzi powstanie nowego śmiertelnego wirusa jak już to w historii raz zrobił i Świnoujściu Caritas będzie musiał żywność dowozić do pustych hoteli.
Michał
2024-07-09 18:27:00
Tuskowy orlen juz sprowadza ropę z Rosji i ją dostarcza do wschniemieckiej petrochemii !!
Michał
2024-07-09 18:25:20
PO 7 miesiacach rządów tuska juz jest POTEŻNA DZIURA BUZDZETOWA! Unia wprowadzila za namową tuska procedure nadmiernego deficytu! To zrobili celowo! ABY NIE DAWAC OD 1 STYCZNIA 800PLUS ORAZ 13 I 14 NASTEK DLA EMERYTOW I RENCISTÓW I ABY JUZ NIE FINANSOWAĆ ZAKUPÓW UZBROJENIA! ABY PUTIN MORDERCA MOGL ŁATWO NAPAŚĆ NA POLSKĘ!!
Do do kretyna "do"
2024-07-09 18:10:20
Do debila mądrali z 2024-07-09 14:30:59 . Nnoooo na pewno jesteś ponad normami schamienia. W ogóle co to za idiotyczny komentarz . Zgodnie z wychowaniem rodzinnym, schamieniem jak widać( a te mądrości to naszej klasy zasłyszane?-dobry żart, uczony od 7 boleści ?
Zuza
2024-07-09 18:01:28
A może lepiej by było nie na wyspie a np w Kołobrzegu?
Michał
2024-07-09 17:53:14
Aresztowanie bezpodstawne ks. Olszewskiego i Pani wiceminister sprawiedliwosci jest po to aby odwrócić UWAGĘ NARODU OD LIKWIDACJI POLSKI PRZEZ TUSKA! NIE BEDZIE PORTU KONTENEROWEGO, NIE BEDZIE CPK, NIE BEDZIE DRÓG DO CPK, NIE BEDZIE ELEKTROWNI ATOMOWEJ, NIE BEDZIE ZAKUPÓW SPRZETU DLA WOJSKA PODCZAS TRWAJACEJ WOJNY! POLSKI MA NIE BYĆ! Maja byc niemcy! Ma byc zlikwidowany traktat unijny miedzy Polską a unia! DO TEGO WY POLACY PRZYŁOZYLISCIE REKĘ W WYBORACH!!
@Krzysiek
2024-07-09 17:37:05
A weźcie wy się w tej swojej propagandzie i manipulacji przynajmniej umówcie na jedną, wspólną wersję. Bo raz twierdzicie że Putin się cieszy, za chwilę że Niemcy. A kto następny, może król Albanii albo San Escobar? Putin największą bekę, to ma z waszych politycznych przepychanek i prób wywołania wojny domowej w Polsce, tylko dlatego że pisuar nie może się pogodzić z utratą władzy i kopie dołki pod nowym rządem jak tylko może. Z patriotyzmem na ustach, działacie na szkodę Polski.
@@fila
2024-07-09 17:30:58
S3 powiadasz? Masz, zapoznaj się z faktami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S3_(Polska)#Historia_budowy Sam zobacz ile umów wykonawczych czy choćby projektowych zostało podpisane po 16 listopada 2015 - czyli dniu zaprzysiężenia rządu pis. Bo nie chodzi o datę oddania, która wypadała już za czasów rządu pis, który to chętnie się chwalił "osiągnięciami" przy odbiorze kolejnych odcinków, tylko właśnie o to, który rząd zabiegał o budowę, podpisał umowę i zabezpieczył środki. Nie kłam!
@@Fila
2024-07-09 17:18:00
"Dlaczego przez kilkadziesiąt lat nie wybudowano połączenia pn-pd (S3)" - no właśnie, dlaczego pis przez 8 lat nie ukończył s3, którą zaczęli jeszcze poprzednicy?
@Nick
2024-07-09 17:14:09
Że co niby "PiS wybudował"? Tunel w Świnoujściu? Weź mnie nie rozśmieszaj tą demagogią. Tunel pod Świną to pomysł liczący sobie już dekady, i gdyby nie zaangażowanie i samozaparcie władz Świnoujścia, to nigdy by nie powstał. Przestańcie sobie przypisywać cudze zasługi łgaże! Tak samo "PiS wybudował" tunel, jak Krzystek posłuchał apeli PiSu o przywrócenie lini autobusowej A... Że wam nie wstyd tak kłamać bezczelnie...
Krzysiek
2024-07-09 16:59:01
Szkoda tylko że Putin po takich protestach każe otwierać szampana i zaciera ręce bo mu to pasuje żeby w Świnoujściu nie było Terminala Kontenerowego. Oj, bardzo mu to pasuje i będzie to popierał żeby ani w Świnoujściu ani w Polsce nic nie było
Mój nick
2024-07-09 16:45:41
Tylko 1 g złota od zabitego przez Niemców w Polsce ile to jest?
Nick
2024-07-09 16:44:20
A tunel też do zasypania ? No przecież go PiS wybudował ! Trzeba go zasypać i to jak najprędzej tam tylko barki i promy kto to słyszał żeby jakieś tunele budować ! Portu nie terminali też nie a więc cofamy się w rozwoju proponuję by rząd nie dawał żadnej kasy na ten region Polski mieszkańcy chcą się cofnąć do średniowiecza !
@TakiDrugi
2024-07-09 16:20:04
No i co te twoje "założenia" mówią? Bo ja nie mam dostępu do pisowskich dokumentów, więc nie wiem co sobie tam pisowcy wymodzili. Ale ty chyba masz taki dostęp, bo wydajesz się wiedzieć więcej, tylko nie chcesz się dzielić wiedzą. Czekamy, oświeć nas!
@Do „spoko”&@ spoko
2024-07-09 15:32:57
pudło, nie mam gazu w domu, prąd robie sobie sam w panelach fotowoltaicznych i pewnie niedługo zacznę sobie robić mały wiatrak, już dziś mogę być off grid... a wiatraki mam kilkaset m od domu i robią prąd dla was a nie dla mnie... trzeba było zamieszkać w rybackiej wsi a nie w portowym mieście... teraz się po prostu wyprowadźcie, wybrzeże ma 500km znajdziecie sobie jakaś dziurę bez przyszłości.
TakiDrugi
2024-07-09 15:22:28
Do @TAKIJeden, poczytaj założenia portu kontenerowego, a nie rzygasz jadem. Ale bezmózgiwce tak mają.
do kretyna "do"
2024-07-09 14:30:59
Nikt tu twoich manipulacji nie bierze poważne. Oszczędzaj powietrze, bo przeciągi masz pod kopułą!
@TAKI JEDEN
2024-07-09 14:29:57
A niby w jaki to sposób jest "istotna dla Polski"? Chyba dla interesu kilku tłustych pisowskich mord, ze Świnoujskim baronem Jojo Brudzińskim na czele. Zwykli ludzie guzik z tego będą mieli a mieszkańcy Świnoujścia będą mieli jedynie straty i skażenie. Pod domem sobie wybuduj pajacu! Jest terminal kontenerowy w Szczecinie, wystarczy pogłębić tor wodny i baseny, zamiast idiotycznie budować od zera. Stop pisowskiej megalomanii!
@Jan
2024-07-09 14:25:02
Wiesz szmaciarzu ze za nazwanie mojej rodziny posowiecką moglibyśmy się spotkać w sądzie? Albo w oktagonie, było by przyjemniej obić ci ryj. Uważaj co twoje palce piszą, bo połamane kiepsko się do pisania nadają!
@Stary
2024-07-09 14:16:02
Wolisz kapitał niemiecki? Czy sam utworzysz polskie konsorcjum do budowy? Bo rzund D.T. kasy nie znajdzie na pewno. "PINIONDZY NIE MA I NIE BENDZIE". Tak, tylko Niemcy mogą sie rozwijać. Polska to ma być miejsce wypoczynku i kuracji bogatych nadludzi. Jak od wieków było i ma być .
Do Absurd
2024-07-09 13:32:44
Polska mimo początkowych protestów, podczas rządów Donalda Tuska odpuściła problem gazoportu, ze względu na ścisłą współpracę premiera Tuska z kanclerz Niemiec Angelą Merkel. Polskiej opinii publicznej przedstawiano informację, że w momencie gdy Polska rozpocznie pogłębianie toru wodnego do Świnoujścia i Szczecina, wtedy strona niemiecka zakopie gazociąg, a także przesunie gazociąg o ok. 2 kilometry na przecięciu z północną trasą żeglugową.
Do Gorol
2024-07-09 13:31:39
Gazociąg Północny zablokował możliwość rozwoju gazoportu w Świnoujściu, z powodu uniemożliwienia wpływania do portów w Świnoujściu i Szczecinie statkom o zanurzeniu ponad 13,2 m. Nie będą więc mogły do niego wpływać jednostki o zanurzeniu 15 m, czyli takie, jakie najczęściej są budowane.Zagraniczni eksperci oraz kanclerz Niemiec przedstawiali wręcz opinię, że Gazociąg Północny nie przeszkodzi w dopływie do polskich portów, ponieważ ich rozwój nigdy nie nastąpi.
Do Stary
2024-07-09 13:28:40
Niemcy blokowali już wcześniej powstanie gazoportu, sprzeciwiając się dotacjom na budowę ze względów ekologicznych, jednak prawdziwym powodem była obawa przed konkurencją dla Gazociągu Północnego. Niemiecki rząd domagał się, by Polska przeprowadziła analizy oddziaływania terminalu na środowisko po niemieckiej stronie granicy, a ekspertyzy miałyby być opracowane wg najbardziej restrykcyjnej konwencji z Espoo.
Absurd
2024-07-09 13:06:55
Kilkunastu pieniaczy próbuje zablokować 500 metrów plaży pod inwestycję która podniesie ekonomicznie cały region. Oczywiście nie mówią głośno że tej plaży Polska ma ponad 500 kilometrów. Nic nie stoi na przeszkodzie by dojeżdżać rowerami ścieżką rowerową te 800 metrów dalej. Ta plaża to nie jest nikogo prywatna własność tylko dlatego że ktoś sobie nagle nowiutką flagą biało- czerwoną wymachuje a przedtem nigdy nie wywieszał takiej flagi
Gorol
2024-07-09 13:02:28
Napiszewprost. ... mieszkamcy chcieli by jeszcze jeden tunel może trochę wjecej zieleni dobrych dróg dojazdowych. Tunel tak tylko by nie był aza daleko by można było na niego szybko wjechać. Oczyszczalnia ścieków byście przydała, ale nie kolo mojej działki. Aaa kolo sssiedmiej wsi można im smród nie przeszkadza. Port owszem trzeba zbudować ale zdała od mojego miasta. Prąd dobrze jak był bt tańszy ale wiatraki zdała od nas.
B
2024-07-09 12:52:13
Mieszkańcy mówią NIE, a czemu każdego kogo znam kto mieszka tam nie był o zdanie pytany...
Stary
2024-07-09 12:47:19
Konsorcjum katarsko-belgijskie???czy w tym sprzedanym kraju mamy jeszcze cos polskiego?,?,bylbym za budowa.gdyby ten termial byl polski ale farbowane polaczki potrafia tylko sprzedawac,kazda menda sie szarogesi w polsce a dla nas jest szemrane prawo i terror,rodem z korei kima
@Fila
2024-07-09 12:42:11
Nie my mamy obsesję, tylko ty jesteś ślepy. Dlaczego przez kilkadziesiąt lat nie wybudowano połączenia pn-pd (S3), tylko wsch-zach (A2), czyli połączenia polskich portów z południem Europy, które nie ma dostępu do morza? Dlaczego robi się wszystko, żeby Odra nie była żeglowna, a nawet planuje się zabetonować ją parkiem narodowym? Dlaczego jak Niemcy rozwijali projekt Nord Stream nie można było zbudować alternatywnego gazociągu? Ty twierdzisz, że to przypadek, a my dostrzegamy w tym obcą rękę.
Miejscowy
2024-07-09 12:36:19
Wara od Świnoujścia. Tu jest polska a nie niemcy. Jak trzeba będzie to ludzie wyjdą na ulicę i zrobią porządek z tym wszystkim.
Asko
2024-07-09 12:27:49
Mieszkańcy warszowa chcą terminal kontenerowy bo większość wynajmuje pokoje pracownicze dla takich firm. To Agatowska i Tusk nie chcą.
Jadwiga
2024-07-09 12:18:03
Mieszkańcy Warszowa powinni wystąpić z wnioskiem żeby zasypać tunel, bo im też jest niepotrzebny, a że swinoujscia zrobić skansen, na pewno taka perspektywa rozwoju miast zatrzymają młodych ludzi, a Pani prezydent będzie proponowała im pracę na etatach pokojowych i w recepcji w hotelach .serce się kraje, jak patrzy się coraz vardziej brudne i zaniedbane miasto, szkoda, że cofamy się, na życzenie innych.
@Fila
2024-07-09 12:04:14
Polacy nie maja kompleksów w stosunku do niemców. Owszem ,ten naród zza Odry karnie wypełniający rozkazy furerów ma sukcesy ekonomiczne,ale też dzięki rabunkom , wyzyskowi i swojemu wrodzonemu grubiaństwu ma to co ma. Polacy maja pretensje do polskich piesków/ kundli/ , którzy włażą Niemiaszkom w ... i pracują dla nich, przeszkadzając Polakom w realizacji polskich inwestycji.
Do Fila
2024-07-09 11:46:20
Nie potrzebujemy takiego premiera. Zwracamy się z apelem do przywódców Platformy Obywatelskiej, by znaleźli Donaldowi Tuskowi jakąś pracę w Brukseli, do której już raz uciekł i dla wszystkich jest chyba oczywiste, że chce uciec ponownie. Nie potrzebujemy sługi narodu niemieckiego na czele polskiego rządu . Otwórz zamknięte oczy , umyj uszy z woskowiny i włącz samodzielne myślenie !
bezpieczeństwo
2024-07-09 11:41:16
W polskim interesie jest istnienie portu jak najbardziej oddalonego od Królewca, niestety dla mieszkańców Warszowa - dalej się nie da, więc to chyba kończy temat. Prymat dobra wspólnego nad indywidualnym.
Babcia Pawlakowa
2024-07-09 11:32:11
Żeby jeszcze tej elektryki w Świnoujściu nie było, to już tak jak u nas w Kruzewnikach za Bugiem.
@Leszek @Po co
2024-07-09 11:28:04
Macie jakiś syndrom niższości wobec Niemiec? Pewnie kradliście tam mercedesy w lach osiemdziesiątych i was złapano.
Fila
2024-07-09 11:19:42
Większość z komentujących ma jakąś obsesję na punkcie Niemców. Współczuję poczucia niskiej wartości i kompleksów wobec tego narodu!
Do Jan
2024-07-09 11:15:41
Kiedy rządzi KOalicja , to Niemiec pluje Polakom w twarz , tzn swoim wpisem jaki zamieściłeś , który jest słuszny , nie nakierujesz ich na dbanie o inwestycję dla Polski , takich sobie wybrali , którzy mają ich za nic ,mówiąc Uśmiechajcie się kiedy my wszystko niszczymy . Pozdrawiam
czytam
2024-07-09 11:11:11
Podle mego ogródkowego płotu rozsiadła się hołota. Ja tu mam zieleń i kwiatki, a tam trawniki i hałaśliwe kosiarki. Czy upodobania i interes mój ważniejszy niż twój?Kilkaset osób a miliony osób. Co ważniejsze?Dojście do plaży , kilku zabytków,czy przyszłość milionów obywateli ?Współczuję mieszkańcom Warszowa. A może ... inwestor Was nieżle wynagrodzi i wyprowadzi . O co chodzi? Tylko o plażę , fort i latarnię ? Czy KASĘ ?
TZ.
2024-07-09 11:08:09
Warto by prześledzić jaką drogą Niemcy wpłynęli na mieszkańców Świnoujścia - i konkretnie na kogo - żeby zatrzymać budowę tego terminala.
Radek
2024-07-09 11:07:51
Niech budują ten cały terminal w Trójmieście, a od Świnoujścia wara.
Do To nie POLSKI POR
2024-07-09 11:06:14
O procederze miał wiedzieć minister Aleksander Grad. Opublikowane zostały rozmowy, z których wynikało, że urzędnicy państwowi informowali Katarczyków o ofertach konkurencji tzn Donald Tusk wiedział, że umowa nie zostanie wypełniona. Osoby, które otworzyły ten przetarg i brały udział w negocjacjach nie wierzyły, że transakcja dojdzie do skutku. Chodziło o to, żeby ktoś podpisał umowę na zakup przed ówczesnymi wyborami do parlamentu europejskiego, aby móc przedstawić to jako sukces.
Do Basia
2024-07-09 10:59:20
Moje zdanie piszesz , a moje to nic nie robić , wbrew woli Niemiec , bo to one rządzą w POlsce , a nie ich słup Merkel , wykonawca ich postanowień , Uśmiechacie się ?
Fila
2024-07-09 10:53:10
Wypraszam sobie, żeby jakiś "zabawne" porównywał mnie do mieszkańców Pcimia. Każdy mierzy własną miarką
PO co
2024-07-09 10:52:23
PO co lotnisko w POlsce , jak jest w Berlinie , po co port kontenerowy w Świnoujściu , jak jest w Hamburgu itd , PO co nam POlska jak mamy Niemcy , już do reszty pogrążacie wszystkie inwestycje , aby nie powstały w Polsce tzn pytam data 1 sierpnia Narodowy Dzień Pamięci Powstania to jeszcze jest uznajecie jako nasze Polskie święto czy już nie ?
Fila
2024-07-09 10:43:57
Rany! Jak czytam te komentarze (poziom uniwersytecki) to nie dziwię się, że PiS ma takie poparcie
do @ turystki
2024-07-09 10:39:59
Tak masz rację ale to Niemcy chcą tutaj taki region aby całe rzesze Niemców miały gdzie wypoczywać. Popieraj bankructwo Polski
Darek
2024-07-09 10:36:41
Mieszkańcy zapewne chcą pod oknami swoich domów wiatraki. Niemcy zadowoleni może i tak w pobliżu wybudują swój terminal i oleją mieszkańców miasta i zmuszą do pracy naszych ludzi. Kasa się liczy.
Szczecinianin
2024-07-09 10:34:42
Szanowni Państwo! Obecnie mamy ważniejszy temat niż terminal kontenerowy w Świnoujściu. Szczecin, trzecie co do wielkości miasto w Polsce nie został ujęty w rządowych planach budowy kolei dużych prędkości! Trzeba coś zrobić w tej sprawie, bo znów będziemy tylko się przyglądać jak Polska się rozwija. Stop wykluczeniu komunikacyjnemu Szczecina i Pomorza zachodniego! Stop prowincjonalizacji Szczecina przez władze lokalne!
Warnice
2024-07-09 10:14:57
Dziwi mnie że wśród obrońców dostępu do jakby sprywatyzowanej plaży przez protestujących wyrażane są poglądy ksenofobiczne i nietolerancyjne wobec innych nacji, Arabów czy Katarczyków. To są bardzo poważne i bogate narody, czy rzeczywiście władzom miasta odpowiadają takie wypowiedzi? Turyści z tych krajów zwiedzają całą Polskę i zawitają już niedługo na Wybrzeże, szkoda że tak są przez protestujących traktowani. Wstyd na całą Polskę i Europę!
Edek
2024-07-09 10:05:09
A pod oknem mojego mieszkania wybudowano dwupasmowa jezdnie ,środkiem jeżdżą tramwaje . Czy tez mogę protestować i powiedzieć zdecydowane nie? Totalna bzdura .Kraj musi się rozwijać i partykularne interesy jakiejś grupy społecznej sie nie licza .Liczy się dobro ogolu. Czy dalej mamy być skansenem Europy i ciągle narzekać ze inni sie rozwijają a my nie? Wszystkim tym protestującym mowie zdecydowanie NIE . Zdecydowane TAK dla portu kontenerowego W Świnoujściu. W czyjej drużynie gracie ???????
latarnik
2024-07-09 10:03:22
Trzeba będzie zasypać tunel bo staje się niepotrzebny.
@Jko
2024-07-09 09:56:25
Ciebie dzbanie wystrzelić w kosmos. My lekcję patriotyzmu odrabiamy walcząc o dobrostan: plażę, Nadmorskie Bory Bażynowe, walcząc o ocalenie zabytków. Tysiące turystów zatrzymuje dzisiaj strefa ściemy. Ty dzbanie, nie rozumiesz, że nie chcemy oddać ziemi arabstwu.
Leszek
2024-07-09 09:52:07
To jest inwestycja strategiczna państwa polskiego i rząd nie ma obowiązku pytać o to mieszkańców, a władzom miasta w tej sprawie powinno przyjrzeć się ABW czy aby nie realizują polityki Niemiec
adams
2024-07-09 09:47:33
Świnoujście to okno na świat dla całej zachodniej Polski a nie budka górala z rybką dla Niemca. Państwo powinno pogonić tych cwaniaczków.
G. G.
2024-07-09 09:40:35
Wróćmy do chat takich jak w Biskupinie. Plany są. We Włoszech port koło plaży i nie protestują. Tam do Niemiec daleko.
@a terminalowi
2024-07-09 09:33:18
Możecie sobie mówić do woli. Przeważa interes regionu i państwa, a nie wola kilku krzykaczy nie wiadomo przez kogo sponsorowanych.
Rene
2024-07-09 09:24:43
kks gościu jaki skansen jaki rozwój oddawanie ziemi katarczyka ,doinformuj swoją głowę i wtedy Pisz swoje wypociny
Swinoujszczanin
2024-07-09 09:24:00
Czy ta plaża i teren to własność tych krzykaczy?! Na szczęście nie, bo w większości nawet mieszkania dostali od miasta w ramach przesiedleń. Każdy w Świnoujściu wie kim zasiedlano na Warszowie! Niech zapytają wszystkich 37 tys mieszkańców miasta, a nie tylko okoliczny socjal.
Zabawne
2024-07-09 09:15:11
Mieszkańcy dzielnicy nadmorskiego Pcimia z ego ponad rangę mają śmiałość myśleć, że zatrzymają rozwój gospodarczy Polski. A jeszcze niedawno płakali, że im Szczecin zamknął stocznię remontową i stracili miejsca pracy. Sami nie wiedzą czego chcą.
Rambo
2024-07-09 09:00:43
Budować jest to dla dobra Polski i Polaków tylko rozwój.Lidzie protestowali protestują i będą protestować wszędzie.W a Niemczech też protestowali ale teraz widzą że jest rozwój i zyski i że nie było sensu.
Rambo
2024-07-09 08:59:05
Budować tylko przez rozwój możemy się rozwijać i bogacić.Ludzie zawsze protestowali protestują i będą protestować a jest to budowa dla dobra Polski i Polaków.
Ciekawy
2024-07-09 08:57:13
Cześć Warszowianie :-) Dostaliście tunel na zachodnią stronę, to z niego korzystajcie i tam możecie chodzić na plażę. Na waszej, wschodniej części Świnoujścia zawsze był przemysł i pozwólcie się temu przemysłowi rozwijać, bo to dla naszego wspólnego dobra. Pewnie, każdy by chciał mieć ciszę, spokój, własną plażę i tereny rekreacyjne, ale Świnoujście to nie skansen ...
@
2024-07-09 08:41:56
Ale ogromna kasa z podatków od gazoportu to nie przeszkadza pani prezydent! Kto sponsoruje tych kłamców, którzy piszą brednie o 700 tysiącach podatków. Sprawdź najpierw a później pisz. Niestety przez takich lewaków Polska musi pozostać biednym sąsiadem bogatych Niemiec.
Truciciel
2024-07-09 08:37:00
A czy w końcu ktoś zajmie się tym pyleniem i działaniem na szkodę zdrowia mieszkańców? Czy to przypadkiem zarząd portów nie powinien w końcu coś zrobić?
@Zosia
2024-07-09 08:35:13
A ty zamiast domu wybuduj niech araby wybuduja tobie terminal kontenerowy. Twój Marian może zostanie lopatkowym.
Wolilianin
2024-07-09 08:30:35
Budujcie w Szczecinie lub Gdańska od Świnoujścia wara, nikt nie będzie ustawiał nam naszego miasta, to MY DECYDUJEMY!!!
Marcin
2024-07-09 08:28:33
Brawo po 7 latach mieszkańcy nie zmienili zdania. Tak jak ZMPSIŚ dymał mieszkańców, tak dyma nadal. Poza tym dziwna sprawa, te całe konsorcjum terminalowe ma wiele artykułów o przekrętach w różnych krajach, więc skąd oni się tutaj wzięli? Ktoś za rączkę ich przyprowadził? Ciekawy temat, warto sprawdzić
Mieszkaniec Świnoujś
2024-07-09 08:23:54
Stop szkodliwej budowie terminala kontenerowego w Świnoujściu, nie ma na to naszej zgody, będzie potrzeba pojedziemy protestować do Brukseli i Warszawy, NIW NOE NIE NIE DLA BUDOWY TERMINALA
a terminalowi
2024-07-09 08:16:05
mówimy stanowcze NIE!
Nie dla terminalu
2024-07-09 08:13:35
Miejsca pracy? Dla paru osób. Podatki dla miasta - 700 tys w skali roku. Czyli nic. A tracimy najcenniejsze tereny. Tak to rząd do spółki z Katarczykami pogrywa z mieszkańcami.
kksd
2024-07-09 07:58:25
Polska ma się nie rozwijać, bo parę ludzi chce mieszkać w skansenie. To trzeba się z miasta portowego wyprowadzić, a nie skazywać Polskę na wieczną grę w trzeciej lidze.
Gospodarka morska
2024-07-09 07:57:54
Minister Arkadiusz Marchewka rzeczowo uzasadnił dlaczeo Terminal Kontenerowy musi powstać. Interes gospodarki i bezpieczeństwa Polski i tej części Europy od tego zależy. W tym kontelście tw protesty nie wyglądają najlepiej bo są w interesie Putina i jego pomagierów. Putin zaciera ręce
Realista
2024-07-09 07:43:02
Jeśli nie pasuje im tam mieszkać, trzeba ich wysiedlić. Ciekawe kto ich opłaca: ruskie, niemcy czy gdańsk ? Prawą stroną Świnoujścia zawsze była przemysłowa nie rekreacyjna, tylko przez wiele dekad nic się nie działo. Teraz jest szansa na rozwój regionu, więc jak się nie podoba to wypad!
Gospodarka
2024-07-09 07:35:28
Bardzo dziwne, że ktoś mieszka w Polsce, być może jego przodkowie również stąd pochodzą, a działa na szkodę tego kraju, jak i swego miasta. Dość niespotykane zachowanie, jak na kraj, w którym patriotyzm jest na wysokim poziomie.
Inżynier Karwofski
2024-07-09 07:31:12
Inwestor dowiedział się od lokalnych mieszkańców że nie ma drogi dojazdowej do nieistniejącego jeszcze terminala. Wiecej takich publikacji o poziomie protestujących a terminalowi to pomoże. A zwłaszcza pomoże w wyborach prezydenckich
Asus
2024-07-09 07:23:57
Przecież jest terminal w Hamburgu
Wyniki jednoznaczne
2024-07-09 07:22:32
Pełne wyniki wyborów w Świnoujściu są następujące: KKW Koalicja Obywatelska: 47,21% .Sami tak głosowaliście
@ekhm
2024-07-09 07:07:44
A ty kiedy dostaniesz premie od arabów za sprzedaż polskiej ziemi. Ty trollu kontenerowy.
TAKI JEDEN
2024-07-09 06:46:29
Możesz jeden z drugim protestować, możesz się owinąć kokardką ale nic nie wskórasz, terminal będzie. Bo to inwestycja istotna dla Polski, kraju w którym mieszkasz, uczysz się, pracujesz. Gdyby każdy był przeciwko inwestycjom to nadal byśmy mieszkali w kirnych chatach. Rozwoju nie zatrzymasz.
Nie dla portu
2024-07-09 06:46:10
Zrozumiał Kaczyński pusty łeb?
@ spoko
2024-07-09 06:41:23
Dla ciebie cwaniaku, nam pod domami wybudowano Gazoport, dla ciebie, żebyś miał gaz. To teraz niech tobie wybuduja arabski terminal kontenerowy i lotnisko dla ciebie jeden, a jak masz dwa samoloty, to dwa lotniska. I tyle w temacie urządzania komuś życia.
Iskra
2024-07-09 06:18:48
Mam nadzieję że Polska będzie krajem silnym,gospodarczo rozwiniętym i bezpiecznym
Bzdura
2024-07-09 06:05:42
Jak by tak każdy protestował to w Polsce byśmy mieszkali jeszcz w lepiankach. Ku uciesze Niemców. Mieszkańcy już wytresowani nie inwestycją.
Zosia
2024-07-09 05:59:30
Sąsiad obok kupił działkę i bezczelny dom buduje. Protestuję.
Tito.
2024-07-09 05:31:33
Tak przez duże T. Na budowę Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.
Jko
2024-07-09 05:31:03
Grupa upka indualistow. Wysiedlic na wschód. Polaka ma sie rozwijać Dla przyszłych pokoleń a nie myśleć tylko o swoim korycie Po
Tito.
2024-07-09 05:28:50
Tak przez duże T .Na budowę Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.
Prawnik
2024-07-09 05:20:49
Komentarze cenzurowane . Więc napiszę że brak mi słów na zacofanie mieszkancow tego miasta
Prawnik
2024-07-09 05:18:13
Tylko troglodytyzm i ciasnota umysliwa boją się innowacji i pistepu. !
Prawnik
2024-07-09 05:15:48
Za kilka lat będziecie drzeć gębę że paliwo drogie , Polska biedna . Byłem w Świnoujściu przez kilka miesięcy . To miasto żyje dzięki inwestycjom także przemysłowym . Dziś tylko patologia , próżność opaz umyslowa ciemnota boi się wielkich inwestycji . Tyle w temacie !!!
Radykał
2024-07-09 04:09:11
Wysiedlić niepokornych, zabytki przenieść; są sprawy ważniejsze niż czubek własnego nosa.
Blady
2024-07-09 00:18:03
TAK DLA TERMINALA, TAK DLA MIEJSC PRACY.
Do „spoko”
2024-07-09 00:11:36
Taaa, a zalana łzami kuzynka widziała jak nauczycielki śmieją się w Starbucksie. Nic ci nie wybudowali pod domem. Nie ściemniaj. Za to mi chcieli wbudować elektrownię, powiedziałem, żeby spadali i sobie poszli. I co?
ekhm
2024-07-09 00:01:57
a kiedy dostaną medale za kolaborację?? :D:D:D
spoko
2024-07-08 23:59:51
nie rozumiem tylko jednego - skoro nie podoba wam się terminal to dlaczego się nie wyprowadzicie...? mi pod domem zbudowali farmę wiatrową - dla WAS - żebyście mieli prąd - na moje zastrzeżenia usłyszałem że mogę sprzedać dom i się wyprowadzić - przekazuję więc wam te rade - sprzedajcie i się wyprowadźcie
To nie POLSKI PORT!
2024-07-08 22:51:58
Oddawanie tego terenu Katarczykom to zdrada Państwa Polskiego.
@ nie rozumiem
2024-07-08 22:46:25
Dlatego, że nie rozumiesz, to ten arabski terminal kontenerowy wybuduj sobie pod swoim domem, a potem zatrudnij siebie jako suwnicowego. A wszelkie tereny wokół swojego domu przeznacz pod magazynowanie kontenerow. I tyle.
Warszowianka
2024-07-08 22:41:31
Nie ma naszej zgody na budowę terminala kontenerowego na plaży na Warszowie i terenach Natura 2000!
@Jan
2024-07-08 22:25:55
Ty zostaniesz specem od rozładowania kontenerów u katarczyków.
@Jan
2024-07-08 22:22:22
Dzbanie, możesz sobie obrażać nas jak chcesz. Jesteś zwykłym trollem kontenerowym. Przeżyliśmy koalicję kontenerową w Radzie Miasta, damy radę z twoim miernym hejtem.
nie rozumiem
2024-07-08 22:18:39
ludzie kilkaset km jada by byc na plaze, a ci nie moga darmowym promem przejsc na plaze kilkaset metrów.A inwestycje to wiekszy dochód dla miasta.świnoujście nie jest biednym miastem al sportu to oni nie mają
Mieszkanka
2024-07-08 22:14:01
To prawda, jesteśmy zdeterminowani i... czujni. Naprawdę, nie odpuścimy. No i mamy super nową Pani Prezydent. A to jest bardzo ważne!
Basia
2024-07-08 22:13:49
Moje zdanie ,, stop budowie portu kontenerowego w Świnoujściu '
Turystka
2024-07-08 22:11:37
Zostawcie to Swinoujście w spokoju, Najładniejszy kurort nad Bałtykiem powinno rozwijać sie jedynie turystycznie. ! Popieram wszystkich mieszkańców Warszowa i okolic. Jako osoba odwiedzająca Świnoujście co roku rownież nie zgadzam sie na dalsze niszczenie wybrzeża
Jan
2024-07-08 22:05:22
To jest inwestycja zapewniająca bezpieczeństwo Polsce. Kilka posowieckich rodzin nie będzie nam mówić co ma w Polsce powstać.
PiS do bani
2024-07-08 22:04:11
Teraz ciekawe kto się będzie liczył z ich wolą ? Jakoś Niemcy nie przeszkadzają ? Precz z PiS propagandą
Warszowiak
2024-07-08 21:58:31
Niech sobie Gróbarczyk w ogórdku ten kararski terminal stawia. Biznesik dla paru kumpli ze Szczecina, dla Świnoujścia same straty. Zresztą oszukali wszystkich, bo po gazoporcie miał być spokój, plaża, rekompensaty dla Warszowa... A jak jest każdy widzi. Nawet drogę do zabytków zamknęli oszuści.
Obserwator
2024-07-08 21:50:51
Wielkie brawa dla mieszkańców za Ich upór i walkę o swoją ojczyznę.
Z 44 wysp
2024-07-08 21:44:22
Tak jak napisał Pan redaktor, jeżeli nasz sprzeciw wobec budowy terminalu kontenerowego na plaży na Warszowie i terenach Natura 2000 nie będzie respektowany będziemy protestować. Jednocześnie trzeba powiedzieć, że nareszcie mamy władzę w mieście której ufamy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA