Facebook, Twitter czy Instagram to przykłady popularnych portali internetowych zaliczanych do tzw. mediów społecznościowych. Coraz częściej korzystają z nich firmy, urzędy i instytucje w celu budowy zaufania społecznego i dbałości o wizerunek. Jak to robić umiejętnie, mówili w czwartek (30 maja) teoretycy i praktycy na konferencji szkoleniowej z cyklu Security Forum Szczecin.
– Media społecznościowe dają całkowicie nowe możliwości – podkreślił poseł Leszek Dobrzyński, otwierając konferencję. – Gdy ich nie było, firmy, ludzie, w tym politycy, żeby wpłynąć na opinię społeczną, żeby ugruntować jakąś swoją pozycję, markę, wizerunek, musieli działać za pomocą mediów typu radio, telewizja, prasa. Tutaj ten dystans nagle się skrócił, a każdy człowiek uzyskał bezpośredni dostęp do tego, który staje się nadawcą, czy to do polityka, czy to do firmy, do osoby prywatnej czy do ministra, premiera. Każdy może w zasadzie dzisiaj wysłać wiadomość czy wkleić jakąś informację i stać się bezpośrednim uczestnikiem życia politycznego, gospodarczego, medialnego na poziomie takim, o którym niegdyś można było sobie tylko pomarzyć.
O budowaniu zaufania do biznesu oraz strategicznej komunikacji w przedsiębiorstwie infrastruktury krytycznej mówiła Anna Tarocińska, członek zarządu Grupy Azoty Zakładów Chemicznych Police. Z kolei szczeciński radny Dariusz Matecki opowiedział, jak media społecznościowe wykorzystuje Ministerstwo Sprawiedliwości. Ich coraz większą rolę przybliżył dr hab. Piotr Chrobak z Uniwersytetu Szczecińskiego.
Prelegenci poruszyli też aspekty prawne dotyczące tego, jak sobie radzić w sytuacji, gdy dojdzie do naruszenia dóbr osobistych.
Konferencję zorganizował think tank Nobilis Media w szczecińskim Hotelu Park.
(ek)
Fot. Ryszard Pakieser