List do redakcji. Czy drzewa są ważniejsze od dzieci?
List do redakcji. Czy drzewa są ważniejsze od dzieci?
Data publikacji: 10 kwietnia 2023 r. 08:44
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2023 r. 15:07
Na tym terenie miało stać nowoczesne przedszkole, w otoczeniu zieleni. Fot. Czytelnik
Od wielu miesięcy prasa lokalna opisywała sprawę budowy przedszkola przy ulicy Przygodnej w Szczecinie. Teraz redakcje, które wiele tygodni kibicowały przeciwnikom budowy, zaczęły się troszczyć o porzucony plac budowy i chyba oczekują od miasta, że urządzi tam park.
Śledzący tę akcję i towarzyszące jej emocje mogli odnieść wrażenie, że w Szczecinie odradza się prasłowiański kult drzew i wkrótce powstaną święte gaje, w których składać będziemy ofiary bóstwom i urządzać obrzędy ku czci Peruna. Może też, przy okazji, tą nagłą troską o zieleń odreagujemy wstydliwą prawdę, że wszystkie parki w Szczecinie, którymi się szczycimy, założyli Niemcy, a my może jeden niewielki i to właśnie przy… ulicy Przygodnej, za to miłość do zieleni manifestujemy wożeniem drzew w doniczkach i zakazem koszenia publicznych trawników.
Jak bowiem inaczej ocenić i zrozumieć awanturę wokół drzew przy ulicy Przygodnej, która doprowadziła do rezygnacji z budowy tak potrzebnego przedszkola? Jest niezrozumiałe i oburzające, jak łatwo władze Szczecina abdykowały pod presją pseudoekologów (prawdziwi zajmują się przyrodą, a nie polityką). To co się stało jest absurdem w wymiarze planistycznym, porażką polityczną i dramatem w wymiarze cywilizacyjnym.
Dla ludzi znających proces budowlany jest przecież oczywistością, że gdyby działkę przy ulicy Przygodnej miasto sprzedało prywatnemu inwestorowi, to rosnące tam drzewa zostałyby w miarę potrzeb wycięte i, jeśli to konieczne, zastąpione innymi nasadzeniami. To są standardowe, sprawdzone procedury wynikające z przepisów i ustaw, praktykowane od lat.
Miasto Szczecin wydaje rocznie kilkaset decyzji o zgodzie na wycinkę, stosowne zgody w podobnej liczbie wydaje również Urząd Marszałkowski. Są również inwestycje drogowe tzw. ZRID (ZRID to zezwolenie na realizację inwestycji drogowej; jej podstawą prawną jest Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, określana mianem specustawy drogowej), gdzie drzewa wycina się setkami, nie pytając nikogo o żadną zgodę. Można to właśnie zobaczyć na własne oczy na Krzekowie, gdzie rozpoczęła się budowa drogi łączącej ulice Szafera i Taczaka. Ciekawe dlaczego tam nie pojawili się obrońcy drzew?
W przypadku działki przy ulicy Przygodnej organem, który mógłby wydać zgodę na wycinkę, był Urząd Marszałkowski, z tym że zgody na wycinkę… w ogóle nie były potrzebne, gdyż wielkość tych drzew tego nie wymagała! Te wielkości (obwód pnia mierzony na wskazanej wysokości od ziemi) bardzo precyzyjnie opisuje ustawa.
Nieznającym tych okolic należy wyjaśniać, że w rejonie ulicy Przygodnej przed wielu laty istniało ogromne miejskie gospodarstwo ogrodnicze produkujące sadzonki drzew. To były zorganizowane połacie, szpalery sadzonek przeznaczonych na sprzedaż. Gospodarstwo to w czasie transformacji zniknęło, ale drzewka nadal sobie rosły, gęste jak dżungla. Większość tych chaszczy została za wiedzą Miasta wycięta pod budowę domów przy ulicy Polskich Marynarzy.
Drzewa, o które teraz tak walczono, są ostatnią pozostałością tej samej szkółki ogrodniczej. To nie była ani zieleń naturalna, ani urządzona. Niezależnie co o tym myślą obrońcy drzew na działce przeznaczonej pod przedszkole – te, które tam rosną, są bez wartości!
Zieleń w mieście wymaga wiedzy, troski i rozsądnej opieki. Powinna służyć człowiekowi (o czym najlepiej wiedzą ci, do mieszkań których z powodu drzew nigdy nie zagląda słońce), przysparzać radości swoim pięknem, ale nie utrudniać życia.
Tak, drzewa można wycinać! Kiedy jest taka potrzeba, kiedy jest to częścią świadomego planowania, które przewiduje również sadzenie drzew, zakłada i pielęgnuje parki i szpalery drzew przy ulicach.
W Szczecinie sadzi się przecież setki nowych drzew rocznie, czego cudownym przykładem są szpalery platanów w przebudowywanej alei Wojska Polskiego, które wielkim kosztem sprowadzone zostały zza granicy.
Dlaczego więc władze miasta, mając do dyspozycji wszystkie ustawowe, prawne narzędzia do zarządzania zielenią, które wydaje zgody na wycinki setek drzew rocznie, akurat w przypadku przedszkola podjęły tak fatalną decyzję o rezygnacji z budowy przedszkola na żądanie garstki ludzi wspieranych, jak się wydaje, przez Urząd Marszałkowski?
Najprościej można by przyjąć, że miastu brakuje pieniędzy i protesty aktywistów, choć w to nigdy nie uwierzę, stały się doskonałym pretekstem do zaoszczędzenia tak brakujących milionów. Niestety, przyczyna może być bardzo niepokojąca. Być może władze podobnie jak np. w przypadku placu Orła Białego znowu uwierzyły, że głos grupki agresywnych aktywistów jest głosem wszystkich mieszkańców? Że jest to głos ważniejszy od głosu tysięcy obecnych i przyszłych młodych rodziców, którzy tak bardzo potrzebują przedszkola. Ale przecież ci rodzice nie urządzą pikiety na ulicy Przygodnej, bo nie mają na to czasu, zajmują się dziećmi i pracą.
Jaka więc ma być przyszłość Szczecina, jeśli dla miasta nieważne są dzieci i ich wychowanie? Jak mamy powstrzymać ucieczkę młodych ludzi do innych miast, jeśli one dają im nadzieję na łatwiejsze wychowanie potomstwa, zaś w naszym mieście parę niewiele wartych drzewek ważniejszych jest od dobra dzieci.
Marek ORŁOWSKI
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Bercik
2023-04-24 11:38:35
Kolejne przedszkole ? Po co ? Niech bachory przyzwyczajają się do wstawania rano i zapieprzają na drugi koniec miasta ze swoimi madkami. Życie jest brutalne.
@Brawo autor!
2023-04-12 13:21:03
Dla kogo ważnej? Dla grupki posiadaczy gówniakó w wieku przedszkolnym, która stanowi znikomy odsetek społeczeństwa. Dla całej pozostałej większości, czyste powietrze i miejsce do rekreacji(z dala od darcia mord gówniaków) jest bardziej potrzebne. A to wasze upragnione przedszkole i tak powstanie, tylko w innym miejscu niedaleko. Więc nie wiem o co ten hałas
1,2,3
2023-04-12 11:36:33
w maju będzie tu małpi gaj z nadzieją na niekontrolowany przyrost naturalny. Potem dopiero czas na żłobek i przedszkole . Róbta , róbta , sienie gubta !
Brawo autor!
2023-04-11 23:08:35
Mądry tekst. To historia w której grupka egoistycznych mieszkańców tej części miasta, wspierana przez pseudoekologów doprowadziła do rezygnacji z ważnej inwestycji. Przede wszystkim to jest kompromitacją władz miasta, które skapitulowało przed grupką cwaniaków.
robkoz
2023-04-11 22:31:12
Bardzo dobry list.
Zgadzam się z autorem.
Polecam
2023-04-11 20:52:03
Tam obok są działki można je wyciąć będzie dużo miejsca.
@jolka
2023-04-11 17:56:22
Prawie nikt nei jeździ ścieżkami? No właśnie było widać wczoraj, jak na ścieżkach w lasku arkońskim, ciężko było znaleźć fragment wolnej nawierzchni. Ludzi na ścieżkach w samej tylko okolicy arkonki, było tyle, że w całym mieście nie znajdziesz tylu łącznie przedszkolaków
do autora
2023-04-11 17:53:54
"w naszym mieście parę niewiele wartych drzewek ważniejszych jest od dobra dzieci" - zgadza się, drzewa są ważniejsze od dzieci i prawidłowo. Nie każdy ma lub w ogóle może mieć dzieci, natomiast drzewa produkują tlen, który jest potrzebny każdemu bez wyjątku. Dzieci w wieku przedszkolnym posiada raptem kilka procent społeczeństwa a zieleń służy każdemu
Er
2023-04-11 15:07:41
Przecież to obronione przed wycinką miejsce to dobry teren dla wyprowadzania pieskow
@Alicja
2023-04-11 12:27:46
Akurat to, to nie są drzewa tylko jakieś chaszcze. Podobne chaszcze wycięto pod te domy, których mieszkańcy teraz protestują. Gdyby byli uczciwi i myślący o zieleni, już wtedy by protestowali, zamiast korzystać z wycinki.
Alicja
2023-04-11 11:53:21
Najlepiej niech włodarz miasta pozwoli na zabetonowanie całego Szczecina. Po co są drzewa w Szczecinie? Najlepiej stawia się budynki na placach po wycięciu drzew. Czy na prawdę w Szczecinie nie ma lepszych miejsc na przedszkole? Woziłam swoje pociechy z Pogodna na Pomorzany i korona z głowy mi nie spadła...A tak w ogóle to trzeba było zamieszkać w centrum a nie pchać się na obrzeża jeszcze zielonego Szczecina...
Ewa
2023-04-11 11:23:08
Zaniedbane chaszcze na kawałku słabej ziemi stały się elementem walki ekologów z potrzebami mieszkańców. Kiedy rozgrywka się zakończyła nawet nie spoglądają na te chaszcze by je uporządkować, najważniejsze że się promowali i upokorzyli mieszkańców. Tylko kto jeszcze pamięta o dzieciach?
HM
2023-04-11 10:22:06
Ujście Odry, bo o tym mówimy,to teren rozległych mokradeł,bagien.Zanim przystąpi się do likwidacji zieleni pomyślmy jak to wpłynie na poziom wód gruntowych. Okoliczne osiedla mieszkaniowe,kolonie domów jednorodzinnych już mają z tym problem.
Yyt
2023-04-11 09:18:53
Najlepiej wytnijmy wszystko, zabetonujmy, postawmy parkingi, i pomniki waszych świętych polityków nie zależnie od partii... To ile drzew wicina sie ostatnio w szczecinie to patologia, akurat to co tu sie prezetuje to haszcze, ale serce boli jak wycinają duże, zdrowe drzewa które nikomu nie przeszkadzają
@ehe
2023-04-11 08:40:01
Niech zgadnę, jesteś wyborcą totalnej opozycji, germanofilem i rzecz jasna jesteś mizantropem (jak wszyscy lewacy nienawidzisz ludzkości).
Interesik?
2023-04-11 08:22:11
Trzeba policzyć ile w pobliżu jest placówek prywatnych.
@dziecioroby
2023-04-11 07:36:42
Chodzi ci o tych rodziców, którzy zaciągnęli swoje dzieci, żeby protestowali, by inne dzieci nie miały przedszkola?
Indi8@op.pl
2023-04-11 07:29:32
Polikwidować kościoły i zamiast nich pobudować przedszkola. Na co aż tyle kościołów w mieście? A parki i przedszkola są potrzebne
Wstrętni ludzie
2023-04-11 07:00:49
Organizatorzy tych protestów nie wiedzą np. jak trudno się dzieciom dostać do publicznego żłobka. Na te protesty nie zostały zaciągnięte dzieci uboższych młodych rodziców, tylko mieszkańców okolicznych apartamentów, którzy wolą mieć tu srajnik dla jorków. To są drzewa? Zobaczie na zdjęcia. Na tym się nawet powiesić nie da, w tym mieście "społeczników".
ehe
2023-04-11 02:43:19
niech zgadnę - autorem jest wyborca Pisu, nienawiść do Niemców i ekologii
Na Przygodnej
2023-04-11 02:18:58
Nie ma żadnych drzew, tam dominują krzaki i samosiejki. Nic wartościowego, ale z pewnością teren doskonale nadaje się do wyprowadzania psów.
500+
2023-04-10 23:00:34
Dzieciom można pomoć dając 500+ ale nie ma leku na głupotę totalsów
dziecioroby
2023-04-10 22:26:49
Jak zwykle zamiast się zabezpieczać to narobili dzieci a teraz do wszystkich pretensje. Najlepiej to je oddac na 24h pod opiekę komuś. Wystarczy że wszyscy muszą się zrzucac na te drące się w niebogłosy o pokłony 500plusy!
@mają gdzieś
2023-04-10 20:29:05
No to wiemy dla kogo Krzystek wybudował Fabrykę Wody, Halę Netto , IKEĘ i stadion
@Dzieci mają gdzieś
2023-04-10 18:58:01
Dzieci to krzyki, wrzaski i hałas. Ludzie chcą ciszy i spokoju . Chcesz przedszkole to sobie sam zbuduj na własnej działce .Ja wolę basen i hale sportową zbudowaną dla mieszkańców
prostowanie
2023-04-10 18:19:37
Kilka rzeczy trzeba wyprostować: po pierwsze Szczecin był duszną twierdzą aż do czasów panowania Francuzów (pierwszy park założyli Francuzi, nie Prusacy). Przy Przygodnej była działka budowlana, którą miasto sprzedało deweloperowi, co dodatkowo zwiększa popyt na miejsca w przedszkolach. Jaki był powód sprzedaży deweloperowi, zamiast postawienia tam przedszkola? List wygląda jak żal architekta, który miał zaprojektować przedszkole. Na Krzekowie droga też jest budowana bez wycinki drzew "setkami".
Dzieci mają gdzieś
2023-04-10 17:59:13
To przedszkole miało powstać w otoczeniu drzew. I byłyby tu prawdziwe drzewa, a nie te krzaki, o które nawet ci "broniący" nie dbają. Nie chce im się tu nawet posprzątać kup i innych odpadów. Łatwo jest zrobić planszę, zaciągnąć dzieci, żeby protestowały przeciwko przedszkolu dla młodszych kolegów. Trudniej się zabrać do roboty.
Ohyda
2023-04-10 17:52:55
Jak widać na zdjęciach, tzw. ekolodzy, wcale nie troszczą się o wybronione przez siebie chaszcze. Ohyda. Nie ma tu ani zieleni, ani przedszkola. To była zwykła podłość. Żeby tylko zaszkodzić młodym rodzinom.
Tchórz
2023-04-10 17:52:37
Krzystek wycofał się, procedury poległy, Marszałek wypunktował wniosek na wycinkę, „arborysta” wyciął nie to co trzeba…cyrkowcy…ale fakt wolę drzewa od wrzeszczącej gawiedzi…swoją drogą jak wychowanej to już pytanie do rodziców.
W.
2023-04-10 17:42:30
Autor listu chyba nie był nigdy w okolicy. Te drzewa to ostatni zielony teren na olbrzymim obszarze - z drzewami, które są schronieniem dla ptaków, wiewiórek i innych drobnych zwierząt, produkują tlen i korzystnie wpływają na mikroklimat. Tu trzeba urządzić park! Kawałek dalej w stronę ul. Ku Słońcu była podobnej wielkości działka, ale niezadrzewiona. Lokalizacja przedszkola na niej nie budziłaby takich kontrowersji, ale miasto sprzedało ją deweloperowi, zamiast tam przenieść budowę przedszkola.
@@szczerze
2023-04-10 17:40:20
Jak wygra totalna opozycja to będzie babcine więc dalej nie widzę problemu, poza tym akurat w Szczecinie ziemi nie brakuje, w centrum miasta ile jest ogródków działkowych?
@nie rozumiem
2023-04-10 17:26:02
Zbliżają się wybory zarówno parlamentarne jak i samorządowe. Mamy nadzieję że olbrzymia zdroworozsądkowa część społeczeństwa zorientowała się co zrobili nam aktywiści i pseudoekolodzy. Komunikacja miejska rozwalona, rewolucja torowa upadła pod ciężarem ubytkowanych szyn, Kolumba zamieniła się w odnogę Odry, Niebuszewo broni dostępu zablokowaną Wyzwolenia, drzewa wycięte, beton wszędzie, aleja spacerowa do magistratu z chińskiej kostki rozwalona , żłobki w lesie, łąki kwietne Katastrofa
Nie rozumiem
2023-04-10 16:53:07
o co ten krzyk. Jeśli młodzi rodzice nie potrafili się skrzyknąć i przeciwstawić grupce ekoświrów, to mają co chcieli. Bierność musi w końcu zacząć kosztować. Podobnie teraz cicho siedzicie jak ekoświry odbierają wam prąd, ciepło, gaz w kuchni, samochody, a wkrótce możliwość przemieszczania się. Ockniecie się w 15 minutowych gettach. Dla dobra klimatu oczywiście.
emigranci
2023-04-10 16:38:16
Jak dużo ludzi młodych wyjechało z naszego miasta widać podczas mijających świąt po rejestracjach samochodów na ulicach.Gdy emigranci przyjechali odwiedzić rodziców.
abc
2023-04-10 15:45:14
Jeszcze darmowego wielkiego parkingu tam biednym kierowcom brakuje zamiast pozytecznych drzew , wyciac wszystko, jak w bajce z krecikiem ! co za ograniczeni umyslowo ludzie ,macie socjal, 500 i inna kase sobie nianki zatrudnijcie, a jak kogos nie stac na dzieci nie musi ich posiadac !
drzewa na tak
2023-04-10 15:44:06
Dzewa dają życie dla wielu zwierząt i ptaków, dają tlen . Dzieci tylko powodują krzyki i wrzaski , które są nie do wytrzymania . Drzewa oczywiście ważniejsze
@szczerze
2023-04-10 14:17:10
To jest osiedle młodych ludzi ktorzy mają i chcą mieć dzieci. To nie subsydiowane bloki dla aktywistow którzy budują woliery na balkonach dla kilkunastu kotków bo lubią zwierzątka nie bacząc na sąsiadów. Tych pierwszych trzeba popierać na Gumieńcach tych drugich aktywizować na przedmieściach typu Żydowce albo Skolwin
Szczerze
2023-04-10 13:46:17
To jakie dzieci? Bo media zwłaszcza wolne bombardują mnie nieustannie zapaścią demograficzną... Wiec skoro nie ma dzieci to po co budować żłobki i przedszkola?
Przy trwającej od co najmniej 2012 wymianie ludności w Polsce, zastępowaniu Polaków migrantami z Azji, Afryki, Ukrainy i tym podobnych miejsc nie mam jako podatnik szczególnej motywacji by budować obcym przedszkola i żłobki.
Wojtek
2023-04-10 13:38:04
Zabrać działki po drugiej stronie ulicy, naprzeciw tych chaszczy. Tam nie tylko przedszkole się zmieści. A obecnie poza nielicznymi wybrańcami teren jest nieużyteczny dla mieszkańców. A działkowcy syfiarze w te chaszcze o których mowa od lat wrzucali wszystko co im było zbędne.
qwertz
2023-04-10 12:51:04
Wszystko jest ważniejsze od kaszojadów.
Ii
2023-04-10 12:29:12
Autor listu lubi pisać do mediów szczecińskich listy. Czekam na jego troskliwe pochylenie się dlaczego skarpa przy nettoarenie po 4 remontach nadal rozplynieta. Kolejny list może napisać że koncepcja jagiellonskiej, na której 1 śmieciarka lub autobus blokuje cały ruch na tej ulicy, jest bzdurna.
Jan
2023-04-10 12:17:34
Oczywiście że drzewa ,bo są bardziej bezbronne.
500+
2023-04-10 11:35:27
Sprowadzanie dyskusji z poziomu szkółki do poziomu przedszkolaka. Istotą jest zawłaszczanie na cele komercyjne kolejnych terenów zielonych potrzebnych mieszkańcom. Nikt nie zwraca uwagi na to, że to jest jeden z ostatnich rezerwowych terenów ujęć wody pitnej po tej stronie Odry. Najbliższe Pilchowo i wysuszona Jagiellońska, poza tym historyczne pompy w centrum. Zabetonować najłatwiej , a w razie tragedii beczkowozy. Głupota ludzka nie ma granic.
Treść
2023-04-10 11:29:10
Taki pseudonaukowy pseudoobywatelski z polityczną wyściółką list osoby, która tylko stwarza pozory troski o dobro wspólne. Jak można przeciwstawiać sobie drzewa i przedszkole?!?! Co trzeba mieć w głowie?
Antyekol
2023-04-10 11:27:23
Popieram autora listu. Faktycznie problem z drzewami sztucznie nadmuchany. Przecież wokół budynku przedszkola można drzewa zostawić, także na planowanym placu zabaw. Ponadto jest przesadzarka drzew którą aż się prosi aby w takich przypadkach wykorzystać. Przedszkole faktycznie nadal jest pilnie potrzebne. Gdyby nie pseudoprotest już by funkcjonowało.
jolka
2023-04-10 10:41:33
Ta afera z Przygodną to najbardziej absurdalna g*wnoburza jaką to miasto widziało od niepamiętnych czasów. Dzikie, zaśmiecone chaszcze w mieście ważniejsze niż urządzony teren z zorganizowaną zielenią. Pseudoekolodzy zrobili sobie z tego temat do awantury, broniąc krzaczorów, a jednocześnie przyklaskują wycinaniu szpalerów drzew, likwidacji trawników i wylewania hektarów asfaltu pod "ekologiczne" ścieżki rowerowe, którymi prawie nikt nie jeździ. W tym przypadku "betonoza" dla nich nie istnieje.
Jarek
2023-04-10 10:40:15
Powinno być przedszkole i powinna być zieleń, kwestia pogodzenia tych dwóch rzeczy
Piotr
2023-04-10 10:39:31
Aby racjonalnie ocenić sytuację trzeba poznać argumenty obu stron - to uwaga do redakcji i czytelników. Wycinka starego parku to zawsze niepowetowana strata, nawet jeżeli nasadzimy nowy to nie będzie on w pelni użyteczny za naszgo życia. Jezeli jest opcja budowy przedszkola na innej dzialce w okolicy to nie widze problemu, aby ten problem rozwiazac w satysfakcjonujący obie strony sporu sposób.
Los
2023-04-10 10:37:42
Łatwo wyciąć, ogołocić, zabudować,betonując,co i jak się da... Bez odsądzania od czci i wiary ekologów czy obrońców zieleni,gdy czytam o kolejnej drodze rowerowej,zastanawiam się,ile drzew wycięto "przy okazji"...
Przedszkole tak, ale nie kosztem wycinki resztki zieleni,jaka by ona nie była...
Majster
2023-04-10 10:28:55
Miasto ma przesadzarkę do drzew. Tych drzew nie trzeba wycinać a można było rozsadzić po całych Gumiencach lub bliższej okolicy. Można też było ogłosić kto z lokalnych mieszkańców przyjmie przesadzone drzewko. Nie zrobiono nic pomysłowego tylko zabrano dzieciom i rodzicom przedszkole. Typowe działanie jak z komunikacją miejską
Andy
2023-04-10 10:16:36
Lich drzewa kontra dzieci
Krzystek Kłamczuszek
2023-04-10 09:44:58
Napiszę jedno: wydawać by się mogło, że autor listu to osoba wykształcona i myśląca. Niestety. Osoby chcące zachować sporny teren zielony nie są przeciwne budowie przedszkola. Obiekt miał powstać na początku ulicy, przy ul. Ku Słońcu. Niewątpliwie wielkim sukcesem Kasty Krzystka i Wilkocki ego jest okłamanie i podzielenie ludzi. To takie, już prawie dwudziestoletnie, zarządzanie miastem między innymi metodą konfliktów, w stylu Jarosława K. i Spółki.
Tak tylko...
2023-04-10 09:36:40
W punkt !!! I co z tego? Ano nic. Głos wołającego na puszczy.
Dajta na luz
2023-04-10 09:19:05
- dzisiaj jest lany PO_niedziałek, flacha w łapę i do dna!
Wenus
2023-04-10 09:11:23
Bardzo mądry list opisujący prawdziwe realcje w sprawie Przygodnej. Warto zauważyć że aktywiści mają rzeczywiście negatywne podejście do tzw. przeludnienia Ziemi a pozytywne do aborcji i eutanazji wieć przedszkole im niepotrzebne
?
2023-04-10 09:03:30
Taka byla wola wiekszosci mieszkancow, mogl pan protestowac za budowa przedszkola ,niedlugo przedszkola i inna betonoza powstana w dawnej puszczy bukowej bo drzew tam coraz mniej a przeciwko budowie ikei czemu nikt nie protestowal? tam mozna by ze 3 przedszkola zrobic, skandal !
;/
2023-04-10 09:00:40
A kto komus kaze mieszkac na gumiencach? jak ktos planuje potomstwo i wie ze w okolicy nie ma szkoly czy przedszkola to po co je planuje? pozatym wiekszosc ma samochody to moze dowiezc dzieci do innych miejsc, moga taksowka wyslac, co za problem? drzewa to podstawa zycia na tej planecie jak woda, bez drzew nie bedzie nic ani ludzi ani przedszkola ,nic ,mniej miejsc kultu r.. a wiecej przedszkoli, to jakos nikomu nie przeszkadza
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.