Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Łękno. Lanie betonu na dwie rury [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 25 lutego 2020 r. 09:22
Ostatnia aktualizacja: 26 lutego 2020 r. 09:20
Łękno. Lanie betonu na dwie rury
 

Przed świtem we wtorek (25 lutego) rozpoczęło się betonowanie płyty kolejnej części nowego wiaduktu drogowego nad powstającą nitką trasy średnicowej w rejonie przyszłego węzła komunikacyjnego Łękno w Szczecinie. To kolejna faza tej komunikacyjnej inwestycji realizowanej na zlecenie miasta przez konsorcjum firm Rover infraestructuras i Roverpol, której koszt na dziś zamyka się kwotą ponad 127,8 mln zł.

Przez minione tygodnie w rejonie skrzyżowania ul. Traugutta z al. Wojska Polskiego trwały prace przy spawaniu z prętów ze stali zbrojeniowej konstrukcji płyty na podporach z drewnianym pomostem oraz prace szalunkowe.

We wtorek operacja wylewania betonu ruszyła już po godz. 5. Z regularnie podjeżdżających na płac budowy tzw. gruszek z użyciem dwóch żurawi z podajnikami równocześnie beton zaczął wypełniać stalowy szkielet nowego wiaduktu. Cała operacja betonowania obliczona była w sumie co najmniej na kilkanaście godzin.

Inwestycja obejmuje przebudowę linii kolejowej, która biec będzie wzdłuż przyszłej nowej jezdni oraz budowę w nowym kształcie skrzyżowania w alei Wojska Polskiego na jej przecięciu z kolejnym odcinkiem tzw. trasy średnicowej przez nowy węzeł Łękno w kierunku Pogodna. Docelowo sam węzeł pełnić ma jednocześnie funkcję jednego z centów przesiadkowych na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na całe przedsięwzięcie miasto uzyskało  dofinansowanie z puli funduszy unijnych na zrównoważoną multimodalna mobilność miejską i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Zabezpieczona na ten cel kwota to 73 000 000 zł.

Realizujące ten kontrakt konsorcjum ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A. i ROVERPOL sp. z o.o. – zgodnie z zapisami zawartej umowy – dostało 24 miesiące na wykonanie tego zadania od dnia rozpoczęcia prac. Mimo licznych aneksów do pierwotnej umowy w żadnym z nich nie ma – jak na razie – choćby wzmianki o wydłużeniu tego terminu. Roboty rozpoczęły się 22 października 2018 r. i powinny zakończyć się – według założonego kalendarza i jak wynika z zamieszczonej informacji na tablicy budowy – do 22 października tego roku. Nadzór nad inwestycją sprawuje wydział inwestycji miejskich szczecińskiego magistratu. ©℗

Tekst, fot. i film Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

czytelnik
2020-02-26 09:11:50
Data październik 2020r.to nie omyłka pisarska-? Czy może chodzi o 2021-?. Coś bardzo optymistycznie by to wyglądało,patrząc na terminy dotychczasowych inwestycji w Szczecinie.No ale może rzeczywiście to termin z kontraktu.To byłaby niespodzianka dużego kalibru ;-)
Widzę,że...
2020-02-25 23:29:31
Każdy dzień przybliża nas do sukcesu ;-)
Ciekawe czy pęknie tak samo jak strop w Stargardzie w bloku.
2020-02-25 16:38:38
Ciekawe czy pęknie tak samo jak strop w Stargardzie w bloku na pyrzyckim?De facto wylewane przez tą samą betoniarnię.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA