poniedziałek, 16 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Którędy dalej tramwajem?

Którędy dalej tramwajem?

Którędy dalej tramwajem?
Data publikacji: 2016-11-11 15:25
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:20
Wywietleń: 2788 169216

W najbliższy poniedziałek,  14 listopada odbędą się konsultacje społeczne dotyczące koncepcji dalszego przebiegu trasy tzw. szybkiego tramwaju na szczecińskim prawobrzeżu.

Wszyscy zainteresowani będą mogli wypowiedzieć się na ten temat podczas otwartego spotkania organizowanego w sali sesyjnej Rady Miasta Szczecin w gmachu przy pl. Armii Krajowej 1 w godz. 17-20.

Każdy ma szanse zgłosić swoje propozycje, sugestie i uwagi, zaprezentować własną opinię w tej kwestii i przygotowanych na zlecenie miasta rozwiązań. A ich podstawa są analizy i sporządzone w oparciu o nie plany oraz liczne warianty i podwarianty opracowane na zamówienie ZDiTM, a wykonane przez warszawska spółkę WYG International.

Teraz tramwaj dojeżdża do pętli Turkusowa. Dokąd powinien jechać dalej? To wciąż kwestia dyskusji i rozstrzygnięć, których jeszcze nie ma. Póki co za obecną końcówką torowiska trwa dobudowa dróg dojazdowych z nową częścią pętli dla miejskich autobusów.

Wszystkie dokumenty z planami sytuacyjnymi i analizami dotyczącymi kontynuacji tramwajowego projektu na prawobrzeżu dostępne są na stronach: www.sst.wyginternational.pl  i http://konsultuj.szczecin.pl/konsultacje/chapter_116177.asp. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

Teraz tramwaj dojeżdża do pętli Turkusowa. Dokąd powinien jechać dalej? To wciąż kwestia dyskusji i rozstrzygnięć, ktorych jeszcze nie ma. Póki co za obecną końcówką torowiska trwa dobudowa dróg do dojazdowych z nową częścią pętli dla miejskich autobusów.

 

Którędy dalej tramwajem? Którędy dalej tramwajem? Którędy dalej tramwajem? Którędy dalej tramwajem? Którędy dalej tramwajem?

Komentarze

Honorat
Przejrzałem projekty i podobają mi się trzy warianty: 1., 2.,i 7. WARIANT 1.: Turkusowa – Handlowa – Olszynki Grochowskiej. Jest to pierwotna wersja, zwana trasą do Kijewa, chociaż z planowanej pętli do centrum Kijewa zostaje jeszcze ok. 1 km. Linia przebiega na obrzeżach Słonecznego, Majowego i kończy się przy Osiedlu Nad Rudzianką. WARIANT 2.: Turkusowa – Handlowa. Wariant najtańszy i możliwy do jak najszybszego wykonania. Po co przy pętli Turkusowa buduje się spóźnioną pętlę autobusową, do której dojazd będzie i tak utrudniony (wieczne korki na Walecznych)? Za te pieniądze można było zbudować kilkaset metrów torowiska w kierunku Handlowej. WARIANT 7.: Turkusowa – Handlowa – Chłopska – Bukowe. Wzdłuż Os. Słonecznego, niedaleko Majowego, w pobliżu Os. Nad Rudzianką i kończy się w środku Os. Bukowego. Linia tramwajowa powinna przebiegać przez osiedla albo pomiędzy osiedlami, żeby zbierać jak największą liczbę pasażerów z obu stron. Zapewniają to powyższe warianty, natomiast warianty 3., 4., 5. i 6 nie gwarantują dostępu dla dużej liczby pasażerów, są poprowadzone w myśl hasła „sztuka dla sztuki”. WARIANT 3.: Turkusowa – Handlowa – Łubinowa – Struga – Kijewo. Przyjęcie tego wariantu stawia pod znakiem zapytania celowość budowy ronda u zbiegu ulic Przelotowej, Handlowej, Nałkowskiej, Łubinowej; rezygnacja z planowanej budowy drugiej jezdni na Łubinowej, powiększenie i tak dużych korków przy skrzyżowaniu Łubinowej i ulicy wspomagającej ulicę Struga. Na odcinku od Centrum Handlowego Słoneczne (KFC) do Kijewa jest tylko jeden blok mieszkalny, potem hipermarket i Park Leśny Kijewo. Z lewej strony ul. Struga w głębokim wykopie – nie do przebycia dla pieszych. Żeby zapewnić dojazd dla 3439 mieszkańców Kijewa (dane wg opracowania WYG) lepiej byłoby przedłużyć linię do Kijewa z wariantu 1. WARIANT 4.: Hangarowa – Rondo Zdroje – Gryfińska – Struga – Park Leśny Kijewo. WARIANT 5.: Hangarowa – Gryfińska – Park Dąbie – Goleniowska – Dąbie Osiedle. WARIANT 6.: Hangarowa – Batalionów Chłopskich – Granitowa – Podjuchy. Pow. trzy warianty spowodują marginalizację pętli Turkusowa, konieczność poszerzenia wiaduktów na Struga i/lub Bat.Chłopskich/Granitowa, „zdławienie ruchu” na Gryfińskiej i Goleniowskiej i/lub Bat.Chł./Granitowej. Wariant 4., poza poprawieniem wygodny mieszkańców Zdrojów, powiela błędy wariantu 3. – puste przebiegi wzdłuż Struga i konieczność wycięcia sporej połaci Parku Leśnego Kijewo na pętlę i zajezdnię. Warianty 5. i 6. nakładają się w znacznej części na linie kolejowe, które powinny być wykorzystane do budowy kolei metropolitalnej. Dąbie ma 12979 mieszkańców, Podjuchy 8616, natomiast Słoneczne 12940, Majowe 7317 i Bukowe 14269 (dane wg WYG) i już same te liczby wskazują, gdzie w pierwszej kolejności powinien jeździć tramwaj.
2016-11-11 23:57:12
Honorat
Dlaczego konsultacje z przyszłymi użytkownikami tramwaju, czyli mieszkańcami PRAWOBRZEŻA mają się odbyć na LEWOBRZEŻU i to jeszcze przy Armii Krajowej. Przecież to kawał drogi! Dlaczego nie można konsultacji zorganizować w którejś ze szkół na Słonecznym, np. Centrum Szkolenia sportowego - tam jest duża sala na kilkaset osób. Urzędnikom i radnym tyłka nie chce się ruszyć za Wschodnią Odrę? W końcu to jest nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?
2016-11-11 21:19:41
Piotrek
idiotyczne jest to ,że nie ma połączenie miedzy stacją PKP Szczecin Zdroje a pętlą tram/nextbike ( a póżniej bus i może taxi oraz może i busy do St-du, Świnoujścia, Goleniowa ,Pyrzyc) . Jedziesz np. ze Stargardu i pracujesz czy uczysz się np. na Niebuszewie czy Pogodnie - przesiadasz się do 2 czy 7 . Nikt w tym mieście o tym nie myśli. Nawet w projektach SOM brak opracowania .
2016-11-11 20:27:28
Gregor
Myślę że nie można przesadzać z tym bezkolizyjnym przejazdem w rejonach osiedli bo koszta tak wzrosną że powstanie mały odcinek a oszczędność czasu nie będzie aż tak duża. Trzeba przyjąć kompromis też ekonomiczny.
2016-11-11 19:30:55
xxx
Dobrze ze napisaliście tzw. szybki tramwaj bo okazuje się ze bezkolizyjnie to on będzie jeździł tylko od Basenu górniczego do pętli na turkusowej.
2016-11-11 17:13:59
Piotr Krzystek
rok 2030. Tramwajem do Poznania !
2016-11-11 16:57:30
Adam
A czemu nie ma mapek proponowanego przebiegu SST? Są na prawobrzeze.info, a u Was zdjęcia na dużych zoomach, na których widać jedynie plątaninę sieci i szyn....
2016-11-11 16:57:18
Sedina2008
Co tu konsultować. Tramwaj należy poprowadzić trasami, gdzie mieszkają pasażerowie, a nie opłotkami. A więc: - od Turkusowej do pętli przy skrzyżowaniu do dwóch pętli przy skrzyżowaniu: Handlowa-Przelotowa-Naukowskiej i dalej wzdłuż Łubinowej do Struga - od Turkusowej poprzez okolice szpitala "Zdroje", Kolorowych Domów do okolic istniejącej pętli autobusowej.
2016-11-11 16:26:39
MIETEK SOCHA
tramwaj jedzie od aktualnej pętli w kierunku szpitala zdroje i dalej przez osiedle bukowo ,skręca w kierunku kijewa i dalej kierunek szpital zdunowo. takie wykonanie połączy miasto ze szpitalami i będzie to coś
2016-11-11 16:15:07

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
2
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie