Niedziela, 04 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Krótsza droga pacjentów po wyroby medyczne

Data publikacji: 02 stycznia 2020 r. 09:26
Ostatnia aktualizacja: 02 stycznia 2020 r. 18:07
Krótsza droga pacjentów po wyroby medyczne
 

Od 1 stycznia 2020 roku zmieniły się zasady wystawiania zleceń na wyroby medyczne (np. wózki inwalidzkie, aparaty słuchowe, cewniki, środki pomocnicze). Osoby do tego uprawnione w przychodniach czy szpitalach będą mieć dostęp do komputerowego systemu wystawiania zleceń i same będą potwierdzać uprawnienia pacjenta do wyrobu medycznego. Dzięki temu pacjent od razu może się udać z potwierdzonym zleceniem do sklepu lub apteki, bez konieczności wizyty w NFZ, jak do tej pory.

Dzięki temu rozwiązaniu pacjenci i ich opiekunowie nie stracą czasu na potwierdzanie zleceń w NFZ (osobiście lub korespondencyjnie). Nowy sposób potwierdzania zleceń w systemie elektronicznym wprowadza też inne udogodnienie: może być ono wystawione i potwierdzone w każdym uprawnionym miejscu, niezależnie od miejsca zamieszkania pacjenta. To ogromne ułatwienie dla tych, którzy opiekują się w swoich domach bliskimi zameldowanymi w innym województwie.

- Aby uniknąć problemów i dać wszystkim czas na przygotowanie się do nowych przepisów, wprowadzono okres przejściowy, dzięki czemu do końca marca zlecenia na wyroby medyczne można wystawiać także na starym, dotychczas obowiązującym druku - informuje Małgorzata Koszur, rzecznik prasowy Zachodniopomorskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. - Tyle że takie zlecenie wymaga potwierdzenia w Oddziale NFZ. Wizyty pacjenta w Funduszu będzie wymagać również sytuacja, gdy osoba wystawiająca zlecenie na wyrób medyczny nie uzyska w eWUŚ (elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorcy) potwierdzenia, że pacjent jest ubezpieczony, a sam pacjent nie złoży w tej sprawie oświadczenia.

Od 1 kwietnia 2020 roku zlecenia będą wystawiane już tylko na nowych drukach, które nie wymagają potwierdzenia w NFZ. Dzięki temu wszyscy pacjenci korzystający z wyrobów medycznych będą mieć łatwiejszy do nich dostęp i zaoszczędzą sporo czasu.

W 2019 roku w Zachodniopomorskim Oddziale NFZ potwierdzono: 70 030 zleceń jednorazowych (np. na wózki, ortezy, kule, aparaty słuchowe) oraz 36 tysięcy zleceń na zaopatrzenie comiesięczne (np. pieluchy, cewniki).

(ip)

Fot. Ryszard Pakieser

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Odd
2020-01-02 17:06:24
Zdaje się, że w przednoworoczny piątek (27.12.2019) żadne takie rozwiązania nie były jeszcze przygotowane w NFZ. Ani w Warszawie, ani w Szczecinie, ani w żadnym innym. Zresztą, na stronie https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-zrealizowac-zapotrzebowanie-na-srodki-pomocnicze-i-ortopedyczne/ nie ma nic na temat internetowego dostępu do tego typu usługi. Więc artykuł opisuje stan który ma być, a nie ten, który jest.
tiaa
2020-01-02 13:58:27
i coraz dłuższa droga pacjentów do lekarzy specjalistów

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA