Radni trzech szczecińskich osiedli z prawobrzeża: Zdrojów, Podjuch, Klucza-Żydowiec wystąpili z propozycją nowej organizacji ruchu komunikacji miejskiej w tym obszarze. Chodzi o lepsze połączenia z Bukowym, Dąbiem i autobusy nocne.
Wniosek trafił do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. W piśmie przewodniczący rad poszczególnych osiedli przychylają się do planowanego przez ZDiTM uruchomienia linii (w zastępstwie za obecną 55), która swój bieg rozpocznie na pętli Klucz-Autostrada, a zakończy na pętli Bukowe jadąc przez: Podjuchy, Zdroje, Słoneczne, Majowe, Klęskowo. Linia miałaby być aktywna przez 7 dni w tygodniu, a kursy odbywać co 20 minut. Tę funkcję częściowo spełnia dziś autobus 66, ale jeździ on tylko 11 razy na dobę i jedynie w dni powszednie.
Kolejny postulat dotyczy autobusów nocnych 533 (Dąbie - Żydowce). W tym przypadku pasażerowie jadący z lewobrzeża (np. 531 lub 532) mają trudności w skomunikowaniu się z 533, kiedy chcą się przesiąść na rondzie Ułanów Podolskich. Ponadto przerwa pomiędzy dwoma z trzech kursów wynosi ponad 3 godziny. To według radnych należy poprawić. Ostatnia propozycja to wydłużenie dotychczasowej trasy linii 64 do stref przemysłowych w kierunku Załomia lub lepsze skomunikowanie 64 z 77.
Te postulaty, jak i inne scenariusze nowej organizacji ruchu autobusów w rejonie prawobrzeża będą rozważane bliżej terminu rozbudowania pętli Szybkiego Szczecińskiego Tramwaju przy ulicy Turkusowej. Według pierwotnej umowy, wykonawca na zrealizowanie tej inwestycji ma czas do połowy roku. ©℗
(szymw)
Fot. Dariusz Gorajski