W środę (26 kwietnia) około godziny 18.30 Nextbike zlikwidował awarię systemu szczecińskiego roweru miejskiego. Zakończono przeprogramowanie starych stacji, które z początkiem sezonu nie chciały się uruchomić.
Przypomnijmy: Czwarty sezon szczecińskiego roweru miejskiego rozpoczął się 1 marca. Uruchomieniu towarzyszyła awaria - działały tylko te stacje, które w sierpniu 2016 r. podczas rozbudowy sieci Bike_S zamontowała firma Nextbike Polska (29 wypożyczalni na prawobrzeżu i 14 w dzielnicy Zachód). Kolejne 37 terminali, czyli niemal połowa całego systemu była sparaliżowana. W połowie marca uruchomiono stacje, ale komunikacja z terminalem odbywała się tylko w języku angielskim.
- Stacje powinny już działać bez zakłóceń, menu jest w języku polskim. Przepraszamy wszystkich zainteresowanych za dotychczasowe utrudnienia. Mamy nadzieję, że od tej chwili system będzie funkcjonował sprawnie - powiedział Wojciech Jachim, rzecznik Nieruchomości i Opłat Lokalnych, które podpisały umowę na dalszą rozbudowę Bike_S z firmą Nextbike.
Jak tłumaczył wcześniej Nextbike: „Wstępna analiza wykazała, że zarówno oprogramowanie, jak i infrastruktura dostarczona w ubiegłym roku przez Nextbike Polska nie są przyczyną zaistniałych problemów, co potwierdza pełna sprawność nowej części systemu - 45 stacji zamontowanych przez Nextbike w ubiegłym roku. Aktualne problemy dotyczą jedynie tej części szczecińskich stacji, która została dostarczona przez inną firmę i została zrealizowana dla miasta w ramach wcześniejszego zamówienia”.
(p)
Fot. Robert Stachnik