Takich rowerów w Kołobrzegu już nie zobaczymy.
Fot. archiwum/Artur BAKAJ
Zamieszczone przy tej informacji zdjęcie ma już wartość historyczną. Minęła era kołobrzeskich rowerów miejskich. Zdemontowane zostały już stacje rowerowe i tablice z regulaminem wypożyczania.
Nie wiadomo, czy uda się wprowadzić jakąś alternatywę dla rowerów miejskich. Wiadomo natomiast, że miasto zdecydowało się zrezygnować z realizowanego od 7 lat projektu z powodu bardzo wysokich kosztów jego utrzymania i znaczącego spadku zainteresowania wypożyczeniami. W 2017 roku z rowerów miejskich skorzystało 104 tys. osób.
Ubiegły rok zamknął się na poziomie 34 tys. wypożyczeń. To mało, zważywszy na fakt, że utrzymanie systemu przed rokiem pochłonęło 539 tys. zł. Przy tak dużych wydatkach przychody z najmu były znikome, bo wyniosły zaledwie 83 tys. zł.
Rowery miejskie skutecznie zostały wyparte przez powszechne systemy wypożyczeń elektrycznych hulajnóg. Na spadek zainteresowania ofertą miasta wpływ ma także fakt, że miłośnicy tradycyjnych jednośladów często przywożą do kurortu własne pojazdy, ciesząc się z możliwości korzystania z szeroko rozwiniętej sieci tras rowerowych.
Czekam na tytuł artykułu: Kołobrzeg bez turystów i mieszkańców. Tak się powinna ta zabawa skończyć. Młodzi - wyjeżdżajcie i nie wracajcie, nic dobrego tu Was nie czeka. Wyjeżdżajcie do kraju, w którym zostaniecie przyjęci z godnością, w ciągu mniej niż 10 lat wyrobicie przyzwoitą emeryturę i w którym jest na tyle ciepło, że rachunki za prąd nie będą połową Waszej wypłaty. A zachłanny na kasę nie tylko turystów, ale i mieszkańców Kołobrzeg zostanie miastem- widmo.
J&M
2025-02-09 00:24:44
Rozszerzona strefa płatnego parkowania i wysokie opłaty z tym związane to prezent radnych miejskich dla mieszkańców miasta,przez których zostali wybrani w wyborach jako ich reprezentanci . Należałoby zadać pytanie czy aby rzeczywiście reprezentują mieszkańców czy też kogoś innego?. Pewne jest, że w żadnych wyborach nie wezmę udziału bo bzdurą jest, iż każdy kto głosuje ma wpływ na to co dzieje się w kraju, mieście itd., to demagogia. Pojedynczy człowiek nic nie znaczy.
Super
2025-02-08 14:38:07
Wreszcie. Bardzo dobra wiadomość.
Po co komu rower potrzebne.
Zdzisław
2025-02-08 09:58:44
A kiedy przetarģ na zakup tych rowerów może taniej dla mieszkańców za symboliczną kwotę ot tak podpowiadam aby nie poszły na złom pozdrawiam
Toya
2025-02-08 09:15:54
Wladze robią wszystko żeby mnie odepchnąć od tego miasta 😔
Mario
2025-02-08 05:42:47
Czas na takie dojrzałe decyzje w Szczecinie. Co do rowerow elektrycznych to właśnie spaliła się w Gdańsku hala z takimi rowerami i projekt elektrycznych rowerow jest w kropce
Kitesurfer
2025-02-07 20:58:30
Brawo 👍 są prywatne wypożyczalnie i można przywieźć że sobą ....potraficie cfaniaczki TYLKO wymagać od innych ,a od siebie ZERO inwencji ....miasto niech buduje ścieżki rowerowe!!! 👏 Wszystko wam podać na tacy coooo😱👊
Namiestnik
2025-02-07 16:01:55
Od dawna wiadomo że rządzi w Kołobrzegiem jakieś pospólstwo .
Brak podstawowych zasad ekonomii i prowadzenia swojego biznesu tak właśnie się kończy .
Roxpierdalanie pieniędzy idzie wtedy bardzo łatwo .
Nie polecam juz tego miasta jako atrakcję turystyczną .
Tfu na tą lewatywę
Rowery
2025-02-07 12:15:53
Teraź tylko tego brakuje że te kołobrzeskie miernoty urzedasowe wprowadza opłaty za parkowanie rowerów cxy opłate za wjazd rowerem i przywiezienie go. Bo ceny tam za parkowanie auta takie jak w Nowym Jorku.
Misia
2025-02-07 09:32:52
I słusznie! Zamiast wypożyczalni budować drogi (ścieżki)rowerowe.
hahaha
2025-02-07 08:42:55
łagodniejsza forma komunizmu czyli socjalizm znów przegrał z realiami ale ci co mieli zarobić to źle na tym nie wyszli bo kto zabroni bogatemu wydawać nie jego pieniądze albo brać kredyt który będą spłacać inni? no kto zabroni?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.