Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Kolejny torowy poślizg

Data publikacji: 28 lutego 2019 r. 08:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:34
Kolejny torowy poślizg
 

Wbrew zapowiedziom nie dowiemy się w czwartek (28 lutego), czy są chętni na przebudowę torowisk tramwajowych na węźle "Wyszyńskiego" i "Plac Szarych Szeregów". Termin otwarcia ofert został przesunięty. Podobnie jak przebudowa ul. Mickiewicza, ul. Kolumba, pl. Rodła czy okolic Dworca Niebuszewo wspomniane inwestycje zostały zapowiedziane szumnie niemal rok temu. Nie ruszyła żadna.

Przetarg na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego oraz na pl. Szarych Szeregów przewiduje przebudowę w sumie 900 m toru, rozłożoną etapami na 15 miesięcy. Oferty miały być otwarte 28 lutego, jednak termin został przełożony na 15 marca.

- Wpłynęło wiele pytań od potencjalnych oferentów - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki "Tramwaje Szczecińskie". - Zgodnie z przepisami na wszystkie musimy odpowiedzieć, a firmy muszą mieć dodatkowy czas na przygotowanie ofert.

O wyborze zdecydują cena (60 proc), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz okres gwarancji jakości na roboty budowlane (20 proc.). W sumie na realizację przeznaczono 450 dni. Tramwaje jadące ul. Wyszyńskiego będą mogły nadal jechać prosto, w kierunku prawobrzeża, zyskają jednak także dodatkową relację - skręt w kierunku stoczni. Na pl. Szarych Szeregów przeprowadzony będzie jedynie długo oczekiwany remont, nowe relacje nie powstaną.

Nie wiadomo jednak, czy uda się prace rozpocząć jeszcze w tym roku. Wspomniane inwestycje to tylko część większego programu modernizacji szczecińskich torowisk. Jako pierwsze miało być odnowione torowisko w ul. Mickiewicza. po kilku próbach ten przetarg udało się w końcu rozpocząć. Zgłosiło się 6 firm, ale wszystkie oferty znacznie przewyższają kwoty zarezerwowane w budżecie miasta. Na liście są jeszcze m.in. torowiska w al. Wyzwolenia, Powstańców Wielkopolskich, na pl. Rodła, ul.Matejki, Kolumba i w okolicach Dworca Niebuszewo. Na modernizację 13 km torów przewidziano ponad 300 mln zł, z czego 175 mln to unijne dofinansowanie., Umowę w tej sprawie podpisano w marcu 2018 r., ale od tego momentu nic się praktycznie nie zmieniło. ©℗

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

chwilkowski
2019-05-16 09:23:25
trzeba zbudowac nowy most obok DLugiego i go dodatkowo podniesc 2 m by torowisko tramwaju 6 szlo pod tym mostem i skrajnia wynosila 5,25. Oczywiscie trzeba obnizyc torowisko linii 6 do wysokosci bulwaru
Waldek
2019-04-01 10:09:36
Kto u was rządzi? Co chwila jakaś porażka.
zs
2019-03-01 01:26:09
już czas postawić drugi nowy most równolegle przy Długim.
szczecinianin
2019-02-28 17:29:30
Nie żebym się czepiał, ale to świadczy o tym, że projekt jest niejasny, jest dużo nieścisłości i wątpliwości. Tzn. że jest zrobiony byle jak. Czy ktoś weryfikuje ze strony miasta czy projekt jest zrobiony właściwie?
@mieszkaniec
2019-02-28 15:48:54
Przetargi są na przebudowę torowisk
Stella
2019-02-28 14:22:16
Oddać to można m.cz na te całe rządy. Ten Szczecin to porażka
albo
2019-02-28 11:13:21
Cześć lini zostanie zawieszona ze względu na stan torowiska. Kupią poduszkowce :)
mieszkaniec
2019-02-28 10:21:18
Przecież zapowiadano projektowanie a nie budowę. Panie dziennikarz, chociażby Pan sprawdził najpierw.
To Szczecin właśnie
2019-02-28 09:42:18
Opóźnienia w oddawaniu inwestycji, oddawaniu w rozpoczęciu, a teraz opóźnienia w otwarciu ofert.
Sorry
2019-02-28 09:16:00
Nie żebym źle życzył, ale te ambitne plany z zeszłego roku to se ne uda zakończyć w zaplanowanym czasie. Albo będzie tak, że 2/3 linii tramwajowych będzie zawieszone z powodu skumulowania prac w różnych miejscach miasta.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA