Wbrew zapowiedziom nie dowiemy się w czwartek (28 lutego), czy są chętni na przebudowę torowisk tramwajowych na węźle "Wyszyńskiego" i "Plac Szarych Szeregów". Termin otwarcia ofert został przesunięty. Podobnie jak przebudowa ul. Mickiewicza, ul. Kolumba, pl. Rodła czy okolic Dworca Niebuszewo wspomniane inwestycje zostały zapowiedziane szumnie niemal rok temu. Nie ruszyła żadna.
Przetarg na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego oraz na pl. Szarych Szeregów przewiduje przebudowę w sumie 900 m toru, rozłożoną etapami na 15 miesięcy. Oferty miały być otwarte 28 lutego, jednak termin został przełożony na 15 marca.
- Wpłynęło wiele pytań od potencjalnych oferentów - tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki "Tramwaje Szczecińskie". - Zgodnie z przepisami na wszystkie musimy odpowiedzieć, a firmy muszą mieć dodatkowy czas na przygotowanie ofert.
O wyborze zdecydują cena (60 proc), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz okres gwarancji jakości na roboty budowlane (20 proc.). W sumie na realizację przeznaczono 450 dni. Tramwaje jadące ul. Wyszyńskiego będą mogły nadal jechać prosto, w kierunku prawobrzeża, zyskają jednak także dodatkową relację - skręt w kierunku stoczni. Na pl. Szarych Szeregów przeprowadzony będzie jedynie długo oczekiwany remont, nowe relacje nie powstaną.
Nie wiadomo jednak, czy uda się prace rozpocząć jeszcze w tym roku. Wspomniane inwestycje to tylko część większego programu modernizacji szczecińskich torowisk. Jako pierwsze miało być odnowione torowisko w ul. Mickiewicza. po kilku próbach ten przetarg udało się w końcu rozpocząć. Zgłosiło się 6 firm, ale wszystkie oferty znacznie przewyższają kwoty zarezerwowane w budżecie miasta. Na liście są jeszcze m.in. torowiska w al. Wyzwolenia, Powstańców Wielkopolskich, na pl. Rodła, ul.Matejki, Kolumba i w okolicach Dworca Niebuszewo. Na modernizację 13 km torów przewidziano ponad 300 mln zł, z czego 175 mln to unijne dofinansowanie., Umowę w tej sprawie podpisano w marcu 2018 r., ale od tego momentu nic się praktycznie nie zmieniło. ©℗
Tomasz TOKARZEWSKI
Fot. Dariusz GORAJSKI