Środa, 17 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Kolejny etap modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie [GALERIA]

Data publikacji: 01 czerwca 2020 r. 18:14
Ostatnia aktualizacja: 02 czerwca 2020 r. 11:41
Kolejny etap modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie
 

Zaczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na kontynuację inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

PKP PLK SA podpisały w maju umowę na drugi etap prac pomiędzy Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. Pasażerowie już korzystają z efektów wykonanych dotąd na linii kolejowej nr 210 robót. Poprawił się dostęp do kolei, są nowe perony, sprawniejsza jazda pociągów i zwiększył się poziom bezpieczeństwa.

Drugi etap inwestycji 

Drugi etap inwestycji to m.in. przebudowa pozostałych peronów na przystankach: Jelenino, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Suliszewo Drawskie i Wiewiecko. Zostaną one podwyższone, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Wygodę w podróży zapewnią wiaty i ławki, a informacje tablice i gabloty. Bezpieczeństwo po zmroku zwiększy jasne, energooszczędne oświetlenie. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem będzie wypukła faktura, pomagająca w poruszaniu się po peronie oraz nakładki w alfabecie Braille’a, zamontowane m.in. na poręczach. Pochylnie umożliwią dogodne korzystanie z kolei wszystkim pasażerom. Przy przystankach będą nowe chodniki i stojaki rowerowe.

Prace między Czaplinkiem a Złocieńcem

Prace obejmą tor między Czaplinkiem a Złocieńcem. Bezstykowe ułożenie szyn zapewni sprawne przejazdy, zmniejszy hałas i drgania. Bezpieczeństwo poprawią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zwiększą się możliwości linii kolejowej – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Będzie przygotowana do prędkości 120 km/h, czyli o 40 km/h większej niż obecnie. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń podróż między Szczecinkiem a Runowem skróci się o ok. 25 min z półtorej godziny do ok. 1 godz. i 5 min.

Prace za ok. 30 mln zł (netto) współfinansowane są ze środków UE z RPO Województwa Zachodniopomorskiego. Wykonawcą jest spółka  NDI. Wszystkie roboty planowane są do połowy 2021 r. Zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy i nie ograniczą kursowania pociągów. W trakcie prac wykorzystywany będzie już zmodernizowany tor.

Po 17 latach dwutorowa linia

Dzięki pracom zrealizowanym w I etapie inwestycji, po 17 latach pociągi jeżdżą dwoma torami. Odtworzony został ok. 25-kilometrowy odcinek ze Szczecinka do Łubowa. Zwiększyło to przepustowość linii. Przebudowa torów umożliwiła sprawne przejazdy także ciężkich składów towarowych, dowożących m.in. sprzęt wojskowy na poligon w Drawsku Pomorskim. Podróżni zyskali wygodne, wyższe perony z wiatami oraz jasne oświetlenie na 11 stacjach i przystankach, m.in. w Czaplinku, Silnowie, Drawsku Pomorskim, Rzęśnicy i Węgorzynie, które są dostępne także dla osób mających trudności z poruszaniem się.

Bezpieczeństwo kierowców na trasie zwiększyła przebudowa 54 przejazdów kolejowo-drogowych. Lepsze zabezpieczenia są m.in. w Złocieńcu, Rzęśnicy i Drawsku Pomorskim.
Łącznie na oba etapy modernizacji linii między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim przeznaczono ok. 164 mln zł. 

(mag)

Fot. PLK

Na zdjęciu: przystanek w Jeleninie

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mieszkaniec
2020-06-02 11:41:14
A co z linią PKP na trasie Łubowo- Borne Sulinowo?
Dworce
2020-06-02 01:03:41
Czesc tych mniejsxych dworcow kolejowych PKP na trasie Koszalin Szczecin wygląda gorzej jak przed 1939rokiem. A wystarcxylo by je choc odmalowac lub zrobic drobny remont a mamy XXI wiek i jedtesmy niby w UE. Czy tym europosłom z Szczecina i okolic nie wstyd za ten stan jak przebywaja i patrzą na Bruksele gdxie co miesiąc wpada im ok. 40tys zl do kieszeni

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA