Ostatnia aktualizacja: 07 października 2021 r. 19:14
Elektryczny mercedes na razie jest testowany przez PKS Szczecin. Firma nie wyklucza jednak zakupu tego typu pojazdów. Fot. PKS Szczecin
Kolejny szczeciński przewoźnik ma w swojej flocie pojazd elektryczny. To mercedes z 2018 r, który nadaje się do obsługi linii miejskich. Pojazd na razie jest tylko na testach.
- Prowadzimy szeroką działalność - obsługujemy przewozy turystyczne, linie miejskie na terenie Szczecina i okolic oraz przewozy pracownicze - przypomina Karol Leszczyński, dyrektor Zarządzający PKS Szczecin Sp. zo.o. - Ten pojazd skierowaliśmy do obsługi takich właśnie linii w województwie lubuskim. Nie wykluczamy jednak, że trafi również na testy w Szczecinie.
Elektryczny autobus ma logo szczecińskiego przewoźnika i będzie z nim jeździł przez cały okres testów.
- Przyglądamy się temu rozwiązaniu, pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Nie jest wykluczone, że w przyszłości również zdecydujemy się na zakup takich autobusów - przyznaje Karol Leszczyński. - Dlatego zależy nam, by testy dały nam jak największe rozeznanie, na ile taka inwestycja jest opłacalna. I czy skorzystają na tym pasażerowie.
Kolejny gamoń nie umiejący przeczytać tekstu ze zrozumieniem. Autobus wzięty na testy. Żadna spółka miejska nie kupiła nowego Mercedesa, ale Solarisy to i owszem.
Nike
2021-10-07 16:04:25
To na zachodzie Europy kupują nasze "Solarisy" a w Polsce dużo droższe Mercedesy. Po za tym autobus na jednym ładowaniu przejedzie około 150km to stanowczo za mało jak na autobus.
@Helikopter z Misia
2021-10-06 22:02:27
150km zasięgu wskazuję na maks 1,5 godziny jazdy (maksymalna prędkość autobusów w Polsce to 100kmph) - myślę że jest jeszcze gorzej niż opisałeś ale i tak żaden z tych ekooszołomów tego nie zrozumie.
Oczywiście nie ma potrzeby jeździć dynamicznie autobusem a i do utrzymania jazdy z umiarkowana prędkością nie potrzeba tyle mocy ale... i tak koszty środowiskowe są większe niż ewentualne korzyści... Na szczęście UE wyznaczyła role Polsce śmietnika i miejsca utylizacji akumulatorów - praca będzie!
@sa tylko znaki
2021-10-06 20:42:34
Tramwaje to przeżytek. Hałasują, że aż kamienice podskakują. Do tego zanieczyszczają przestrzeń widokiem parszywych słupów. Autobusy elektryczne to przyszłość. Ciche, też na prąd i nie trzeba niszczyć ulic torami i tymi paskudnymi słupami.
@jg729
2021-10-06 20:39:47
Z jakich pieniędzy podatników? PKS to prywatna, rodzinna firma, a dyrektor jako współwłaściciel może sobie kupować co chce ze swojej kasy.
są tylko znaki
2021-10-06 20:07:22
Po sfrezowaniu nawierzchni na Wojska Polskiego okazało się, że są tam tory tramwajowe. Czytelniejszego znaku chyba już nie można sobie wyobrazić. Na środku Wojska po remoncie powinny być tory, a nie parking.
jg729
2021-10-06 16:01:28
Kolejny dyrektorek chce być eko trendy za podatników pieniądze. Przecież ten człowiek nie potrafi liczyć, a jest dyrechtorek. Kolejny znajomy prezydęta?
Szcz
2021-10-06 15:30:32
PKS Szczecin to niech najpierw wymieni chamskich kierowców z Ukrainy, Gruzji i innych ze wschodu i zezłomuje to co się samo pali na ulicach (ze wstydu).
autobus widmo
2021-10-06 10:58:45
Autobus jest tylko co z tego jak kierowców nie ma bo Szczecin ma najniższe płace ze wszystkich dużych miast w Polsce. To tak samo jak z tymi respiratorami w szpitalach sprzęt jest ale nie ma kto obsługiwać.
Tramwaj
2021-10-06 10:40:42
Nam tramwajów potrzeba. Ludzie puszczacie na miasto po 1 wagonie w szczycie i ludzie zostają na przystankach. A wy se na zajezdniach prezentujecie najdroższe elektryki. Czy ktoś tam w magistracie w ogóle mysli jeszcze ?
Autobus
2021-10-06 10:28:16
Ile to już bylo tych innowatorów co wywalili kupę kasy w bloto w Szczecinskim pks najpierw byly autobusy na napęd olejem z rzepaku, potem autobusy na gaz, potem hybrydy a teraz autobusy elektryczne a za chwilę beda wodorowe
zulus
2021-10-06 08:38:38
Firma faworyt w rocznych (!) przetargach na obsługę linii komunikacyjnych.
Propozycja
2021-10-05 22:18:14
Może Pan Prezydent będzie takim jeździł na dyżury raz w tygodniu do filii UM na Słonecznym? Wypadałoby zobaczyć, jak ludzi żyją, i np. w piątki na 8h jeździć komunikacją miejską na dyżur w filii urzędu.
10cm
2021-10-05 22:15:33
to pod wiaduktem "Niebko terror" na Warcisława będzie miał jeszcze 10 cm prześwitu
e-tam
2021-10-05 21:59:38
Autobus elektryczny, ale prąd z węgla. Można przejechać nim 150x0,8 czyli 120 km. Na fabrycznie nowych bateriach, które z czasem tracą pojemność. Gdyby kierowcy normalnych samochodów musieli tankować co 100-120 km, to chyba dalej jeździlibyśmy konno, bo można by oszaleć. Ale to jest eko, więc sens nie jest istotny. Czyli kierowca po 45-48 minutach jazdy stanie przy ładowarce na kilka godzin, biorąc pensję za cały dzień pracy. Im więcej tych elektryków, tym bardziej zbliżamy się do problemów.
hun
2021-10-05 21:53:35
ile to juz pks szczecin mial autobusow na testach, ot taka ciekawostka
bogacz
2021-10-05 21:25:10
Jeżeli pana Leszczyńskiego stać w tym PKS na 3-4 krotne przepłacenie ceny autobusu, na konieczną, drogą infrastrukturę (ładowarki i ich zasilenie), na bardzo drogi wkrótce prąd i przeszkalanie personelu na nowo, to kto mu zabroni? Przecież to modne jest.
Helikopter z Misia
2021-10-05 20:58:32
340 KM czyli 250 kW , baterie 2x 125 kW czyli daje w sumie 250 kW , czyli silnik może pracować przez 1 (jedną godzinę) z pełną mocą. ALE baterie nie mogą być rozładowane poniżej 20 procent . Czyli 1 godzina jazdy minus 20 procent czyli 12 minut, czyli ten autobus może jeździć z pełną mocą przez 48 minut. Niezły odlot. Serdeczne pozdrowienia dla dzieci strajkujących w każdy piątek. Jeszcze większe pozdrowienia dla podatników opłacających cały ten cyrk.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.