PKP Polskie Linie Kolejowe SA odnawiają most nad Dziwną. Dwustumetrowa konstrukcja na wyspę Wolin jest remontowana za 25 mln zł. Wzmocniona przeprawa umożliwi sprawny transport ładunków do portu w Świnoujściu oraz pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów.
Na linii Szczecin– Świnoujście rozpoczęły się roboty na moście prowadzącym na wyspę Wolin. Wyremontowany zostanie obiekt o długości ponad 200 metrów, z trzema stalowymi przęsłami (każde z nich ma 66 m i waży 165 ton).
- Odnowiona konstrukcja mostu pozwoli nawet na sześciokrotne podniesienie prędkości pociągów - z 20 km/h do 120 km/h - informuje Marta Burczyk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Prace na moście nad rzeką będą prowadzone w dwóch etapach. Obecnie trwa rozbiórka torów przed i za obiektem. Wykonawca stawia rusztowania przy filarach. Roboty w tej chwili trwają przy torze nr 1. Po zakończeniu wszystkich z tej strony mostu, rozpoczną się na torze nr 2.
Wykonawca wymieni tory oraz słupy sieci trakcyjnej. Zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu. Poprawi się także wygląd mostu. Metalowa konstrukcja zostanie pomalowana oraz odnowione zostaną filary i przyczółki. Wzmocniony zostanie także nasyp przed i za mostem, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Przez przeprawę przejeżdża około 46 pociągów towarowych i pasażerskich w ciągu doby. Roboty zostały zaplanowane w taki sposób, by nie powodować utrudnień w ich kursowaniu.
Remont mostu ma potrwać do końca 2020 roku. Wartość inwestycji wynosi prawie 25 mln złotych (środki własne PKP PLK SA).
(g)
Fot. PLK