sobota, 18 stycznia 2020.
Strona główna > Wiadomości > Kolej na perony i starą kładkę

Kolej na perony i starą kładkę

Kolej na perony i starą kładkę
Data publikacji: 2017-05-07 22:41
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:40
Wywietleń: 1219 251581

W rok po uruchomieniu zmodernizowanego dworca Szczecin Główny, PKP Polskie Linie Kolejowe zaczęły szukać wykonawcy i projektanta kontynuacji przedsięwzięcia. Na stacji zostaną przedłużone perony, a przede wszystkim zmodernizowana zostanie stara kładka. Na oferty czekają do 12 czerwca.

Spółka PKP PLK SA ogłosiła długo wypatrywany przetarg na „Poprawę stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM - tj. Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” mag), Etap I Szczecin Główny". Zadanie jest podzielone na dwie części: A ( w formule „Buduj") i B („Projektuj i buduj"). Szacunkowa jego wartość to ponad 52, 3 mln zł netto.

Wykonawca części A ma zbudować wiaty na peronach 1,2 i 3 (od istniejącej kładki do końca peronów od strony Pomorzan), a także obciąć i wzmocnić wiatę jednosłupową na niskiej części peronu 1. Przede wszystkim zaś zrobić zadaszenie starej kładki i jej schodów, zamontować windy osobowej umożliwiające dostęp z 4 peronów. Winda ma także powstać przy ul. Kolumba, zaś od strony ul. Czarnieckiego platforma. Nad peronem 3. ma być łącznik kładki starej z nową. Zmodernizowane zostaną perony nr 3 oraz nr 2 (tor nr 2 zostanie przesunięty o ok. 300 m), z którego zniknie „wiata pocztowa".

Przedmiotem zamówienia w części B jest zaś m.in. zaprojektowanie i przedłużenie toru nr 1 o ok. 300 metrów. Podczas realizacji inwestycji, która ma potrwać 26 miesięcy,  zaplanowano całodobowe zamknięcia torów nr 4 i 6 od 12 października br. do 9 lipca 2018 roku.

(mag)

Fot. Mirosław Winconek

Komentarze

Kiedy.....
...PKP odda miastu ul. STACYJNĄ w Dąbiu? Połączenie jej z ul. Wiosenną ułatwi dla Prawobrzeża dojazd i dojście do stacji kolejowej Sz-n Dąbie. Przejazd kolejowy na ul. Wiosennej zagraża urwaniem podwozia w autach a i połamanie nóg piechurom!Oba przejazdy w Dąbiu powinne być dwupoziomowe. "Stacja" Podjuchy, to kolejny skandal.
2017-05-09 10:51:44
kermo
A ciekaw jestem czy za mojego życia doczekam się legalnego dojścia/kładki/labiryntu z osiedli Słonecznego/Majowego/Bukowego na perony na dworcu PKP DĄBIE ... Raczej się nie zanosi na wszelki nigdy
2017-05-08 14:28:06
kobold
A dlaczego to tylko "pkp" ma sie zajmowac przejazdami...? Temat dotyczy stacji a oni od rzeczy o przejazdach...
2017-05-08 11:18:23
totalbyg
Pudrowanie trupa C.D.
2017-05-08 09:23:18
Gość @tylko pytam
Lepszym rozwiązaniem jest budowa (tak jak dla ruchu kołowego skrzyżowań wielopoziomowych) przejazdów bezkolizyjnych, a to też spowoduje, że kolej będzie jeszcze szybsza...
2017-05-08 09:16:57
henrk
czy czasem najwięcej ludzi nie jeździ z peronu 4 ? to on pierwszy powinien być remontowany i wyposażony w schody ruchome.
2017-05-08 09:00:26
tylko pytam...
Kiedy PKP zajmie się p r z e j a z d a m i? Są w stanie tragicznym,Sa anachroniczne-bez chodników dla pieszych i ścieżek dla rowerzystów. Więc- kiedy? tylko pytam...
2017-05-08 08:36:59

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
5
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Hardcorowe Serce II

Sonda

Czy cieszą Cię wiosenne temperatury w styczniu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie