Gdyby Szczecin chciał zapłacić za reklamy w mediach równowartość materiałów, które redakcje opublikowały same w pierwszym kwartale 2016 roku musiałby wydać ponad 375 milionów. To tak zwany ekwiwalent reklamowy wyliczony przez autorów raportu „Stolice Regionów". Z tego samego zestawienia wynika, że stolica Zachodniopomorskiego znajduje się w środku stawki jeśli chodzi o zainteresowanie prasy, radia, telewizji i producentów treści internetowych.
Od początku roku do końca marca na temat stolic województw opublikowano w sumie prawie 2 mln informacji. Wartość promocji miast w mediach wyrażona ekwiwalentem reklamowym wyniosła 10,3 mld złotych tak wynika z cyklicznego raportu "Stolice Regionów" przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Szczecin z tej kwoty uszczknął 375 289 479 złotych. Ekwiwalent to kwota, którą teoretycznie trzeba by wydać, by w danych mediach ukazały się informacje o danym podmiocie.
Podobnie jak we wszystkich innych zestawieniach Warszawa jest ligą samą dla siebie. Na jej temat przez pierwsze 3 miesiące br. opublikowano ponad 450 tysięcy materiałów we wszystkich rodzajach mediów. Gdyby przeliczyć to na reklamy kwota byłaby kosmiczna - 2,9 miliarda złotych. Drugi na liście Kraków miał w tym samym czasie nieco ponad 200 tysięcy publikacji, które znów teoretycznie kosztowałyby 1,2 mld złotych.
W wypadku Szczecina najwięcej publikacji w tym okresie było w internecie - 56,4 tysiąca. W prasie ukazało się 12, 7 tys. artykułów, radio wyemitowało 5,3 tys. informacji, a telewizja 2,8 tysiąca. Jeśli chodzi o informacje na temat Szczecina w tradycyjnej prasie bezwzględnym liderem jest „Kurier Szczeciński". W internecie i na falach radiowych dominuje Radio Szczecin, jeśli chodzi o telewizję - TVP3 Szczecin.
(ArR)
Fot. Robert WOJCIECHOWSKI (arch.)
Źródło infografiki: „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.