Czy otwarty niedawno Radisson Blu w Świnoujściu ma prawo posługiwać się pięcioma gwiazdkami? Wszystko wskazuje na to, że jeszcze nie. Tym samym bardziej przysługuje mu obecnie – zgodnie z przyjętą w Polsce kategoryzacją – miano ośrodka wypoczynkowego, a nie hotelu.
Prawdą jest, że świnoujski Radisson otrzymał od marszałka województwa promesę na przyznanie mu pięciu gwiazdek jak dla hotelu. Okazało się jednak, że nie spełnił do tej pory określonych warunków i tych gwiazdek nie ma. Promesa jest jednak ważna do połowy przyszłego roku i sytuacja może się zmienić. Zgodnie jednak z przepisami otrzymanie promesy nie zezwala na „chwalenie” się gwiazdkami. „W okresie ważności promesy przedsiębiorca nie może świadczyć usług hotelarskich w obiekcie” – czytamy w piśmie, które marszałek przesłał do właścicieli obiektu. Oznacza to, że obecnie Radisson – w myśl przepisów – to nie jest hotel, a obiekt wypoczynkowy.
Z powodu opóźnień w pracach budowlanych nie wszystko było gotowe na przyjęcie pierwszych gości. Część z nich dosadnie wyraziła z tego powodu swoją opinię. „Kupiliśmy pobyt w Waszym hotelu dwa miesiące wcześniej, (…) na dzień przed wyjazdem dostajemy telefon, że część hotelu nie jest otwarta i możemy zmienić termin przyjazdu… totalna kpina z Waszej strony. Dowiedzieliście się dzień wcześniej, że nie zdążycie? Zostaliśmy w sytuacji bez wyjścia… Hotel – plac budowy, aquapark praktycznie nieczynny, wszędzie rusztowania. Wszędzie dźwięk wiertarek i młotów… to jest miejsce do wypoczynku? Obiadokolacje to dramat, żadnego wyboru, pięć podgrzewaczy i kociołek zupy na taki hotel? (…)” – to fragmenty skargi jednego z gości.
Odpowiedź właściciela Radissona brzmiała: „Szanowni Państwo, przykro nam z powodu Państwa odczuć. Przepraszamy. Pewne niedociągnięcia wystąpiły zaraz po otwarciu w związku z opóźnieniami wykonawców, których niestety do ostatniej chwili nie byliśmy w stanie przewidzieć. Staraliśmy się na bieżąco je eliminować, a także reagować na uwagi ze strony naszych Gości. Baltic Park Molo Aquapark, który znajduje się w kompleksie, ale nie jest częścią hotelu, stanowi dodatkową atrakcję i został otwarty praktycznie wraz z hotelem, a także był dostępny dla Gości Radisson Blu Resort Świnoujście na wyjątkowych, preferencyjnych warunkach – bez ograniczenia czasowego. W kwestii posiłków – są one przygotowywane zgodnie z wytycznymi sieci Radisson, która nakazuje stawiać na mniejszy wybór, wybierając produkty bezkompromisowo najlepszej jakości”.
Z uzyskanych w Urzędzie Marszałkowskim informacji wynika, że Radisson miał wystąpić do marszałka województwa o ponowną decyzję w sprawie zaszeregowania, ale tego do dziś nie uczynił.
(MK)
Fot. Dariusz GORAJSKI