Poniedziałek, 29 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Geblewicz pozwala na pracę zdalną. Ale tylko zaszczepionym

Data publikacji: 19 listopada 2021 r. 11:46
Ostatnia aktualizacja: 20 listopada 2021 r. 16:53
Geblewicz pozwala na pracę zdalną. Ale tylko zaszczepionym
Fot. Ryszard Pakieser  

Marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz umożliwił swoim pracownikom przejście na pracę zdalną. Ale tylko tym zaszczepionym.

– Jako pracodawca podjąłem decyzję o przywróceniu pracy zdalnej części urzędu na najbliższe tygodnie. Pracę zdalną będą mogli wykonywać ci pracownicy, którzy pomimo zaszczepienia obawiają się zarażenia siebie, a co za tym idzie swoich bliskich i chcą minimalizować to ryzyko. Szczepionki nie chronią w 100% i osoby niezaszczepione stanowią duże zagrożenie dla zaszczepionych. Mieliśmy kilka przypadków infekcji osób zaszczepionych w naszym urzędzie. Zarazili się nie z własnej winy, pomimo należytej staranności – tłumaczy marszałek. – Nasze rozwiązanie nie ma charakteru restrykcyjnego. Wynika z logiki - osoby, które bez wyraźnych przeciwwskazań medycznych nie chcą się szczepić, nie traktują ryzyka zakażenia poważnie, zatem dla nich praca zdalna jest rozwiązaniem bezcelowym. Liczę też na to, że takie rozwiązanie będzie stanowić dodatkową motywację dla niezaszczepionych, co w efekcie zwiększy bezpieczeństwo pracowników.

Urząd Marszałkowski chwali się także, że  jako jeden z pierwszych urzędów w Polsce przeprowadził akcję szczepień dla swoich pracowników. Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego latem przeprowadził także konkurs dla gmin, które najskuteczniej potrafiły wpłynąć na decyzje mieszkańców w tym zakresie, zwrócił się także do wszystkich sołtysów z prośbą o propagowanie szczepień.

Urząd przypomina jednocześnie, że poinformowanie pracodawcy o fakcie zaszczepienia (bądź jego braku) jest w pełni dobrowolne. Regulować to będzie zarządzenie marszałka „W sprawie umożliwienia pracownikom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego zwiększenia ochrony ich życia i zdrowia”. Zacznie ono obowiązywać od poniedziałku.

 Marszałek nie wyklucza kolejnych udogodnień i docenienia odpowiedzialności w pracy dla zaszczepionych w Urzędzie. 

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Brawo za szczerość
2021-11-20 16:22:41
Marszałek szczerze przyznał pracownikom UM, że po przyjęciu dwóch dawek szczepionki w ciągu kilku miesięcy wciąż nie są wystarczająco zaszczepieni.
Powiedz "tak" nauce
2021-11-20 15:55:12
Badania przeprowadzone w grupie 780 tys. amerykańskich żołnierzy pokazują spadek skuteczności preparatów podawanych jako szczepionki (publikacja w Science, w Polsce przedstawiona np. w RMF FM). Średni spadek skuteczności Pfizer, Moderna i Johnson & Johnson wyniósł od lutego do października 2021 z 87,9% do 48,1%. Dla J&J spadek ten wyniósł z 86,4% do 13,1%. A ponieważ zaszczepieni mogą zostać zakażeni i zakażać innych, to oznacza, że niezaszczepieni nie są im potrzebni do zakażania.
Gość
2021-11-20 15:19:54
Pan Geblewicz do tej pory nie wzbudzał mojej aprobaty,ale tym razem powiem:brawo panie marszałku.Gratuluję odwagi .Szkoda ,że tylko Pan wie co robić w stanie eskalacji epidemii.Więcej takich decyzji i walka z pandemią,a przede wszystkim z oszołomami ,których zwą antyszczepionkowcami,byłaby skuteczna.
Hipo
2021-11-20 14:07:32
Miało by to sens, gdyby siedzieli w domach i nawet nie wyściubiali nosa poza próg. Jeśli jednak nie mogą przyjść do pracy, ale chodzą do sklepów, odwiedzają innych, wymieniają w samochodach opony (po co, skoro siedzą w domach?), to jest to najdelikatniej mówiąc hipokryzja.
Konstytucja
2021-11-20 14:03:15
Art. 7: Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. Art. 13: Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji odwołujących się (...) do totalitarnych metod i praktyk (...) Art. 32: Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
@Ona
2021-11-20 13:08:03
Ależ skąd! Pan marszałek właśnie przyznał, że szczepienia nie zabezpieczają, a wręcz przeciwnie - zmniejszają naturalną odporność zaszczepionego. Dlatego upośledzony odpornościowo personel wycofał na pracę zdalną, a jednostki ze zdrowym systemem odpornościowym skierował na pierwszą linię.
Stsetsin
2021-11-20 12:04:42
Zgodnie z Polskim prawem wszyscy są równi wobec prawa,nie można dyskryminować ludzi ze względu na żadną cechę. Ponadto szczepienia są dobrowolne a wszelkie restrykcje są niejako forma przymusu. Pan marszałek najwidoczniej nie wie czym jest dobrowolność. Marszałek może sobie w domu decydować kogo do siebie wpusci a nie w instytucji publicznej.
Bravo marszałek
2021-11-20 11:47:32
Bo z bydłem nie można inaczej!
Ona
2021-11-20 11:34:55
Czyli do kontaktu z petentami będą niezaszczepieni. Absurd
mądrość etapu
2021-11-19 23:18:49
Ot, logika dialektyczna
kto go wybrał?
2021-11-19 22:43:54
Biurowa kawa, herbata, darmowy prąd, socjalizacja - dla nieszczepionych. Zaszczepieni w domach jak w gettach. To nie wygląda dobrze, przyszłość marszałka nie wygląda dobrze.
dawka
2021-11-19 22:39:33
Warto sprawdzić, jak wyglądają statystyki zachorowań w Gibraltarze (aktualnie 100% zaszczepionych) w porównaniu do listopada 2020 (0%zaszczepionych).
i?
2021-11-19 22:37:45
Po uświadomieniu sobie bezsensowności wcześniejszych decyzji, nadszedł czas na pojawienie się syndromu wyparcia
@RP
2021-11-19 22:15:56
Małej wiary jesteś, ignorancie.
Sebastian
2021-11-19 22:10:46
Marszałek też powinien przejść na tryb zdalny bo wtedy nie powodowałby kolizji na drodze ekspresowej i byłoby bezpieczniej między Szczecinem a Goleniowem
Kot Klakier
2021-11-19 22:04:43
Słuszna decyzja. Logika jest dobra do gier planszowych, w życiu liczy się prestiż.
RP
2021-11-19 21:53:25
Nie wierzę, że za takie głuPOty jeszcze chwalą/
1,2,3
2021-11-19 21:33:38
1. Marszałek ogłasza, że szczepionki nie działają i wyszczepionych trzeba od siebie izolować, bo zarażają się między sobą 2. Marszałek ogłasza, że szczepionki nie działają i wyszczepionych trzeba izolować od niezaszczepionych, bo ich zarażają 3. Zgodnie z aktualną narracją, zaszczepieni którzy są w szpitalach mają fałszywe certyfikaty, czyli co tam się działo w UM?
Helikopter z Misia
2021-11-19 21:30:31
a tak BTW to Pan Marszałek jest ozdrowieńcem, czy jak wyzdrowiał to uznał, że to za mało i wpadł na pomysł przyjęcia preparatu mRNA ?
@Ktos
2021-11-19 21:28:49
Zgodnie z odwróconą logiką, opaski należą się zaszczepionym. We Francji na przykład szczepieni są znakowani na dworcu kolejowym. Po okazaniu #PassSanitaire otrzymują opaskę dzięki czemu mogą wejść do pociągu. Bez opaski nie mogą podróżować na dłuższych trasach.
Jak G sie zaszczepil
2021-11-19 21:05:16
To niech lepiej tez pracuje Z-dalnie... tzn. az z Goleniowa... to bedziemy mieli "choc jakis czas" Spokoj w Szczecinie... !!! A pozwalac "to se moze" ale tylko Swoim Lewackim PO czlonkom !!
Głupi ludzie ..
2021-11-19 21:00:00
A koncerny się bogaca na waszej głupocie! Zaszczepieni coraz bardziej zarażają. ..i umierają .Przecież nie wiecie co wam wstrzyknęli? Organizm będzie coraz bardziej mniej odporny...3 czy 4 dawka ...wydaje się że będziecie zdrowi? Poczekamy jeszcze pol roku..rok .może 2 lata ...Zobaczycie co wtedy będzie z wami ...A koncerny miliardy mają na koncie....bogaca się i im nie zależy aby ludzie byli zdrowi. Będą dalej rozsiewać panikę ....Zacznijcie myśleć!!!
Kwadratura koła
2021-11-19 20:48:07
Po co izolować zaszczepionych? Przecież oni pełnię praw mają, żeby wrócić do normalnego trybu. Jazda do roboty! A może jednak zarażają po tych szczepionkach...
Helikopter z Misia
2021-11-19 20:18:53
zaszczepił pracowników , a ci teraz muszą się chować. Niezłe. Czekam co będzie dalej...
Barbara
2021-11-19 19:54:07
Bardzo dobra decyzja. Tak powinno być!
👋👋👋
2021-11-19 18:41:42
Słychać wycie, znakomicie. Znalazł się jeden odważny, który dobrał się do dupy tępakom.👋👋👋
@gość
2021-11-19 18:38:30
Off topic, dzbanie.
Już czas
2021-11-19 18:19:40
Już czas na ogłoszenie zakazu wstępu do sklepów szpitali itp. miejsc dla niezaszczepionych.
gość
2021-11-19 17:24:22
A jak wygląda sprawa kolizji ? Jaką karę, jaki mandat dostał pan marszałek ?
SromotnikBezwstydny
2021-11-19 17:09:02
Brawo Panie Marszałku! Bardzo dobra decyzja! Trzeba chronić i oszczędzać normalnych ludzi. PiSdzielcy i gawiedż parafialna niech przyrośnie do biurek i niech inhalują dymy kadzidlane!!!Niezaszczepieni do orania i odśnieżania!!!
chester
2021-11-19 16:49:42
I tak z logicznej konieczności pan Marszałek uczynił przywilej. Nie ma w tym sensu, nie ma logiki. Pachnie PRLem.
bravo!
2021-11-19 16:47:19
Niezaszczepieni niech płacą za swoje ew.leczenie szpitalne na oddziałach covidowych. Po kieszeni!!! Może do mądrych inaczej dotrze.
Mr Mr
2021-11-19 16:20:10
Brawo Geblewicz. Jeszcze kilkatakich decyzji, jeszcze kilku idiotów wyślecie z reklamówkami na granicę i skończycie jak UD. Trzymam kciuki.
jan
2021-11-19 16:11:26
Pani Marszałku super działanie, psy szczekają bo taka ich natura. Czasem zdychają bo były zarażone wścieklizną. Nie ma co się przejmować. Nie zaszczepieni powinni płacić za leczenie covidu. A w ogóle to powinno być ja np z przyjeciami do przedszkoli, bez szczepień nie przyjmujemy. Są bezpłatne ale nie obowiązkowe. Wybieraj.
Prawda
2021-11-19 16:10:01
Pan marszałek jakie ma wykształcenie ? Czy Pani nie wie, że dziala niezgodnie z prawem ? Segreguje Pan ludzi, upokarza, zmusza do ujawniania danych wrażliwych. Powinna się tym zająć prokuratura i inspekcja pracy. Czy marszałek nie wie że zaszczepieni masowo chorują I zarazają niezaszczepionych? Wstydź się Pan, teraz widać jakimi ludźmi obsadzane są stanowiska, czy w tym urzędzie nie m żadnego prawnika ? Ma pan ciepło bo na pewno odpowiednie instytucje zajmą się tą sytuacją.
micki
2021-11-19 15:41:01
Brawo panie Marszałku , nie jestem pana wyborcą ale takie działanie popieram z całego serca, dość terroru przez mniejszość niezaszczepionych idiotów !!!
kwiczol
2021-11-19 15:25:14
Pracodawca to czlowiek ,ktory zatrudnia ludzi w biznesie i ryzykuje swoje pieniadze,Pan panie marszalku dostal fuche od grupy przestepczej /po/Niestety durnota wychodowana przez WSI24 was wybiera,
Jerzy Potulicka
2021-11-19 15:13:25
Czy należy zatem przyjąć że w UM praca zdalna jest przywilejem dla wybranych i jak to się ma do praw w konsTYtucJA? Pomijając aspekty prawne to nie ma nic wspólnego z logiką. Nawet Wyborcza nazywa to odwróconą logiką. Dzięki takim decyzjom marszałka jak ta w najbliższych wyborach PO straci samorząd w zachodnoipomorskim. Konfedracja czeka na takie curiosa
Paweł
2021-11-19 14:45:22
Dziś ponad 400 zgonów w Polsce, a rząd PIS dalej głowa w piach...
itd
2021-11-19 14:42:05
Panie pracodawco! jest nadzieja,ze po nastepnych wyborach znajdzie pan prace na stanowisku kasjera w zaprzyjaznionym LIDLU;
Popieram
2021-11-19 13:54:15
Nareszcie ktoś wziął sprawy w swoje ręce i nie chowa się przed odpowiedzialnością za życie ludzi jak pisiorstwo.
elo
2021-11-19 13:45:40
@Normalny - ja się nie zaszczepiłem i nie jestem antyszczepionkowcem. I co ty na to? A nie zaszczepiłem się, bo na razie nie ma szczepionki, tylko jest to póki co preparat medyczny w fazie testów i skoro TY przyjąłem ten preparat to jesteś królikiem doświadczalnym. Wolę wierzyć medycynie, prawdziwym badaniom i związkowi lekarzy, którzy to potwierdzą. Na razie ten preparat nie ma statusu szczepionki więc jak czekam.
Brawo
2021-11-19 13:39:23
Nareszcie ktoś w tym kraju reaguje na IV falę coronawirusa.
uku
2021-11-19 13:39:11
Znów nas dzielą. A niektórzy przyklaskują. Co za nieoczytane i głupie społeczeństwo
ege
2021-11-19 13:35:37
A na jakiej podstawie Marszałek wie kto jest zaszczepiony a kto nie, skoro nie ma prawa przetwarzać takich informacji? Czy nie powinny zająć się tym odpowiednie organy?
Abc
2021-11-19 13:31:18
A co z osobami które się zaraziły od zaszczepionych? Hejtujecie tylko osoby niezaszczepione, a ja znam kilka osób zaszczepionych, które zachorowały i zaraziły kolejne osoby zaszczepione. Pomimo infekcji nadal pracowały bo lekarz nie skierował ich na kwarantannę i nie wypisał im L4 twierdząc że nie trzeba bo są zaczepione.
Marszałek ma rację
2021-11-19 13:23:41
Zaszczepieni są większym ryzykiem z punktu widzenia pandemii. Częściej podejmują ryzykowne zachowania wychodząc z założenia że jako zaszczepieni to nic im się nie.stanie gdy tymczasem chorują i przenoszą wirusa tak samo jak nieszczepieni z tą jednak różnicą że jedynie łagodniej chorują choć śmiertelność wśród przypadków chorych zaszczepionych jest na sporym bo ponad 30% poziomie, co więcej jak pokazują badania izraelskie wraz z kolejnymi turami szczepień drastycznie spada odporność organizmu...
Były wyborca PO
2021-11-19 13:14:26
Jak się człowiek dowiaduje jakie decyzje podejmują ludzie z PO to się nie dziwię że ministrem gospodarki morskiej w PO był Sławek Nowak, zwany Lolo Pindolo, który chciał rozładowywać gazowce dźwigiem w Gdańsku. Jak można ściągać do pracy niezaszczepionych a zaszczepionych wysyłać na zdalną? W biznesie każdy poważny audytor podałby autora koncepcji do zwolnienia za działanie na szkodę firmy. Teraz każdy rozumie dlaczego pinindzy nie było i nibyndzie jak mówił minister finansów z PO.
ja
2021-11-19 13:03:14
jaka w tym logika no żadna, skoro jesteś osoba zaszczepioną to rozumiem, że bardziej odporna na zakażenie to powinnaś przychodzić do pracy, a niezaszczepieni powinni siedzieć w domu, żeby niby nie zarażać, tylko proszę Pana zarówno niezaszczepieni jak i zaszczepieni jednakowo zarażają, tylko chodzi o to, że zaszczepieni łagodniej mogą, ale nie muszą choroby przechodzić. Przykład od sąsiada: oboje zaszczepieni, jedno chore siedzi w domu drugie skoro zaszczepione może wychodzić i robić co chce :)
OG zamordysta
2021-11-19 13:00:31
@Alicja to jest niemożliwe co ja czytam! Nie szczepiłaś się dlatego, że wierzysz w szczepienia tylko dlatego, że żyjesz między ludźmi? To tak jakbyś się zaszczepiła, żeby na wakacje pojechać. Może to będzie dla ciebie szok ale bez szczepień tez można normalnie żyć miedzy ludźmi. I do tego spokojniej, bez ej całej covidowej paniki. Masakra co się z ludźmi porobiło od tej psychozy. I żeby nie było, nie twierdzę, że wirus nie istnieje ale uważam, że ta cała histeria jest bardzo przesadzona.
Medialna histeria
2021-11-19 12:57:16
No co za narodowa histeria .Większość wpadła w fałszywą nutę i dała się ponieść emocjom na równi z tą jaką odczuwa kot po kastracji.Propaganda rządowa celowo,świadomie i z pełną premedytacją zastosowała manewr "nabywania zbiorowej odpowiedzialności" poprzez właśnie przechorowanie,bo szczepienia nie zadziałały w takim rozmiarze jaki zakładano.Teraz założono,że ten manewr się powiedzie i kolejne 40% nabierze odporności.
Ktos
2021-11-19 12:55:19
Już kiedyś, pewna grupa osób, innej grupie osób, nakazała noszenie stosownych opasek na ramieniu.
@Alicja
2021-11-19 12:50:40
Brawo! Nie wierzysz w szczepienia, ale się zaszczepiłaś. Obyś nie musiała po latach uwierzyć w skutki uboczne szczepień.
brak logiki
2021-11-19 12:50:04
a nie działanie logiczne. To właśnie zaszczepieni obecnie najbardziej roznoszą zaraze bo mają w czterech literach przestrzeganie obostrzeń. Dalej, rok temu obwieszczano że szczepionka w jedne dawce (no w dwóch) będzie apanaceum na to całą zarazę. I co, i g...o. Trucie już trzecią dawką, za chwilę czwartą i piątą i dalej nic. To dyskwalifikuje ten pseudopreparat leczniczy. A ja najdelikatniej mówiąc nie ufam w ogóle obecnym szczepionkom po tym co spotkało moje dzieci. I winnych nie ma.
fido
2021-11-19 12:47:46
A co robi namiestnik Warszawki - Bogucki?
Segregator
2021-11-19 12:47:26
Jaki to wstyd dla regionu, że mamy takiego marszałka. Zero wiedzy, zero logiki.
Słusznie Marszałku
2021-11-19 12:41:41
Niezaszczepieni nie powinni mieć żadnych przywilejów w tych sprawach.
Normalny
2021-11-19 12:30:31
Bardzo dobry pomysł, nie można ciągle ulegać antyszczepionkowcom czyli po prostu ludziom głupim
Magda
2021-11-19 12:28:09
o to pan tam jeszcze pracuje?
BabaJ
2021-11-19 12:27:31
Marszałkowska logika - zaszczepieni zarazili się nie z własnej winy ....a niezaszczepione osoby to niby jak się zakażają ? No najczęściej od kaszlących i charczących w autobusach zaszczepionych , którzy ani myślą o włożeniu maseczki na swoje zakażajace mordy. Obiecano im, że po szczepieniu wszystko będą mogli - no i efekty widać.
Alicja
2021-11-19 12:25:52
Ja też chcę takiego pracodawcę. Atak w ogóle to facet ma rację. Jeśli nie wierzysz w pandemię, nie boisz się zachorować i dlatego się nie szczepisz, albo masz w nosie współpracowników, to możesz przyjeżdżać do pracy. Ja się zaszczepiłam nie dlatego, że wierzę w te szczepienia ale właśnie dlatego, że nie pracuję i nie mieszkam na bezludnej wyspie, dlatego, żeby móc swobodnie się przemieszczać oraz dlatego, że pracuję z ludźmi i wśród ludzi itp.
M.
2021-11-19 12:22:41
Przecież to bez sensu - jak zaszczepieni to mają siedzieć w domu, a jak niezaszczepieni to mają przychodzić do pracy? Lewicowa "logika"...
Logika
2021-11-19 12:22:24
W ramach tej logiki w Urzędzie Marszałkowskim podjęto decyzję że do pracy nie będą przychodzić ci którzy mają mniejsze ryzyko zarażenie siebie i innych covidem a do pracy czyli do pełnego kontaktu personalnego zobowiązano tych którzy się nie zaszczepili. Nie zaszczepić można się z powodów nie tylko ideologicznych ale także zdrowotnych. Niezaszczepiona osoba będzie narażona na większe ryzyko choroby z najcięższymi powikłaniami bo tylko zaszczepieni będą na zdalnej. Szczepienia nie są przymusowe
szary
2021-11-19 12:21:14
To segregacja ludzi. Jak tak można? Nie dopuśćmy PO nigdy do władzy bo zrobią nam piekło. Rozwalą ten kraj. A Geblewicz wprowadza nowy apartheid. Won z polityki!!!
Yyy aha
2021-11-19 12:18:35
"Szczepionki nie chronią w 100% i osoby niezaszczepione stanowią duże zagrożenie dla zaszczepionych. Mieliśmy kilka przypadków infekcji osób zaszczepionych w naszym urzędzie." Nie no to super szczepionka skoro nie chroni przed zarażeniem. To po co się szczepili skoro i tak boją się niezaszczepionych.
Swojak
2021-11-19 12:18:27
To jest logika kołka w płocie. Ale ten pan tak ma...
Covidowe wariactwo
2021-11-19 12:15:23
Covidowe wariactwo zatacza coraz szersze kręgi. Masakra co się stało z mózgami niektórych ludzi przez te prawie 2 lata. Zaszczepieni mają pracować w domu, niezaszczepieni mają pracować w biurze i obsługiwać klientów. Taka odwrócona segregacja sanitarna. Na mózg komuś chyba padło.
PIP
2021-11-19 12:14:57
Sprawa zgłoszona do https://szczecin.pip.gov.pl/pl/
Geblewicz łamie
2021-11-19 12:02:06
Prawa człowieka oraz konstytucję IIIRP... Ciekawa argumentacja, warto byłoby przeanalizować jego karierę edukacyjna by poznać tych którzy wyposażyli go w tak przenikliwe zdolności analityczne i oparte na nich podejmowanie racjonalnych decyzji. Panu patomarszałkowi zwrócę uwagę że to zaczepieni są zagrożeniem dla niezaszczepionych.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA