Od poniedziałku (18 maja) Enea otworzyła wszystkie 32 Biura Obsługi Klienta (BOK-i). Ze względu na bezpieczeństwo klientów i pracowników obecnie obsługiwane są tylko osoby, które wcześniej zarezerwują swoją wizytę na stronie internetowej lub umówią się poprzez infolinię Enei.
Enea zapewnia, że wszystkie jej Biura Obsługi Klienta zostały wyposażone w środki ochrony osobistej dla klientów i pracowników. Zainstalowane zostały specjalne przezroczyste elementy przy stanowiskach obsługowych oddzielające klienta od pracownika, których zadaniem jest zapewnienie bezpiecznych warunków. Dodatkowo pracownicy zostali wyposażeni w przyłbice, a stanowiska pracy będą co godzinę dezynfekowane. Do dyspozycji klientów i pracowników będą także płyny do dezynfekcji rąk.
Ze względów bezpieczeństwa, w sytuacji trwającej pandemii, do BOK-ów Enei przyjmowani będą tylko klienci, którzy wcześniej na taką wizytę umówili się za pośrednictwem formularza na stronie www.enea.pl, lub telefonicznie poprzez infolinię 611 111 111. Enea prosi też klientów by przychodzili pojedynczo. Biura Obsługi Klienta czynne będą od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 16.00, natomiast te znajdujące się w galeriach handlowych – w godzinach ich pracy.
W stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta będą realizowane tylko sprawy związane z umowami, ofertami i sprawami technicznymi. Szybsze zrealizowanie sprawy możliwe będzie, gdy klient będzie posiadać, jeśli to możliwe, już wcześniej wypełnione potrzebne wnioski. Gotowe do wydruku dokumenty można znaleźć na stronie Enei. Warto również wcześniej sprawdzić, czy danej sprawy nie uda się załatwić zdalnymi kanałami kontaktu z Eneą.
Pomimo uruchomienia stacjonarnych biur, Enea nadal zachęca do korzystania ze zdalnego kanału kontaktu, jakim jest Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. W e-BOK-u można sprawdzić i opłacić faktury za prąd, a także zaktualizować swoje dane, zgłosić sprawy, które trzeba zrealizować czy przesłać obraz podpisanej umowy lub umowę podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Żeby założyć konto wystarczy wejść na stronę ebok.enea.pl, podać numer kontrahenta (widoczny na fakturze) oraz PESEL lub NIP, a następnie przejść przez krótki proces rejestracji. Enea przygotowała krótki film z instrukcją jak zarejestrować się i pierwszy raz zalogować do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta.
Fot. Ryszard Pakieser