Aneks do programu inwestycji dla zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6 zatwierdził minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dokument zwiększa przyznane w 2018 roku finansowanie na prace przygotowawcze z 14,6 mln do 24,5 mln złotych.
– Dodatkowe 10 mln złotych pozwoli dokończyć prace projektowe i badania podłoża zgodnie z optymalnymi rozwiązaniami technicznymi, które zakładają wydłużenie tunelu pod Odrą z 3,5 km do 5 km – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Przyznane środki pozwolą na zawarcie aneksu do umowy z wykonawcą dokumentacji i badań podłoża. Przewidziano, że przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Rzecznik GDDKiA przypomina, że zgodnie z decyzją środowiskową, długość tunelu pod Odrą w ciągu zachodniej obwodnicy Szczecina określono na minimum 3,5 km.
– W toku prac prowadzonych nad koncepcją programową wraz z badaniami podłoża została dokładnie przeanalizowana kwestia kolizji z infrastrukturą przemysłową, drogami i liniami kolejowymi w rejonie Polic. Po rozważeniu wielu wariantów i możliwości technicznych zadecydowano o wydłużeniu tunelu drążonego po to, aby przejść obwodnicą pod poziomem terenu, nie ingerując tym samym w istniejące zagospodarowanie – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk.
Zgodnie z wybranym rozwiązaniem, tunel będzie się rozpoczynał zaraz za węzłem Police, który zlokalizowany będzie w rejonie przecięcia ulic Piotra i Pawła oraz Kuźnickiej przy Zakładach Chemicznych w Policach.
Tunel będzie przechodził pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.
(kl)