Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Dziesięć milionów złotych więcej na zachodnią obwodnicę Szczecina

Data publikacji: 24 marca 2020 r. 08:38
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2020 r. 00:46
Dziesięć milionów złotych więcej na zachodnią obwodnicę Szczecina
Mapa GDDKiA/Szczecin  

Aneks do programu inwestycji dla zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6 zatwierdził minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dokument zwiększa przyznane w 2018 roku finansowanie na prace przygotowawcze z 14,6 mln do 24,5 mln złotych.

– Dodatkowe 10 mln złotych pozwoli dokończyć prace projektowe i badania podłoża zgodnie z optymalnymi rozwiązaniami technicznymi, które zakładają wydłużenie tunelu pod Odrą z 3,5 km do 5 km – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.

Przyznane środki pozwolą na zawarcie aneksu do umowy z wykonawcą dokumentacji i badań podłoża. Przewidziano, że przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

Rzecznik GDDKiA przypomina, że zgodnie z decyzją środowiskową, długość tunelu pod Odrą w ciągu zachodniej obwodnicy Szczecina określono na minimum 3,5 km.

– W toku prac prowadzonych nad koncepcją programową wraz z badaniami podłoża została dokładnie przeanalizowana kwestia kolizji z infrastrukturą przemysłową, drogami i liniami kolejowymi w rejonie Polic. Po rozważeniu wielu wariantów i możliwości technicznych zadecydowano o wydłużeniu tunelu drążonego po to, aby przejść obwodnicą pod poziomem terenu, nie ingerując tym samym w istniejące zagospodarowanie – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk.

Zgodnie z wybranym rozwiązaniem, tunel będzie się rozpoczynał zaraz za węzłem Police, który zlokalizowany będzie w rejonie przecięcia ulic Piotra i Pawła oraz Kuźnickiej przy Zakładach Chemicznych w Policach.

Tunel będzie przechodził pod infrastrukturą przemysłową, linią kolejową, drogą wojewódzką nr 114 i Odrą, wychodząc po drugiej stronie rzeki w rejonie miejscowości Święta.

(kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Karo
2020-03-25 00:01:12
@Robert. Jadąc z centrum Szczecina nad morze czy na lotnisko przez przyszły tunel czasowo nic się nie zyska. Bo do Goleniowa obecnie jest 38km czas przejazdu ok. 30minut s10, s3. A jadąc z centrum Szczecina przez Police i przyszły tunel dalej do S3 czyli okolice Goleniowa to odległość ok. 30km a czas przejazdu podobny ok też 30 minut. Jedynie na tym moga zyskać głównie Police i może trochę północny Szczecin jadąc na lotnisko czy nad morze
Max
2020-03-24 20:40:51
Znów na mapie ta nieszczęsna „Rzęśnica”. Nie dość że paskudna nazwa to jeszcze absolutnie nic nie mówi. To samo dotyczy nowych węzłów na obwodnicy zachodniej. Powinny mieć Szczecin i konkretną dzielnicę do której prowadzą albo Szczecin-Dobra, Szczecin-Tanowo itd. Dlaczego nasz oddział GDDKiA nadaje takie niewiele mówiące nazwy?
Robert
2020-03-24 19:01:23
@Droga A jak to miałoby usprawnić ruch np. z Głębokiego na szczecińskie lotnisko albo nad morze? Trzeci pas na A6 powinien być już teraz budowany. To, że przy obecnej wlokącej się niemiłosiernie modernizacji nie uwzględniono przy okazji 3 pasów ruchu w każdym kierunku jest skandalem, który odbije się czkawką już za parę lat! Ponad 600 tys. aglomeracja jak szczecińska w każdym cywilizowanym kraju ma przynajmniej jeden ring. To, że jesteśmy zapóźnieni cywilizacyjnie nie znaczy, że musimy w tym trwać.
rerik
2020-03-24 16:27:00
@ Droga. Owszem to co piszesz może i byłoby tańsze ale wyobraź sobie tak jak teraz remont albo jakiś karambol na tej trasie. Szczecin jest zakorkowany. Zdecydowanie uważam,że trzeba tworzyć alternatywne trasy łączące Szczecin ze światem.
najpierw
2020-03-24 16:18:50
już czekamy na wycinkę lasu... pod nową drogę
Do@droga
2020-03-24 14:16:59
To chyba normalne że musi być wybudowana droga z dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku z Polic w kierunku Kolbaskowa spełniająca jednocześnie Zachodnia obwodnice Szczecina
adam
2020-03-24 12:57:37
Dla tych co myślą o moście radzę zastanowić się jaki on byłby wysoki (około 50 m od linii wody) i jak zmieniłby krajobraz wraz z nasypami do mostu nie mówiąc o kosztach późniejszej konserwacji.
@Droga
2020-03-24 12:31:41
...albo na przykład 5 pasów z Poznania do Warszawy, lub dwa tunele z Sopotu do Gdyni. Na pewno usprawni to ruch w północnej części Szczecina i Polic.
Tunel
2020-03-24 12:10:24
Rosja w ciągu dwóch lat zrobiła most o długości 19km z dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku oraz dwa tory kolejowe przez ciśnine Kerczenska na Morzu Czarnym. A my nie potrafimy zrobić podobnego mostu o długości ok 800 metrów a pchamy się w jakiś 5km tunel który będzie droższy i mniej praktyczny niż taki most
Wawrzek
2020-03-24 11:50:20
To już dawno powinno być w realizacji ale trafiły nas rządy popslowców psujących i rabujących wszystko.Półmilionowe Miasto z jedną drogą ewakuacji w razie katastrofy musi mieć inne drogi dojazdu.
@bobo
2020-03-24 10:59:15
To chyba apel do rządu PiS, nie do ekologów
bobo
2020-03-24 10:33:19
a tory kolejowe ? cały chemiczny szajs jeździ sobie przez centrum szczecina a pseudo ekolodzy nic!!! jest okazja coś z tum zrobić!
Droga
2020-03-24 09:43:36
Gdyby wybudowano (dobudowano trzeci pas) między Goleniowem a Kolbaskowem drogę dwujezdniowa z trzema pasami w obu kierunkach plus dodatkowa nitka drogi i dodatkowy węzeł z Szczecina do a6 to bylby chyba lepszy pomysł niż ten kłopotliwy tunel na 5,5km

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA