Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Dworcowe kładki i perony w przebudowie

Data publikacji: 21 czerwca 2019 r. 16:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:43
Dworcowe kładki i perony w przebudowie
 

Na modernizowanej starej kładce szczecińskiego dworca nad torami od ul. Krzysztofa Kolumba do ul. Stefana Czarnieckiego trwają prace przy montażu nowych balustrad i poręczy przy zejściach nowymi schodami na poszczególne perony. Nad nimi i nad dobudowanymi do nich konstrukcjami szybów wind pojawiły się już także przeszklone zadaszenia.

Na ukończeniu są też prace przy montażu paneli zadaszenia nowej kładki nad przebudowywanym nadal peronem trzecim stacji. Połączy ona obecnie modernizowaną starą kładkę wraz z dojściami na pozostałe perony z tą wzniesioną przed kilku laty z hali głównej stacji do ul. Owocowej.

Przypomnijmy. To część realizowanego od listopada 2017 roku drugiego etapu modernizacji dworca PKP Szczecin Główny. Generalnym wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia. Natomiast wśród zatrudnionych przez nie podwykonawców są także stargardzki Stan Led oraz szczeciński Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych ZUSiM. Przy montażu nowej kładki-łącznika nad wyłączonym obecnie w całości z eksploatacji peronem trzecim zatrudnione były także w roli podwykonawców ekipy specjalistów między innymi takich firm, jak Piomar Invest z Bydgoszczy czy Maxpol&Polmax z Oborników.

Koszt tego etapu inwestycji to 70,7 mln zł brutto. Dofinansowanie na poziomie 85 proc. spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma zapewnione z unijnego Funduszu Spójności z puli środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

gregor102
2019-06-22 07:02:49
Super, fanie to wygląda, jeśli wykonanie jest dobre, to szczeciński dworzec kolejowy będzie wystarczająco dla miasta nowoczesny. Brawo!
zasuwaj z walizą: góra i dół
2019-06-21 23:55:43
projektant tego złomu chyba się cofnął do lat '80
Po latach... dzwigania
2019-06-21 21:56:23
I oby te Windy dobrze dzialaly przy transporcie ciezkich Toreb i Walizek pasazerow !!
Ano
2019-06-21 21:55:55
Strasznie topornie jest to zrobione - ta kratownica na kladkach to jak na moście kolejowym - pociągi tam będą jeździć czy ludzie chodzić?
Ludwika
2019-06-21 18:26:46
Najważniejsze, żeby były windy!
fajnie
2019-06-21 17:42:29
tyle kładek to jest przy jednej stacji metra w Dubaju
I co?
2019-06-21 16:45:34
Nihilizm novi

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA