Zdaniem wojewody zachodniopomorskiego w obecnym rozkładzie jazdy pociągów Szczecin nie jest wykluczony komunikacyjnie, bo liczba kursów PKP Intercity nie została uszczuplona, lecz zmodyfikowana, a do tego stolica regionu ma teraz dodatkowe połączenie z Krakowem. Na dowód, że państwowa spółka jest odpowiedzialna społecznie, na spotkanie z dziennikarzami zaprosił jej członka zarządu Artura Resmera.
Nowy rozkład jazdy pociągów obowiązuje od niedzieli 11 grudnia. Według wojewody Krzysztofa Kozłowskiego nie powoduje on wykluczenia komunikacyjnego Szczecina i regionu. Liczba kursów nie została przez PKP Intercity SA uszczuplona.
- W obecnym rozkładzie jest: więcej pociągów kursujących z i do Szczecina, lepsze skomunikowanie Szczecina z Wrocławiem i Zieloną Górą, na trasie Szczecin -Poznań pociągi kursują częściej. Na wybranych trasach są krótsze czasy przejazdu, a większość pociągów obsługiwana jest nowoczesnym taborem- wyliczał Artur Resmer, członek zarządu ds. finansowych PKP IC SA.
Na trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin kursuje teraz 7 par pociągów: 3 ekspresy i 4 ekonomiczne TLK. Likwidacja nierentownego dla przewoźnika EIC Sedina, nazywana „zawieszeniem kursowania", uniemożliwia jednak wczesne dotarcie ze Szczecina do Warszawy i powrót ze stolicy tego samego dnia. O zachowanie tego połączenia bezskutecznie zabiegali szczecińscy radni i posłowie Platformy Obywatelskiej, według których powoduje to komunikacyjne wykluczenie stolicy regionu.
- Mieszkańcy Szczecina, podróżujący do Warszawy w godzinach porannych, mogą korzystać z przejazdu o godz.4.50 składem IC Wawel, który jest w Poznaniu o godz.7.08, a tam o 7.20 się przesiąść do pociągu EIC Lech, który w razie opóźnienia na nich poczeka, do stolicy dociera na godz.10 - radził Artur Resmer. - Natomiast EIC z Warszawy (ostatni dzienny pociąg-mag) odchodzi o godz.17, więc w porze umożliwiającej załatwienie tam spraw i powrót tego samego dnia, bo o godz.22.06.
Tym pasażerom, którzy na ten ekspres nie zdążą pozostaje jazda z przesiadką w Poznaniu lub czekanie na bezpośredni nocny TLK (godz.23.05). Dziennikarze przedstawicielom PKP Intercity (w spotkaniu brał udział też rzecznik prasowy Cezary Nowak) zwracali uwagę na potrzebę dobrze zorganizowanej przesiadki, np. o dokładne informacje o numerach peronów, bo w rozkładzie jazdy pociągów od jakiegoś czasu ich nie ma, a konduktorzy czy też centra obsługi klienta PKP Intercity zwykle też ich nie znają.
Przedstawiciele PKP IC zachwalali Bilet Taniomiastowy na trasie Szczecin-Trójmiasto oraz inne oferty promocyjne. Wraz z nowym rozkładem zmienił się bowiem cennik biletów na pociągi tej spółki. Przejazd w klasie 2. Express InterCity ze Szczecina do Warszawy kosztuje teraz 144 zł, czyli o 5 zł więcej niż do niedzieli. Natomiast bilet do stolicy w 1. klasie, w ofercie Super Promo, 139 zł (wcześniej 99 zł).
mag)
Fot.: Robert Stachnik
Fot.1 NZ.: Artur Resmer przedstawia ofertę PKP Intercity dla Szczecina
Fot.2 NZ. od lewej: Cezary Nowak- rzecznik PKP Intercity SA, wojewoda Krzysztof Kozłowski i Artur Resmer z zarządu PKP IC.